PDA

View Full Version : Ibanez vs. Epiphone



Menneskedyr
21 augustus 2006, 17:15
Hee,

ik heb een paar maanden een Ibanez RG320 Fawn, maar de floyd rose bevalt me niet.
Ik ben nu iemand tegen gekomen die hem wel wil ruilen tegen een Epiphone SG G-400 goth.

Goede ruil? Of stom van mijn kant?

Mijn stijl gaat dus uit naar black/death/folk metal, mocht dit van belang zijn

Niels

Zino Z
21 augustus 2006, 18:05
ik hem geen verstand van Epiphone maar ik denk dat dit (gezien de Ibanez) wel een goede ruil is. Maar nogmaals, ik heb geen verstand van Epiphones dus deze post is eigenlijk waardeloos.

Edit: Volgens mij staat er al een advertentie op marktplaats (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/46962355.html?) van je vriend

interessander
21 augustus 2006, 18:12
Je kunt je floyd rose natuurlijk ook vastzetten met een blokje hout eronder en kijken of dat bevalt.

Zino Z
21 augustus 2006, 18:47
maar dan zit je nog met die Infinity pickups (toch?)

robert-gitarist
21 augustus 2006, 19:18
maar dan zit je nog met die Infinity pickups (toch?)

Dus?
Topicstarter zegt dat ie niet te vreden is met die Floyd Rose.
Als je nou die Floyd Rose vast zet zoals gezegt is met een blokje hout dan heb je zeg maar gewoon een vaste brug.

Zino Z
21 augustus 2006, 20:07
ja ok das waar maar het gaat ook om de ruil. Deze infinity elementen schijnen niet zo super te klinken dus als die SG beter klinkt is het nog een goede ruil toch?

robert-gitarist
21 augustus 2006, 20:10
Of ze goed klinken weet je niet ;) Smaken verschillen.Ik zelf vind ze niet lekker klinken maar die Epiphone humbuckers zijn ook niet super ofzo(veel te basserig)

caliban
21 augustus 2006, 20:12
Wat is de nieuwprijs van de twee gitaren

Nickname
22 augustus 2006, 09:48
Wat is de nieuwprijs van de twee gitaren

goeie vraag :) en wat is de leeftijd van de 2 gitaren?

Michael Amott
22 augustus 2006, 09:51
Niet doen de epiphone hangt met zijn kop naae beneden dus niet in evenwicht.. en de elementen moet je sowieso veranderen aangezien ze niet erg metal klinken.....

Menneskedyr
22 augustus 2006, 10:18
Ik was al van plan om het toch niet te doen, vanwege de uiteenlopen de reacties.
Ik hoorde van de vorige eigenaar dat mijn Ibanez tussen de 500 en 550 kostte.
Wat die epiphone kostte weet ik niet.

brunodb
22 augustus 2006, 10:38
ik zou gewoon op die epiphone gaan spelen en jouw ibanez meenemen en gewoon vergelijken. zowel van sound als van speelgemak. je zal dan zelf voor je eigen kunnen uitmaken welke je het liefst hoort en welke je het best vindt spelen

Zino Z
22 augustus 2006, 11:23
is het zoiets?

Ibanez RG350ex bk (http://www.feedback.nl/?id=55&b=RG350EXBK)