PDA

View Full Version : help mij aan een elektrische gitaar, zie door de bomen het bos niet meer



Flames
20 augustus 2006, 22:33
Ik zoe al een jaar naar een gitaar van de prijs klass 400 - 850.
Ik had mijn oog op een schecter c1 blackjack, maar het kopen van een schecter in Nederland is als het zoeken van een naald in een hooiberg. Ik wil hem ook niet zomaar bestellen uit Duitsland zonder hem bespeeld te hebben.
Ik dacht ook aan een tweedehands gibson SG of les paul studio, maar die lijken net buiten mijn budget te vallen.

Ik wil een goede alround gitaar, waarmee ik kan groeien en niet teveel aan een stijl vast zit. Wil ook wel kunnen scheuren, maar het hoeft niet bakken gain te hebben.

davidof
21 augustus 2006, 08:49
schecter c1 blackjack ken ik nu niet ;) maar ik denk dat les paul toch het beste geschikt is voor meer stijlen :)

renier
21 augustus 2006, 09:08
Ik zoe al een jaar naar een gitaar van de prijs klass 400 - 850.

Ik wil een goede alround gitaar, waarmee ik kan groeien en niet teveel aan een stijl vast zit. Wil ook wel kunnen scheuren, maar het hoeft niet bakken gain te hebben.


dit schreeuwt wat mij betreft om een tele.

gibson is binnen dit budget nauwelijks haalbaar (althans, geen mooie) en les pauls en sg's zijn toch wel echt rockgitaren. er valt qua pop weinig mee aan te vangen.

tele is rauwer dan een strat, maar blijft wel een lekkere transparante toon houden, zodat je ook wat meer op de achtergrond kunt spelen als dat nodig is.

voor tussen de 500 /600 euro koop je een nieuwe mex classic. voor 700-800 koop je een mooie 2ehands usa.

Parasite
21 augustus 2006, 11:12
een SG Special heb je al vanaf 899 en dan is ie zelfs NIEUW.
maar 2ehands kun je er ook vast wel aan komen tegen een zacht prijsje. :)

Rormo
21 augustus 2006, 11:39
dit schreeuwt wat mij betreft om een tele.

gibson is binnen dit budget nauwelijks haalbaar (althans, geen mooie) en les pauls en sg's zijn toch wel echt rockgitaren. er valt qua pop weinig mee aan te vangen.

tele is rauwer dan een strat, maar blijft wel een lekkere transparante toon houden, zodat je ook wat meer op de achtergrond kunt spelen als dat nodig is.

voor tussen de 500 /600 euro koop je een nieuwe mex classic. voor 700-800 koop je een mooie 2ehands usa.


mee eens. Een andere optie is bijvoorbeeld een Italia. Heb hier zelf geen ervaring mee, maar er schijnen hele goede tussen te zitten. Zijn niet al te duur en zitten qua geluid tussen Fender en Gibson in, behoorlijk allroudn dus. Rockpalace Den Haag heeft er heel wat op voorraad (ben er laatst geweest).

Kim Wilson
21 augustus 2006, 11:44
En iets met P90's? Dat zit er volgens mij wel aardig tussenin. Flink veel power met een beetje drive. Hoe ze clean zijn, weet ik niet...

FruscianteFan
21 augustus 2006, 11:54
dit schreeuwt wat mij betreft om een tele.

gibson is binnen dit budget nauwelijks haalbaar (althans, geen mooie) en les pauls en sg's zijn toch wel echt rockgitaren. er valt qua pop weinig mee aan te vangen.

tele is rauwer dan een strat, maar blijft wel een lekkere transparante toon houden, zodat je ook wat meer op de achtergrond kunt spelen als dat nodig is.

voor tussen de 500 /600 euro koop je een nieuwe mex classic. voor 700-800 koop je een mooie 2ehands usa.Eens dat een Tele geschikt lijkt. Maar met Les Pauls en SG's kun je echt wel pop en andere cleanere muziek maken.

Wizz
21 augustus 2006, 13:39
"Tussen de 400 en 850" zit sowieso al een groot verschil : Met 400 zit je nog stevig in de (aziatische) budgetklasse, vanaf zevenhonderd zit je in de topklasse met Amerikaanse Fenders, Gibsons, enzovoort.
Mijn advies is een Amerikaanse Stratocaster, Highway- of (tweedehands) American series aan te schaffen.
Niet voor niets heeft de Strat het gewonnen van alle andere modellen : Hij voelt zich als een vis in het water in alle muziekstijlen. Zelfs als je later ontdekt dat je toch meer een Les Paul-man bent, zul je geen spijt hebben van je Strat en hem zeker ook van tijd tot tijd uit het stof (moeten) halen.
Ga naar een winkel in je buurt, probeer het een en ander uit, en volg je hart. Maak er geen "internet-wetenschap" van, maar de leukste dag van je leven.
Succes !

Wizz

Kim Wilson
21 augustus 2006, 13:42
Eens dat een Tele geschikt lijkt. Maar met Les Pauls en SG's kun je echt wel pop en andere cleanere muziek maken.
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb hiervoor een Les Paul gehad, en nu heb ik dus een strat, en ik heb persoonlijk het gevoel dat ik meer kanten op kan met de strat.

marter544
21 augustus 2006, 13:46
Je kan voor 850 ook prima een 2e hands les paul studio krijgen hoor! Ik zou zelf voor een Les Paul Studio gaan, en niet voor een tele, maar dat is gewoon mijn voorkeur. En pop gaat ook prima met een LP, dat dat niet zou kunnen is bullshit imo.

