PDA

View Full Version : Telecaster



tijs12
21 augustus 2006, 11:43
Ik zoek op mijn telecaster een andere brug pickup te zetten en een andere brug ( humbucker ) maar ik ben er nog altijd niet uit welke ik het best kan nemen. Ik heb goeie dings gehoord over emg 89 omdat die ook splitsbaar is..
maar welke pickup raden jullie aan . Ik zoek net wat hevigere rock tot wat alternatievere harcdcore te spelen, ...

DarknessAwaits
21 augustus 2006, 12:20
Ik kan je wel vertellen dat EMG niet echt makkelijk te combineren is met andere (passieve) pickups.

Ik heb zelf een setje EMG81+SA in mijn ibanez zitten, dat klinkt gewoon heel strak. Maar of je dat ook leuk vindt klinken is een kwestie van smaak.

B_2_the_a
21 augustus 2006, 12:49
lekkere combi voor tele: costum costum van seymour duncan bij de brug met een standaard of hot tele rythm pickup


en als brug, kijk even bij voxhumana

tijs12
21 augustus 2006, 12:58
Ik ga het laten doen waarschijnlijk maar is 270 euro veel voor de pickup + brug+ plaatsing? hij raade me een brug aan van 100 euro maar ik heb toch die van 50 euro gekozen ....

DarknessAwaits
21 augustus 2006, 13:17
Dan mag je eerst even vertellen wat je precies voor die 270 euro krijgt.

Voor een GFS en Boston brug is het veel.

Voor een Seymour Duncan en ABM brug is het redelijk.

Kortom: vertel even over welke merken het hier gaat.

tijs12
21 augustus 2006, 13:19
Emg 89 + Werkuren en plaatsing +brug maar brug laat hij van duitsland komen , ik weet niet precies welk merk maar hij raade mij een zware brug aan , ...

B_2_the_a
21 augustus 2006, 13:25
tjah

voor een echte telecaster sound zou je richting de vintage bruggen moeten gaan, maar aan de andere kant: je gooit er al een humbucker op

prijs bij elkaar:
130 euro element
50 euro brug

dat is 180 bij elkaar

dan nog ongeveer 60 voor inbouwen(en misschien pots vervangenofzo)

valt mee, aangezien er ook gehakt moet worden :)



ik vind het veel geld, je kan er ook een hot rails ofzo in gooien