PDA

View Full Version : Fragments of Duration



Swan
21 augustus 2006, 19:57
we zijn al n tijd bezig en hebben nu eindelijk n goeie stabiele line up bestaande uit drummer, bassist en mijzelf...
de stijl is moeilijk te omschrijven maar heeft elementen van Doom - Noise - Postrock en aanverwante stijlen...
bands die we inspirerend vinden; Sunn, Boris, Khanate, Red Sparowes, Sigur Ros, Mono, Radiohead, etc...
we hebben laatst wat opnames uit de oefenruimte online gezet, de kwaliteit is dus niet fantastisch, betere opnames komen er aan...

Myspace (http://www.myspace.com/fragmentsofduration)

ik besef me dat dit waarschijnlijk aan 98% van het forum niet besteed is maar misschien is het interessant voor die paar die dit soort dingen kunnen waarderen ;)

-=JEROEN=-
22 augustus 2006, 12:27
't mist nog een beetje spanning

misschien een stukje inbouwen halverwegen, waar jullie de hoogte in gaan, en dan weer terug, waardoor je een soort spannings boog creeert

ik vind 't ook nog een beetje kaal, verwacht heel de tijd meer

-=JEROEN=-
22 augustus 2006, 12:32
ik heb ook nog ff die andere geluisterd (parallel)

je noemde mono (die uit japan neem ik aan) als aanverwante stijl, en hun kracht vind ik voornamelijk in de drums zitten, en dat mis ik bij jullie een beetje; een lekker opzwepende beat

Swan
22 augustus 2006, 12:38
tnx voor de reactie en het luisteren, ik was vergeten te vermelden dat dit samples van 10 min. zijn uit de volledige nrs die iets van 20 min duren..
in Field zit bijv. n heftig stuk bij t einde; n soort industrieel gepomp (denk aan Jesu), bij Parallel komt aan t eind n meer postrock stuk met melodie...
dat die stukken in de samples ontbreken komt omdat ze nog niet helemaal uitgekristaliseerd waren op het moment van de opnames
de kaalheid en leegte is een bewuste keuze, daar houden we erg van...

-=JEROEN=-
22 augustus 2006, 12:51
en als jullie dit live spelen, hoe brengen jullie dit dan?

Dude
22 augustus 2006, 13:03
Het doet me wel wat moet ik zeggen... duister en gevoelig... vreemd, er gaat een nieuwe wereld voor me open haha. Serieus, nooit gedacht dat dit soort muziek me kon inspireren !

top

Swan
22 augustus 2006, 15:06
haha dat is cool om te horen Dude!
download es: Boris - Feedbacker, dat is wel n goed beginpunt voor vergelijkbare muziek :)

@Jeroen, nou we hebben het nog niet live gespeeld, hopelijk binnenkort wel...

Sebman
23 augustus 2006, 02:47
ahoi dudelingers,

als jullie dit soort rare instrumentale dingen goed vinden, moet je zeker eens luisteren naar tRAM www.myspace.com/roktron


echt waar, ik heb ze één keer live gezien en zo hard van men sokken geblazen. ze zijn vreemd genoeg totaal niet bekend in belgie, maar goed
ze treden vaak op in antwerpen, dus dat moet voor jullie nederlandmensjes nog te doen zijn he :-)

enjoy!

Sebman