PDA

View Full Version : GFS singlecoiltjes bestellen? Heb ik de juiste set?



G.G.
21 augustus 2006, 09:19
Na een tijdje lopen tobben over welke elementen ik zou aanschaffen (met een beperkt budget) ben ik alleen maar positieve zaken tegen gekomen over GFS (zowel hier als op the fender forum). Het wordt dus een setje GFS elementen.

Ik heb van alles zitten beluisteren op hun site en kom bij deze elementen uit:

Vooral B/M en M/N vind ik erg vet.

http://store.guitarfetish.com/pralstpiourb.html

Mijn doel is een zoveel mogelijk SRV-achtig geluid uit mijn gitaar te halen. Het geluid wordt sowieso iets warmer dan dat van een normale stratocaster omdat mijn body voor 2/3 uit mahonie en 1/3 uit esdoorn bestaat. De toets is van ebben.
Ik ram redelijk op de snaren (0.11-0.54) dus dat moet ook wel helpen.

Heeft iemand een ander setje van GFS in gedachten? Voordat ik, deze week, mijn bestelling plaats.

De plank waarin de elementen ingebouwd moeten worden:

http://img244.imageshack.us/img244/4629/image00046tg8.jpg

The Underdog
21 augustus 2006, 10:51
Ik zou mailen naar gfs op dit adres: info@guitarfetish.com
Zij zullen jou de nodige informatie geven.

G.G.
21 augustus 2006, 11:29
Ik zou mailen naar gfs op dit adres: info@guitarfetish.com
Zij zullen jou de nodige informatie geven.Heb nog nooit zelf zaken met ze gedaan, dus hecht voorlopig meer waarde aan de objectieve meningen van de gitaristen die hier rondhangen.

imlikeajungle
21 augustus 2006, 13:19
Ik heb deze set, vind vooral de nekpup goed. Midpup OK, brugpup voor verbetering vatbaar. Zit in '96 Mex Strat.

G.G.
21 augustus 2006, 13:32
Ik heb deze set, vind vooral de nekpup goed. Midpup OK, brugpup voor verbetering vatbaar. Zit in '96 Mex Strat.Oke, dat zijn dingen die ik wil weten.

Wat vind je minder aan het brugelement?

Zelf gebruik ik het brugelement in z'n eentje eigenlijk nooit. Ik gebruik alleen de standen B/M, M/N en N. En soms M voor de funky dingetjes.

Ik hoop dat je gaat zeggen dat je het brugelement iets te fel en te hoog vind, dat zou bij mij goed uitkomen, want in mijn gitaar gaat ie iets warmer klinken door het mahonie.

guvnor
21 augustus 2006, 14:07
Heb nog nooit zelf zaken met ze gedaan, dus hecht voorlopig meer waarde aan de objectieve meningen van de gitaristen die hier rondhangen.

Zou het toch proberen. Heb ik ook gedaan en ze geven goed advies. Ze proberen je echt niet de duurste pups aan te smeren en ze weten waar ze het over hebben. Ik zat te twijfelen tussen crunchy PAFs en fat PAFs en ik ben heel blij met de fat PAFs.

Tip die ik steeds weer geef: bestel die Orange Drop condensators erbij die ze hebben. Krijg je geen spijt van.

*edit: oeps, zie net dat ze zijn uitverkocht... blijkbaar zijn er meer mensen die ze goed vinden

The Underdog
21 augustus 2006, 14:49
Zou het toch proberen. Heb ik ook gedaan en ze geven goed advies. Ze proberen je echt niet de duurste pups aan te smeren en ze weten waar ze het over hebben. Ik zat te twijfelen tussen crunchy PAFs en fat PAFs en ik ben heel blij met de fat PAFs.

Tip die ik steeds weer geef: bestel die Orange Drop condensators erbij die ze hebben. Krijg je geen spijt van.

*edit: oeps, zie net dat ze zijn uitverkocht... blijkbaar zijn er meer mensen die ze goed vinden
Wat voor verschil maken die condensatoren concreet uit? Ik denk dat je ze nog steeds kunt kopen op ebay :)

guvnor
21 augustus 2006, 16:07
Wat voor verschil maken die condensatoren concreet uit? Ik denk dat je ze nog steeds kunt kopen op ebay :)

Wat ikzelf constateerde was dat met een keramische condensator zelfs met de toneregeling op 10 het geluid niet zo helder was als wanneer de toonregeling weggeknipt was. Ook reageerde de toonregeling niet erg fijn. Als je de potmeter draaide duurde het even voordat de regeling reageerde en dan ging ie heel snel van helder naar dof en vervolgens bleef op de laatste kwart van de regeling het geluid gelijk.

Met die Sprague orange drop reageert de regeling gelijk en vooral gelijkmatig. Het geluid is nu ook helderder wanneer de regeling op 10 staat.

Ik heb ook ooit een filmcondensator geprobeert maar dat maakte niet veel verschil met een keramische.

