PDA

View Full Version : Gebruik van een Super Hard On



up-guitarman
21 augustus 2006, 14:36
Heey allemaal,

Vraagje aan de gebruikers van de Z.Vex SHO !!!
Waarvoor gebruiken jullie dit pedaaltje en waar in de keten staat het op jullie pedalboard ??? Ik heb nl. een schema gevonden en zou dit eventueel zelf willen gaan bouwen ...

Gegroet,
UP-G

Dirk_Hendrik
21 augustus 2006, 14:38
Bouw em op en probeer het zelf uit... voor de kosten hoef je het niet te laten... ;)

up-guitarman
21 augustus 2006, 14:42
Nee, voor de kosten moet ik het zeker niet laten, ik heb trouwens alle onderdeeltjes reeds in huis.

Maar uit overwegingen i.v.m. plaatsbesparing op mijn pedalboard zou ik graag weten waar hij gewoonlijk wordt geplaatst. Vermits de SHO niet veel inhoud bevat zou ik deze graag in een B-behuizing stoppen samen met een A/B-boxje voor mijn tuner, en dan moet hij dus zo vroeg mogelijk in de keten ...

dunnoaname
21 augustus 2006, 14:57
het is een boost en dus wordt hij voor de pre-amp geplaatst en meestal na de drives, tenzij je hem wil gebruiken om de drive effecten te boosten

Mitch
21 augustus 2006, 15:10
Ja, maar hij wordt ook nogal eens als buffergebruikt en dan plaatsen mensen 'm vóóraan in de keten. Eerlijk gezegd zou ik daar en dergelijk pedaal ook liever willen zien.

up-guitarman
21 augustus 2006, 15:18
Ja, maar hij wordt ook nogal eens als buffergebruikt en dan plaatsen mensen 'm vóóraan in de keten. Eerlijk gezegd zou ik daar en dergelijk pedaal ook liever willen zien.

Ja, daar had ik eens van gehoord. Mensen die em als buffer gebruiken en hem laten aanstaan. Kleurt dit het geluid van je gitaar heel hard? En zijn er geen pedalen die hierdoor mss sneller gaan oversturen ???

Lucluc
21 augustus 2006, 15:36
Ik heb hem als laatste in de keten staan. Gebruik heb echter zelden, alleen als ik ff volume tekort kom voor een solo oid.

B_2_the_a
21 augustus 2006, 15:50
is ie ook te gebruiken voor bas?

Rock&Roll
21 augustus 2006, 19:29
Ja, maar hij wordt ook nogal eens als buffergebruikt en dan plaatsen mensen 'm vóóraan in de keten. Eerlijk gezegd zou ik daar en dergelijk pedaal ook liever willen zien.
+ 1!! De SHO staat bij mij na fuzz, maar voor alle andere pedalen. Vooral voor mijn Barber ltd is dit bliss. Maakt de overdrive net iets sprankelender en strakker (dankzij speedy's low cut) :chicken:

up-guitarman
21 augustus 2006, 23:35
+ 1!! De SHO staat bij mij na fuzz, maar voor alle andere pedalen. Vooral voor mijn Barber ltd is dit bliss. Maakt de overdrive net iets sprankelender en strakker (dankzij speedy's low cut) :chicken:

En wat doet dit dan, als je het pedaaltje voor al de rest zet ???

BeeJee
22 augustus 2006, 02:48
Dan boost het het ingangsniveau van alle pedalen erna in de keten. Ook heeft ie een soort van bufferfunctie dan

imlikeajungle
22 augustus 2006, 14:07
Ivm je vraag of de SHO fel kleurt: nee, dat vind ik niet, allez, hij kleurt wel maar laat het karakter toch intact... Makes sense?

up-guitarman
22 augustus 2006, 15:24
Ivm je vraag of de SHO fel kleurt: nee, dat vind ik niet, allez, hij kleurt wel maar laat het karakter toch intact... Makes sense?

Jup, ik kan me er wel iets bij voorstellen ;)

Bedankt voor de antwoorden !! Een soloboost heb ik niet echt nodig omdat ik de enige gitarist in de band ben en meestal gebruik ik een ander pedaal voor solos dan voor rythm.

Een goeie buffer kan ik echter wel gebruiken (hoop dat hij daarvoor geschikt is?) en mijn geluid mag wel een tikkeltje meer sprankel hebben dus lijkt me een handig pedaaltje om dan vooraan te zetten !!!

Negative K3 fan
22 augustus 2006, 17:22
hij kleurt niet fel en als je clean speelt geeft hij idd een mooie sprankel, bij een meer overstuurde sound vind ik de kleuring alleen niet altijd zo positief.

Dweezman
23 augustus 2006, 10:14
Ik heb de SHO achter de wah en de drives staan, voor de modulatie. Op de MT werd het geluid er 'groter' en frisser van, dus liet ik hem altijd aan staan.

Op de Twin is oppep-effect een stuk minder aanwezig (die sprankelt al genoeg van zichzelf), maar boost de SHO een stuk beter. Ik gebruik hem dus nu als solobooster.