PDA

View Full Version : Hals opnieuw lakken om esthetische redenen...?



Calexico
20 augustus 2006, 22:44
Is het doenbaar en haalbaar om de maple hals van een nog vrij nieuwe gitaar te lakken in een andere kleur? Dus bestaande lak verwijderen en een andere kleur lak erop spuiten... Is er dan kans dat de gitaar anders gaat klinken? Grote kans dat 't verkeerd gaat? Idee van kost?
Het gaat om een tele, heeft perfecte sound, speelt echt heerlijk alleen de hals heeft een rare, bruine "dode" kleur gewoon. Ik kan me perfect voorstellen dat de gitaar met een meer levendige kleur van hals (meer een transparante houtkleur... ) er 100 x beter uitziet. Het is op zich een perfecte gitaat alleen ze straalt het niet uit.............

jan jansen
20 augustus 2006, 22:51
Is het doenbaar en haalbaar om de maple hals van een nog vrij nieuwe gitaar te lakken in een andere kleur? Dus bestaande lak verwijderen en een andere kleur lak erop spuiten... Is er dan kans dat de gitaar anders gaat klinken? Grote kans dat 't verkeerd gaat? Idee van kost?
Het gaat om een tele, heeft perfecte sound, speelt echt heerlijk alleen de hals heeft een rare, bruine "dode" kleur gewoon. Ik kan me perfect voorstellen dat de gitaar met een meer levendige kleur van hals (meer een transparante houtkleur... ) er 100 x beter uitziet. Het is op zich een perfecte gitaat alleen ze straalt het niet uit.............


Gewoon kaal maken,schuren met schuurpapier en naarmate er meer afkomt met fijnere korrel.Als ie helemaal kaal is goed schoonmaken met thinner oid en dan gewoon spuiten met cellulose lak,welke een hele mooie heldere en glanzend resultaat geeft..En wat kost het?Als je het zelf kunt en de verfspuit hebt een blikje lak a 5 euro en een beetje, plus een paar vellen schuurpapier.

Bluesbreaker
20 augustus 2006, 23:01
As die rare dode bruine kleur verf is zit dat wws gewoon ook in het hout, niet alleen er op. De lak afschuren en opnieuw lakken is dan dus geen optie want daar verander je de kleur niet mee.

RS-Rik
20 augustus 2006, 23:18
zolang je de toets niet lakt kan het. Let wel, een andere lak kan stroef zijn. Opruwen doe je met heel fijn staal-glaswol.

Bluesbreaker
20 augustus 2006, 23:19
zolang je de toets niet lakt kan het.

Is maar net afhankelijk van de houtsoort.....