PDA

View Full Version : gewenste geluid



timbo
21 augustus 2006, 20:05
ik probeerde net het nummer start me up van the stones te spelen en het is opzich niet moeilijk maar ik krijg er gewoon niet het zelfde geluid uit.
komt dat nou omdat ik op een lp speel?

caliban
21 augustus 2006, 20:13
Spelen die mannen niet op telecasters
Voor zover het tegenwoorden nog wel spelen is

timbo
21 augustus 2006, 20:22
lp en telecaster dag en nacht verschil
jammer ik vind het wel een cool deuntje

robert-gitarist
21 augustus 2006, 20:25
Troost je,je zult nooit het exacte geluid van de Stones krijgen ;)
Die lui hebben zoveel apparatuur etc en ja wat ook mee speeld is de speeltechniek etc.Het is gewoon soms onmogelijk om het exacte geluid van sommige bands te krijgen helaas.

d'oh
21 augustus 2006, 20:31
hey, het mooiste is als je er niet precies hetzelfde geluid uit haalt, maak je eigen sound!

overigens spelen de stones ook wel op humbuckergitaren zoals een ES en SG's en keiths tele heeft ook vaak een hummie in de neck, maar de les paul heeft een wat donkere sound vergeleken met essen en maple gitaren, vandaar dat je met je les paul niet precies hetzelfde geluid krijgt als de stones

Axl Rose
21 augustus 2006, 20:58
is dat nummer niet in 1 of andere aparte tuning gespeeld? Dacht het?

Luigi
21 augustus 2006, 21:01
los van alle gitaren en apparatuur; je bent geen Keith Richards...

yanto
21 augustus 2006, 21:06
is dat nummer niet in 1 of andere aparte tuning gespeeld? Dacht het?
In open G zonder lage E (of D in dit geval) snaar.

robert-gitarist
21 augustus 2006, 21:09
los van alle gitaren en apparatuur; je bent geen Keith Richards...

Dat bedoelde ik dus met de speel techniek ;)

bert k
21 augustus 2006, 21:35
Keith Richards is de meest beroerde gitarist van het westelijk halfrond; die is echt nog wel na te spelen...

Tupelo
21 augustus 2006, 22:12
Keith zijn partijen kunnen nooit moeilijk zijn nee. :D

blademan
21 augustus 2006, 22:50
maar hij weet toch wel een lekker soundje te creeeren, en hij houdt het al verrekte lang vol zo, nietwaar?

Negative K3 fan
21 augustus 2006, 23:08
wat ook mee speeld

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=78194

on topic: misschien is het odmat ik sowieso al helemaal niet van de rolling stoned houd, maar ik vind die gitaartonen echt om te kotsen, vooral op nummers als i cant get no satisfaction of sympathy for the devil. gadverredamme

Satriani
21 augustus 2006, 23:14
Jah dat nummer is in een andere tuning he dude:sssh:

bloodboiler
22 augustus 2006, 00:35
Keith Richards is de meest beroerde gitarist van het westelijk halfrond; die is echt nog wel na te spelen...

So what???
Ik wou dat ik nummers kon schrijven waardoor ik decennia lang in een van 's werelds meest populaire bands kon spelen. Als ik zijn leeftijd heb sta ik wss nog altijd mezelf krom te werken in een fabriek voor een habbekrats ipv op een of ander mega podium parkinson achtig gitaar te spelen. Terwijl ze het geld echt niet meer nodig hebben :o

ACSlater
22 augustus 2006, 01:08
Misschien dat Keith op technisch gebied niet veel voorsteld. Weinig gitaristen hebben echter zo'n feel als hij in hun spel. Volgens mij heeft Eric Clapton ooit eens gezegd dat Keef de beste gitarist is...
OT
Start Me Up wordt idd in open G gespeeld en op een Telecaster. Stem de 5e snaar als een G, de 1e snaar als D en de lage E totaal niet gebruiken. Als je in deze tuning speelt, klinkt het meteen authentieker

Keith z'n geluid is heel wat cooler dan het steriele gepingel van veel moderne gitaristen imho

Helter Skelter
22 augustus 2006, 01:19
Keef is cool! en zelfs zijn fouten zijn mooi :cooler:

tmcm
22 augustus 2006, 01:51
Keith Richards is de meest beroerde gitarist van het westelijk halfrond; die is echt nog wel na te spelen...

in de zin van: het lijkt er op ja.
voor de rest, probeer die achtelijke timing maar eens goed te doen incl halverwege de beat veranderen en weer terug, incl rare stemming en incl een karatetrap tussendoor.

oh, ik heb zoveel bandjes Jumping Jack Flash of Honky Tonk Woman naar de klote zien helpen omdat ze dachten, die Richards... zo'n beroerde gitarist dat schud ik wel ff uit de mouw op mijn coole drop top deluxe special....

hassent
22 augustus 2006, 08:20
drop top deluxe special....

:seriousf: :seriousf:

Kim Wilson
22 augustus 2006, 08:50
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=78194

on topic: misschien is het odmat ik sowieso al helemaal niet van de rolling stoned houd, maar ik vind die gitaartonen echt om te kotsen, vooral op nummers als i cant get no satisfaction of sympathy for the devil. gadverredamme
Sorry?
......

FruscianteFan
22 augustus 2006, 09:45
dude, no offence.. maar één typfout en je gaat gelijk alle gebrek aan hoofdletters aangeven? Gebeurt wel meer dat mensen dat vergeten.

Kim Wilson
22 augustus 2006, 09:54
Heb je gezien waar die link naar verwijst dan? Als je andere mensen gaat wijzen op hun spelling, met een link naar die betreffende thread, moet je niet vervolgens een post plaatsen waar hoofdletters in ontbreken en een tikfout in zit.

hansies
22 augustus 2006, 10:04
Keith Richards is de meest beroerde gitarist van het westelijk halfrond; die is echt nog wel na te spelen...

Daarom dat er ook niemand erin slaagt om hem na te spelen hé..........!

MarkS
22 augustus 2006, 11:12
in de zin van: het lijkt er op ja.
voor de rest, probeer die achtelijke timing maar eens goed te doen incl halverwege de beat veranderen en weer terug, incl rare stemming en incl een karatetrap tussendoor.

oh, ik heb zoveel bandjes Jumping Jack Flash of Honky Tonk Woman naar de klote zien helpen omdat ze dachten, die Richards... zo'n beroerde gitarist dat schud ik wel ff uit de mouw op mijn coole drop top deluxe special....

Je haalt me de woorden uit de mond!

schizo910
22 augustus 2006, 11:37
Keith Richards is de meest beroerde gitarist van het westelijk halfrond; die is echt nog wel na te spelen...


Nee, Keith is niet de meste beroerde gitarist van het westelijk halfrond...

Dat ben ik al...

Het enige zinnige dat ik kan zeggen is niet te veel oversturing te gebruiken. De Stones spelen cleaner dan je in eerste instantie vermoeden zal.

treblemaster
22 augustus 2006, 11:51
Idd, weinig oversturing en HARD slaan! En in een standaard tuning lukt het ook wel (althans ik vind dat ik toch aardig dicht in de buurt kom.........met een tele ;)).