PDA

View Full Version : vergeelde/oude slagplaat opknappen



jan jansen
21 augustus 2006, 20:14
iedereen probeert van iets nieuws iets ouds te maken,pure onzin naar mijn idee vandaar deze tip.
Je kent ze wel een witte slagplaat die door gebruik verkleurd/gekrast is geworden.Om hem weer een mooi wit en strak uiterlijk te geven kan je hem glad schuren met een redelijk groffe korrel.Daarna met 600 korrel en nat schuurpapier nabewerken en hij is weer als nieuw.Het scheelt mij in ieder geval een nieuwe te kopen,

jan jansen

vester86
21 augustus 2006, 20:27
waarom verkoop je um niet, mensen doen daar tegenwoordig volgens mij een moord voor....

rinaldo
21 augustus 2006, 20:39
ja jan dat heb ik ook nooit begrepen, ik begrijp wel dat een ouwe strat of tele die veel bespeelt is er afgeleefd uitziet, en dat hoort ook zo. niks mis mee.

de strat van rory gallagher, of stevie ray vaughn zijn prachtige voorbeelden van veel bespeelde gitaren die tot de draad toe versleten zijn, maar daar zijn jaren overheen gegaan, en dat is in mijn ogen heel wat anders dan een nieuwe gitaar zodanig te behandelen dat ie er als een ouwe strat uitgaat zien.

dat is in mijn ogen hetzelfde als je een nieuwe vw golf gaat mishandelen tot ie er uitziet als een ouwe vw kever.

Een gitaar moet bespeelt worden tot hij karakter begint te krijgen zowel vanbinnen als van buiten.

t,zijn eigenlijk net vrouwen. ha,ha

jan jansen
21 augustus 2006, 21:52
waarom verkoop je um niet, mensen doen daar tegenwoordig volgens mij een moord voor....


Ik heb hem gelukkig al als nieuw voor op mn groene tele straks.Niet met zo`n nep wit kleurtje maar met een iets doffer vintage kleurtje,perfect geschuurd,

jan jansen

jan jansen
21 augustus 2006, 21:55
[QUOTE=rinaldo]ja jan dat heb ik ook nooit begrepen, ik begrijp wel dat een ouwe strat of tele die veel bespeelt is er afgeleefd uitziet, en dat hoort ook zo. niks mis mee.

de strat van rory gallagher, of stevie ray vaughn zijn prachtige voorbeelden van veel bespeelde gitaren die tot de draad toe versleten zijn, maar daar zijn jaren overheen gegaan, en dat is in mijn ogen heel wat anders dan een nieuwe gitaar zodanig te behandelen dat ie er als een ouwe strat uitgaat zien.


Och die strat van rory zag er begin jaren 70 al net uit als toen ie door de drank bezweek.Zo`n instrument is een genot om naar te kijken,echt afgeleefd en helemaal versleten van het vele werk.De doorsnee ``oud geprobeert`` te maken strat ziet er niet uit.Zonde gewoon,koop dan een oude die klinkt en speelt ook als zodanig.Zo nu weer een dvd opzetten van rory Gallagher...wat kan die man een gitaar bespelen, :jam:

jan jansen

fred dons
21 augustus 2006, 22:07
als ik het goed begrijp heb je iets tegen relicen (kan ik begrijpen, hoewel ik er zelf wel van hou) maar dan is het resultaat van je werk:

"Niet met zo`n nep wit kleurtje maar met een iets doffer vintage kleurtje,perfect geschuurd,"

dus hij ziet er vintage uit maar is het niet echt en dit als gevolg van je werk om een oude slagplaat nieuw te maken :???:
:D:D:D

DarknessAwaits
21 augustus 2006, 23:32
Ach, ik snap het wel. Spierwitte slagplaten zien er nooit uit.

jan jansen
22 augustus 2006, 06:03
als ik het goed begrijp heb je iets tegen relicen (kan ik begrijpen, hoewel ik er zelf wel van hou) maar dan is het resultaat van je werk:

"Niet met zo`n nep wit kleurtje maar met een iets doffer vintage kleurtje,perfect geschuurd,"

dus hij ziet er vintage uit maar is het niet echt en dit als gevolg van je werk om een oude slagplaat nieuw te maken :???:
:D:D:D

Klopt,helemaal gelijk.Een nieuwe glanst je tegemoet met zo`n vies helder plastic achtig gevoel.De mijne is nu weer egaal maar dan in een minder plastic achtig wit.Net zoiets als een oude bakelieten slagplaat,die glanst ook niet zo,maar ziet er ook strak uit.

jan jansen

fred dons
22 augustus 2006, 07:31
ik begreep het wel (ik hou ook niet van dat witte "plastic") maar het kwam een beetje krom over ;)

jan jansen
22 augustus 2006, 18:02
ik begreep het wel (ik hou ook niet van dat witte "plastic") maar het kwam een beetje krom over ;)


Oke,blij dat het overkwam.... :jam: :jam:

jan jansen
23 augustus 2006, 19:01
Een aanvulling:ik heb net gemerkt dat THINNER heel goed in staat is om zo`n plastic achtig ding ontzettend dof te maken..... :) :)

jan jansen

fred dons
23 augustus 2006, 21:04
nog een tip niet doen bij cellulose slagplaten anders smelten ze

hoe weet ik of ik een cellulose slagplaat heb ? even met thinner wrijven :D

jan jansen
23 augustus 2006, 22:03
nog een tip niet doen bij cellulose slagplaten anders smelten ze

hoe weet ik of ik een cellulose slagplaat heb ? even met thinner wrijven :D


Nee maar thinner is wel te gebruiken als cellulose lak is uitgelopen tijdens het spuiten.Je wrijft het zo weg,wordt wat een doffe plek maar bij de volgende laag lak zie je er niets meer van,veel beter dan schuren,

jan jansen

fred dons
23 augustus 2006, 22:09
he wel bij de slagplaten blijven ! voor lak open je maar een nieuw topic :D :D

(en de thinner werkt ook bij superlijm ongelukjes)

jan jansen
24 augustus 2006, 18:18
he wel bij de slagplaten blijven ! voor lak open je maar een nieuw topic :D :D

(en de thinner werkt ook bij superlijm ongelukjes)


oke....,


:) :)

jan

cardinal
5 september 2006, 22:38
het is hetzelfde als met vrouwen, als ze jong zijn :cheerup: ziet het er leuk uit, maar ze hebben geen karakter (9 van de 10 keer):o . En dat is nou net hetgene wat het leuk maakt.

Zo ook een nieuwe bc rich usa, die dingen zien er goddelijk uit, maar toch heeft het het niet op e.o.a. manier. En die ouwe usa dingen heb HET:rockon: dus wel. Dat is karakter.

Net als de rimpels in mijn ouwe kop, hahaha:seriousf:

sorry voor de smilies, ik kon mij niet bedwingen deze keer.