PDA

View Full Version : Muse 28 nov Brabanthallen



Bl44t44p
21 augustus 2006, 21:27
Op Lowlands officieel bekend gemaakt: 28 november speelt Muse + support in de Brabanthallen Den Bosch :) Voorverkoop start a.s. zaterdag, meer info (van ticketservice enz.) volgt denk ik deze week!

DREAMMACHINE
21 augustus 2006, 22:22
mmh, ik wilde er idd wel heen, maar de brabanthallen?...is dat een beetje acoustiek verantwoord? ( excuus, no offence maar ik ben er gewoon nog nooit geweest).

cosmos
21 augustus 2006, 23:02
Nou, het blijft gewoon een veehal, dus ja...het kan meevallen, maar kans is groot dat dat niet zo is...

Brammibal
22 augustus 2006, 01:49
Iron Maiden en Slayer spelen er straks ook. Dus het zit denkik wel snor ?

skanky
22 augustus 2006, 18:14
In Ahoy worden ook veel concerten gehouden, en dat heeft toch ook eeen verschrikkelijk slechte akoestiek. Evenals de arena en de kuip. Het heeft niks te maken met de bands die er spelen. Juist de grote namen spelen in de zalen/stadions waar de akoestiek slecht is, maar waar veel mensen in kunnen.

sunday violence
23 augustus 2006, 11:21
ik ben een keer bij whitesnake geweest in de ijsselhallen daar was de akoestiek vreemd genoeg best goed. Stadions als gelredome, arena en ahoy zijn bar slecht en ik heb me voorgenomen daar ook niet meer heen te gaan want ik irriteer me alleen maar aan het geluid.

Shifty
23 augustus 2006, 17:50
In Ahoy worden ook veel concerten gehouden, en dat heeft toch ook eeen verschrikkelijk slechte akoestiek. Evenals de arena en de kuip. Het heeft niks te maken met de bands die er spelen. Juist de grote namen spelen in de zalen/stadions waar de akoestiek slecht is, maar waar veel mensen in kunnen.

+1000

Heb Muse een keer gezien in Ahoy... en dat was errug slecht (het geluid dan :) )

Toen ze in de HMH speelden klonk het veeeele malen beter

Bl44t44p
24 augustus 2006, 18:45
Pssst... 'secret presale' via officiele Muse site... ! Ik ga hier geen links geven want dan zijn binnen de kortste keren de kaartjes weggegapt voor de 'echte fans', maar zoek en gij zult vinden... ik heb er al 4 binnen :)

Brammibal
25 augustus 2006, 17:28
ik zou wel blind zijn, maar ik kan de kaartjes niet vinden. ook als je op ticketmaster klikt en dan muse zoekt, niks niks niks.

Bluesbreaker
25 augustus 2006, 20:00
Pssst... 'secret presale' via officiele Muse site... ! Ik ga hier geen links geven want dan zijn binnen de kortste keren de kaartjes weggegapt voor de 'echte fans', maar zoek en gij zult vinden... ik heb er al 4 binnen :)

Ik kon het wel vinden, maar krijg de volgende melding als ik het aantal tickets selecteer.


Tickets voor het gevraagde evenement zullen te koop zijn vanaf 26/08/06 om 10.00 uur

Bl44t44p
25 augustus 2006, 20:16
Het kon via de officiele Muse website, maar zoals Bluesbreaker al zegt is het nu te laat. Het kon tot vanmiddag ofzo.

Dan maar in de rij staan morgen ;) Ja ik niet hoor hehe :p

qroy
25 augustus 2006, 20:33
Klopt, was beschikbaar tot 17:00 uur vandaag...

ruezzz
28 augustus 2006, 10:08
Weet iemand of het al uitverkocht is? Via ticketservice krijg ik een melding als 'niet beschikbaar blablabla'...

qroy
28 augustus 2006, 16:18
Dan is 't waarschijnlijk uitverkocht. Gewoon blijven proberen. Af en toe komen er wel eens kaarten beschikbaar.

Bl44t44p
28 augustus 2006, 17:53
Lijkt er inderdaad op dat het uitverkocht is.

Iemand enig idee wat betreft de capaciteit van de Brabanthallen?

Bluesbreaker
28 augustus 2006, 20:03
20000 heb ik gehoord

Bl44t44p
28 augustus 2006, 20:23
Fucking hell :\

Bl44t44p
29 november 2006, 16:51
Even een crosspost van ander forum:

Damn :D Wat een optreden. Teringvet, stond lekker dichtbij, godzijdank zeer fatsoenlijk geluid. Nouja, met goed luisteren hoorde ik wel een echo, maar ach, mijn verwachtingen waren voor de Brabanthallen ook niet bepaald hoog. En wat stonden ze weer lekker te spelen zeg, Matthew heeft me nóg meer overtuigd van z'n genialiteit. Ook strakke visuals trouwens, interessant om allerlei politiek/protest dingen te zien bij Invincible.

