PDA

View Full Version : Kapotte Fender Harvard Reverb (omstreeks '82)



Sieds
21 augustus 2006, 21:18
Beste technici en liefhebbers,

Na al heel wat rondgeneusd te hebben op dit forum, eindelijk mijn eerste post.

Ik heb in een kringloopwinkel een Fender Harvard Reverb op de kop getikt. Hij deed het niet meer en er mankeerde vast het e.e.a. aan.

Helaas komt er nog geen signaal door... Wel komt er spanning op de printplaat (het lampje van de ON/OFF-switch gaat netjes branden).

d'oh
21 augustus 2006, 21:33
Welkom op het forum Sieds, leuke aankoop zo'n reverb ampje

Ik ben geen ampgoeroe, maar door het bouwen van effecten heb ik toch enige kennis opgebouwd, aan de hadn daarvan zou ik dit concluderen:

R48 is volgens mij een trimpot, dat is een variabele weerstand, die je kan verdraaien, om een ander voltage op bepaalde onderdel(en) in het ampje te krijgen

Hoe kwam je op het idee, dat er een TL072 in moest, want het komt wel vaker voor dat er meer dingen op het printplaatje getekend zijn, dan er daadwerkelijk op horen te zitten, op het betreffende model. Daarnaast lijkt het me moeilijk te constateren, zonder schema, dat een TL072 de juiste IC is. Heb je het ook geprobeerd zonder TL072?

voor de rest heb ik er niet echt veel verstand, maar er is ervaring genoeg op het forum

veel succes ermee!

Sieds
21 augustus 2006, 21:38
Tsja, goeie... Ik heb op verschillende bronnen op het net vernomen dat in de Fenders met Reverb een TL072 zat. Misschien een idee om te proberen zonder...

Thx voor de snelle reactie, d'Oh!