PDA

View Full Version : Chromen Hardware Relicen/Agen



ruezzz
21 augustus 2006, 16:41
Ik las hier op dit forum ergens iets over een spuitbus met lucht of stikstof om hardware te reliccen. Wat doet dit precies, hoe heet het exact en waar kun je dat kopen?

nielsduursma
21 augustus 2006, 17:05
die stikstof is voor de lak (dat effect met allemaal kleine barstjes)
metalen hardware kan je gewoon effe een paar dagen onder de (vochtige) grond stoppen.

AART
21 augustus 2006, 17:07
touwtje eraan en achter je auto hangen.

Denkt alleen wel de hele buurt dat je getrouwt bent. :B

ruezzz
21 augustus 2006, 17:12
Dat denken ze toch al wel....

Maar hoe heet dat spul en waar hebben ze het...

fred dons
21 augustus 2006, 17:29
stikstof werkt niet op chroom daarvoor moet je bijvoorbeeld azijn of een bakje met gootsteen opstopperkorrels hebben (het metaal op een kleine verhoging boven de natgemaakte korrels hangen en net als Croma je moet er even bijblijven voor het beste resultaat (wel in de open lucht doen), met azijn hang je het er ook boven als je geen haast hebt of je doopt het erin, gaat dan wel snel dus zorg dat het het wel kan afspoelen

Nu de maar, chroom kun je niet mooi verouderen dat gaat bladderen, dit werkt wel met nickel dus eerst even controleren of je geen nickel hebt
als het dus toch chroom is kun je het beter dof maken met een 3 m schuurmatje (fijn) door het licht op te schuren

ieme
21 augustus 2006, 18:11
grote plannen gerwin?

ruezzz
21 augustus 2006, 19:20
Haha, nee hoor, mijn vrouw is al getrouwd ;-)
Of bedoel je het relicen? (Trouwens die vrouwen relicen vanzelf, daar hoef je niks aan te doen, maar die van jou is nog in goede staat dacht ik zo!)

ieme
21 augustus 2006, 19:36
Haha, nee hoor, mijn vrouw is al getrouwd ;-)
Of bedoel je het relicen? (Trouwens die vrouwen relicen vanzelf, daar hoef je niks aan te doen, maar die van jou is nog in goede staat dacht ik zo!)


die van mij heb ik ingeruild, was qua looks niets mis mee maar een storing in de electronica...
De nieuwe is prima, moet alleen de intonatie nog een beetje aanpassen! haha

ruezzz
21 augustus 2006, 20:21
Haha, goed bezig Ieme!

Ik heb overigens de hele hardware opgeschuurd en in de vochtige grond begraven. (Dat laatste moet je dan met de vrouw niet eerder doen dan normaal gebruikelijk is... foei)

Mijn zelfbouw tele moet ongeveer deze uitstraling krijgen:

http://www.rocknrollrelics.net/springsteenesquire.html

Vette relicsite trouwens!

niekb
21 augustus 2006, 22:10
je kan ook gewoon gebruikte hardware erop zetten... daarzitten de krassen al op:lp:

doe ik ook al is dat meer noodzaak...
Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat...volgens mij valt dat relicen niet mee.. Ik vind het vaak een beetje overdone...Hoe kan lak slijten op plekken waar je nooit met je vingers aanzit bijvoorbeeld...maargoed

grtz

Johnny V
21 augustus 2006, 22:19
weet er iemand dan toevallig waar je stikstof in spuitbus kan krijgen?

nielsduursma
21 augustus 2006, 22:49
conrad. en soms wil dat "wratten-weghaal-spul" van de doorsnee drogist wel is helpen.

no 1 hops
23 augustus 2006, 09:24
wat mij wel opvalt is dat goud hardware wel erg snel relict.
heb een cort s2600, gouden hardware waarschijnlijk van rond het jaar 1999/2000
elke tunerknop is al chrome, de wilkinson brug is ook al niet helemaal goukleurig meer.