Ik heb die orange drops nu zowel op een strat als een les paul zitten en in beide gevallen ben ik er heel blij mee.

The Underdog
21 augustus 2006, 16:13
Wat ikzelf constateerde was dat met een keramische condensator zelfs met de toneregeling op 10 het geluid niet zo helder was als wanneer de toonregeling weggeknipt was. Ook reageerde de toonregeling niet erg fijn. Als je de potmeter draaide duurde het even voordat de regeling reageerde en dan ging ie heel snel van helder naar dof en vervolgens bleef op de laatste kwart van de regeling het geluid gelijk.

Met die Sprague orange drop reageert de regeling gelijk en vooral gelijkmatig. Het geluid is nu ook helderder wanneer de regeling op 10 staat.

Ik heb ook ooit een filmcondensator geprobeert maar dat maakte niet veel verschil met een keramische.

Ik heb die orange drops nu zowel op een strat als een les paul zitten en in beide gevallen ben ik er heel blij mee.

Is het niet gewoon beter om dan de tonepots eruit te halen wanneer je ze, zoals in mijn geval, gewoon nooit gebruikt? En hebben de tonepots op een strat ook invloed op het brugelement?

guvnor
21 augustus 2006, 16:23
Tonepots hebben ook invloed op het brugelement. Je zou zeker niet de eerste zijn die ze losknipt. Bij mijn strat had de vorige eigenaar dat ook gedaan.
Ik gebruik ze wel eens en heb daarom de toonregeling weer aangesloten. Nu de regeling werkt zoals hij nu doet gebruik ik hem zelfs meer dan daarvoor.

The Underdog
21 augustus 2006, 16:31
Tonepots hebben ook invloed op het brugelement. Je zou zeker niet de eerste zijn die ze losknipt. Bij mijn strat had de vorige eigenaar dat ook gedaan.
Ik gebruik ze wel eens en heb daarom de toonregeling weer aangesloten. Nu de regeling werkt zoals hij nu doet gebruik ik hem zelfs meer dan daarvoor.
Bedankt, nu weet ik waarom mijn stratje klinkt alsof ik met een wah speel die open staat, zelfs nu m'n brugelement vervangen is door een gfs lil killer.

frekie
21 augustus 2006, 19:40
(even terug naar begin topic) Ik heb Vintage Alnico Stagger in mijn Richwoodje, op zich prima soundje maar voor SRV kan je misschien beter iets stevigers nemen, ze hebben ook Texas spul geloof ik. Kwaliteit/prijs verhouding dik voor mekaar en snelle levering. Paypal is aanbevolen.
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/Richwood62LPB.htm

G.G.
24 augustus 2006, 16:35
(even terug naar begin topic) Ik heb Vintage Alnico Stagger in mijn Richwoodje, op zich prima soundje maar voor SRV kan je misschien beter iets stevigers nemen, ze hebben ook Texas spul geloof ik. Kwaliteit/prijs verhouding dik voor mekaar en snelle levering. Paypal is aanbevolen.
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/Richwood62LPB.htm
Ik heb de laatste dagen, naar aanleiding van deze post, de geluidsbestandjes van de elementen met hogere output vergeleken. Ze missen "iets".

Ook het Texas setje vond ik niet echt speciaal. Ze missen het warme dat het setje dat ik het eerst in gedachten had.

Ik heb het idee dat je dat warme en dikke geluid niet uit de elementen moet halen door het in hogere output te zoeken. Het geluid zit hem volgens mij in hard spelen, hard aanslaan en dikke snaren, dit gecombineerd met elementen met een normale output.

Iedereen bedankt voor zijn/haar ideeën. Ik ben tot de conclussie gekomen dat mijn eerste plan waarschijnlijk het beste is.

imlikeajungle
24 augustus 2006, 17:03
Oke, dat zijn dingen die ik wil weten.

Wat vind je minder aan het brugelement?

Zelf gebruik ik het brugelement in z'n eentje eigenlijk nooit. Ik gebruik alleen de standen B/M, M/N en N. En soms M voor de funky dingetjes.

Ik hoop dat je gaat zeggen dat je het brugelement iets te fel en te hoog vind, dat zou bij mij goed uitkomen, want in mijn gitaar gaat ie iets warmer klinken door het mahonie.

Ik vind het brugelement wat dun en schril, mist karakter. Mss dat een mahonie gitaar idd goed werkt. Voor mij is de nekpup de lekkerste, ook m'n favoriete stand op een strat.

G.G.
24 augustus 2006, 17:10
Ik vind het brugelement wat dun en schril, mist karakter. Mss dat een mahonie gitaar idd goed werkt. Voor mij is de nekpup de lekkerste, ook m'n favoriete stand op een strat.

D'r kan later altijd nog wel een ander brugelement in als dat nodig blijkt. maar ik gok erop dat de elementen iets warmer zullen uitvallen door het mahonie.