Kritiek: tegenvallende lichtshow of was ik aan het verkeerde adres door vooraan te gaan staan? Had er meer van verwacht. Tja en de setlist, toch niet echt mijn favoriete. Niks van Showbiz :( Hoodoo was ook echt het dieptepunt van de avond. Geen Assassin, Sunburn, Muscle Museum... En inderdaad, tam publiek zeg (ook voorvak)!! Allerergste was nog dat sommige mensen bij Citizen Erased zaten te kijken van "ehmm wat is dit :confused: "

De bereikbaarheid van de Brabanthallen.. hoe hopeloos zeg! En daar is ook alles mee gezegd.

Al met al wel een fantastische avond gehad natuurlijk. "Dankjoewel" :D

Spitfire
29 november 2006, 16:57
Ik wou er met een vriend heen, maar ik was jammer genoeg te laat met kopen van kaartjes. Dus je maakt me nu best jaloers enzo.

lampz
29 november 2006, 19:02
De lichtshow was juist onwijs sterk, ik stond ongeveer op 10 rijen mensen voor me, en het was echt verbluffend. Dit doen ze altijd goed, maar het wat nu de mooiste keer ooit (van de 5 keer dat ik ze heb gezien). Setlist kende inderdaad wat minpunten (Hoodoo, Forced In (?) en geen een nummer van Showbiz) en niet zo'n goede volgorde (Supermassive Black Hole, daarna Time Is Running Out en dan Stockholm Syndrome - drie achterlijk goede platen, maar niet achter elkaar!). Oja... Waarom, of all places, de fucking Brabanthallen?
Desondanks ontzettend gave avond gehad: lichtshow was amazing (videowalls bij City of Delusion en Supermassive Black Hole en de sterren i.c.m. met Matthew achter de piano bij Butterflies & Hurricanes... :rockon: ), Matt's spel was fantastisch (en z'n gitaren en en effecten en sound en woooow), Dom drumde geweldig, alleen het geluid van Chris was niet al te denderend... De show was erg strak, alles was kloppend en dat is bij Muse totaal niet storend! GOED WERK!

P.S.: De setlist op internet gevonden en voor Knights Of Cydonia, in de tweede toegift, stond Muscle Museum gepland... AAAAAAAAAAAAH :angry:

P.S. 2: Vond net op internet dat heel veel mensen in Bliss de veranderde tekst 'Give me the pills and joints in your mind' hebben gehoord -> :seriousf:

P.S. 3: Ik dacht dat ze nooit meer terug zouden komen maar gisteren waren ze er weer -> de megaballonnen!

Pun
29 november 2006, 22:03
Hoe waren de Noissettes? Ik ken ze van 3voor12 (London Calling uitzending), en dat klonk heel leuk, vraag me af hoe ze in zo'n grote zaal waren :)

the joshua tree
29 november 2006, 22:04
Ik snap dat gebash op Hoodoo niet zo. Ik vind het een meesterlijk nummer. Concert was zwaar goed. Alleen iets te veel gericht op de breezersletjes. Waarom niet een half uur door met bijvoorbeeld Dark Shines, Space Dementia, Sunburn, Cave, Showbiz, Map of your head, Yes Please... De fans van het eerste uur werden niet écht geeerd.

Spitfire
29 november 2006, 22:59
Ik snap dat gebash op Hoodoo niet zo. Ik vind het een meesterlijk nummer. Concert was zwaar goed. Alleen iets te veel gericht op de breezersletjes. Waarom niet een half uur door met bijvoorbeeld Dark Shines, Space Dementia, Sunburn, Cave, Showbiz, Map of your head, Yes Please... De fans van het eerste uur werden niet écht geeerd.
Hoodoo is juist een mooi rustpunt lijkt me

En ik denk dat ze hun setlist afstemden of wat voor soort mensen er kwamen, Muse is in NL nog niet zo heel lang bekend, dus waarschijnlijk speelden ze daarom de nieuwere nummers.

Pun
30 november 2006, 00:50
Hoodoo is juist een mooi rustpunt lijkt me

En ik denk dat ze hun setlist afstemden of wat voor soort mensen er kwamen, Muse is in NL nog niet zo heel lang bekend, dus waarschijnlijk speelden ze daarom de nieuwere nummers.

