PDA

View Full Version : tc matic - ohlalala



doncker
21 augustus 2006, 13:15
Iemand ongeveer de juiste akkoorden van tc matic, ik weet dat het onmogelijk is het helemaal juist na te spelen maar toch zou ik graag een poging wagen, khoor het graag

alvast bedankt

bongofive
21 augustus 2006, 22:52
Heb momenteel ff druk maar zal deze week het rifje proberen uit te schrijven. Is kwestie van op de juiste manier en tijd te dempen.
Is wel leuk om te spelen. :B

Harry
22 augustus 2006, 11:14
aaaah heerljik nummer!!!!!

doncker
23 augustus 2006, 01:13
Dat zou fantastisch zijn, ik krijg er echt geen vat op.
alvast bedankt jongens

grtz

Kristof

-=JEROEN=-
23 augustus 2006, 02:36
volges mij speelt ie nie ech akkoorden, meer een soort lickie

b cis e cis - fis fis fis fis fis

en 't refrein is D - F#

wat een afgrijselijk nummer trouwens :confused:

heavy-metal-thunder
24 augustus 2006, 08:51
volges mij speelt ie nie ech akkoorden, meer een soort lickie

b cis e cis - fis fis fis fis fis

en 't refrein is D - F#

wat een afgrijselijk nummer trouwens :confused:


de gustibus non disputandum est ! Ik hou er wel van, maar eerlijkheidshalve voeg ik eraan toe dat ik die LP (cd bestond nog niet in 1983) gekregen heb voor mijn verjaardag, maar hem ben gaan wisselen voor één van Kiss (ik geloof "the elder", welke iedereen slecht vindt). Zo zie ja maar.

Het is idd. meer een 'lickie' maar af en toe powercords op 2 snaren en ook af en toe wat dempen.

habberdoedas
26 augustus 2006, 14:58
Yep lekker riedeltje hoor. Ohlalalala. De Gitarist van TC.Matic is/was Jean Marie Aarts. Heb de man een paar keer live op de planken mogen aanschouwen als hij weer es op trournee mee ging met zijn oude speelmaatje Arno Hintjes (zanger van TC. Matic). Het gitaar-riffje is best lastig ..let heel goed op de timming en het afdempen van sommige snaren en blijf strak in het ritme. Die Jean Marie was niet echt een virtuoos maar een zeer functionele gitarist die zijn ziel en zaligheid in spel liet doorklinken. In de tijd met TC Mactic gebruikte hij de eerste ROLAND Guitar Synthesizer met de bij behorende gitaar. Hij was een meester in het maken van een voor die tijd zeer apparte brede sound doorspekt met maffe geluidjes. Luister maar een naar het gitaarwerk op de cd 'L Apache van Choco van TC Matic. Maar Suc6 met oefenen.....