Muse was hier toch eerder beroemd (met plug in baby) dan in Engeland, waar ze pas een album later doorbraken?

mayniac
30 november 2006, 00:52
Muse is in NL nog niet zo heel lang bekend

:???:

Huh? Ik zag ze een jaar of 5 geleden al in een volle HMH en een volle Alpha-tent op Lowlands...

Over gisteren: Geniale show! De lichtshow was echt ge-wel-dig en het geluid was zeker niet slecht. Alles bij elkaar 100x beter dan de show in Ahoy (ook omdat ik toen zitplaatsen had :( ).

Ik miste inderdaad ook een aantal nummers zoals Muscle Museum, Sunburn, Cave en The Small Print. Citizen Erased was net als altijd een hoogtepunt in de show en de ballonnen waren er gelukkig ook weer.

Al met al een topavond, met als enige minpuntje het Grolsch bier.... :stop:

armageddon
30 november 2006, 13:37
Ik had echt gehoopt wat van Showbiz te zien, aangezien ik die nog nooit live gezien heb. Maar...dit was zeker ook vet :)

Tupelo
3 december 2006, 01:29
Hoe waren de Noissettes? Ik ken ze van 3voor12 (London Calling uitzending), en dat klonk heel leuk, vraag me af hoe ze in zo'n grote zaal waren :)De Noissettes zogen John, alsmede Muse na maandag de Twilight Singers & zaterdag Woven Hand aan de slag te hebben gezien.

Werkelijk, ik geloof dat ik weer weet aan welke kant ik sta. :)

Pun
3 december 2006, 02:22
De Noissettes zogen John

Da's wel jammer, op TV waren ze nl. best goed :(

balletje&biscuitje
3 december 2006, 09:45
Da's wel jammer, op TV waren ze nl. best goed :(

Nou, ik heb ze inmiddels twee keer live gezien (niet bij muse overigens) en als je van de muziek houdt, dan is het live helemaal geweldig, alleen denk ik wel dat de kleine zaal van paradiso het beste blijft werken...

Tupelo
3 december 2006, 14:02
Dat zal een stuk schelen ja, 't ging ietwat verloren.

Spitfire
3 december 2006, 15:11
:???:

Huh? Ik zag ze een jaar of 5 geleden al in een volle HMH en een volle Alpha-tent op Lowlands...

Je geeft zelf het antwoord al, 5 jaar geleden is ná Showbiz. Vandaar dus.

mayniac
3 december 2006, 18:27
Je geeft zelf het antwoord al, 5 jaar geleden is ná Showbiz. Vandaar dus.

Ja, dat was nčt na het uitkomen van Origin of Symmetry. Maar ik bedoelde te zeggen dat 5 jaar toch iets langer is dan "nog niet zo heel lang".

Flyin' Freak
6 maart 2007, 10:15
Ik snap dat gebash op Hoodoo niet zo. Ik vind het een meesterlijk nummer. Concert was zwaar goed. Alleen iets te veel gericht op de breezersletjes. Waarom niet een half uur door met bijvoorbeeld Dark Shines, Space Dementia, Sunburn, Cave, Showbiz, Map of your head, Yes Please... De fans van het eerste uur werden niet écht geeerd.

Volgens mij vinden wij hetzelfde Muse album het best!!!

Hullabaloo!!! :lp:


Het concert vond ik trouwens zeer goed. Alhoewel ik de gave outro bij hun beste nummer Stockholm Syndrome gemist heb :dontgeti:
(denk aan hun versie op Rock Am Ring en Big Day in)

Bl44t44p
6 maart 2007, 17:43
Volgens mij vinden wij hetzelfde Muse album het best!!!

Hullabaloo!!! :lp:


Het concert vond ik trouwens zeer goed. Alhoewel ik de gave outro bij hun beste nummer Stockholm Syndrome gemist heb :dontgeti:
(denk aan hun versie op Rock Am Ring en Big Day in)

Die outro is leuk als uitsmijter en stage-trasher, maar aangezien KoC tegenwoordig veelal de sluiter van de set is gaat dat niet meer op ;) Die Space Dementia riff vind ik het anders ook goed doen hoor.

armageddon
6 maart 2007, 20:49
Space Dementia is nu echt mijn favo liedje :) fantastisch nummer vol met emotie.

Op Werchter ga ik ze weer zien! Whohooo.
4e keer dat ik ze dan zie (waarvan 3x de laatste tour). Niet slecht voor iemand die ze pas is gaan waarderen sinds Werchter 2006 :D