Flames
21 augustus 2006, 14:23
Ik heb al heel veel getest, maar ik denk dat ik nog maar een dag naar feedback ga om te testen.
Het is ook mijn eigenwijsheid, ik wil iets dat net iets anders is dan de rest en daarmee was de schecter mooi voor.
Ik heb het gevoel alsof iedereen al op een strat speelt, maar dat zal idd wel voor een reden zijn..

Een tweedehands les paul studio trekt me ook wel, maar ik vind geen studio's rond de 800 euro op dit moment..

RedBuell
21 augustus 2006, 14:54
Schecters zijn in Engeland goed te betalen (zie de Schecter site voor dealers).
Heb op het punt gestaan om met vliegtuig ff heen en weer te vliegen naar London en dan was ik nog goedkoper uit dan een Schecter in Duitsland bestellen. http://www.soundcontrol.co.uk/mod_1/pages/mod_1.12/pages/mod_1.12.1/pages/mod_1.12.1.1/pages/index.php?sku=1.1.1.1.1-64-3027#

400 pond is net iets meer dan € 600,- Hier kosten ze € 850 als je er al een kan vinden.

Krijg er weer gas van als ik dit zo zie. Wat me tegen houd is dat Scecter niet (of nauwelijks) vertegenwoordigd is in Nederland dus als er eens iets mee is......

Wat ook erg veel op zo'n Schecter lijkt en nog goedkoper is dan een Schecter C-1 BJ is een LTD van de H series. Cort heeft ook dergelijke modellen en is weer een stukje goedkoper dan een LTD maar heeft over het algemeen wel kwalitatief dezelfde of soms zelfs betere hardware (Sperzel tuners, SD of EMG elementen).

hassent
21 augustus 2006, 14:56
Overweeg ook eens Ibanez S serie. Erg veelzijdig. Of een tweedehands JS1000. Met een beetje zoeken moet dat lukken. Dan heb je van alles wat humbuckers, single coils (splitted) en een vette gitaar!

Terence
21 augustus 2006, 16:12
Schecters zijn in Engeland goed te betalen (zie de Schecter site voor dealers).
Heb op het punt gestaan om met vliegtuig ff heen en weer te vliegen naar London en dan was ik nog goedkoper uit dan een Schecter in Duitsland bestellen. http://www.soundcontrol.co.uk/mod_1/pages/mod_1.12/pages/mod_1.12.1/pages/mod_1.12.1.1/pages/index.php?sku=1.1.1.1.1-64-3027#

400 pond is net iets meer dan € 600,- Hier kosten ze € 850 als je er al een kan vinden.

Krijg er weer gas van als ik dit zo zie. Wat me tegen houd is dat Scecter niet (of nauwelijks) vertegenwoordigd is in Nederland dus als er eens iets mee is......

Wat ook erg veel op zo'n Schecter lijkt en nog goedkoper is dan een Schecter C-1 BJ is een LTD van de H series. Cort heeft ook dergelijke modellen en is weer een stukje goedkoper dan een LTD maar heeft over het algemeen wel kwalitatief dezelfde of soms zelfs betere hardware (Sperzel tuners, SD of EMG elementen).

De topics die jij een paar maand geleden geopend had heb ik toen aandachtig gevolgd. Toeval wou dat ik op dat moment op zoek was naar ongeveer hetzelfde. Voor mij is het uiteindelijk een Cort kx1 geworden. Ik heb dan wel geen Schecter in handen gehad, maar die Cort lijkt verdacht veel op de C-1 BJ. Los daarvan is het met de kwaliteit dik in orde in ieder geval.

@flames: ik zou zeker de katana serie van Cort bekijken als je ook zat te kijken naar Schecter. Mochten de standaard pickups die er in zitten je niet bevallen (zaten er bij die van mij al niet meer in), dan heb je met een Cort altijd nog geld over voor een pickup upgrade. Hier zijn wat plaatjes: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=72616&page=1&pp=10

Bram+
21 augustus 2006, 16:33
Overweeg ook eens Ibanez S serie. Erg veelzijdig. Of een tweedehands JS1000. Met een beetje zoeken moet dat lukken. Dan heb je van alles wat humbuckers, single coils (splitted) en een vette gitaar!
Inderdaad, bij allround denk ik al snel aan een (super)-stratachtig model met in ieder geval een splitable humbucker in de brug. Ibanez maakt ook wat mij betreft prima gitaren op dat gebied. Ze hebben misschien wel een metalimago, maar dat zit vooral ook tussen de oren. Een leuke S, SA of RG (met of zonder vaste brug) is voor dat geld (tweedehands) makkelijk te krijgen. Dat zou in ieder geval mijn keus zijn.

Flames
21 augustus 2006, 16:44
Wow dank jullie wel..
Dit geeft weer meer mogelijkheden.
De H-400 van LTD met seymore duncens ziet er wel heel funky uit:D
Vind het wel gaaf dat oranje.
Deze is echter wel 850 dollar dus dat zal wel duur zijn in Nederland.

De Cort Kx is ook een mooi gitaar, Ik zou idd wel iets aan de pickups moeten doen..

Ik ga even rond kijken, dankjulie wel!

Flames
21 augustus 2006, 16:47
Overigens, weten jullie dealers die deze gitaren verkopen in de regio randstad? IK kan op dit moment even niks vinden..

RedBuell
21 augustus 2006, 19:29
Wow dank jullie wel..
Dit geeft weer meer mogelijkheden.
De H-400 van LTD met seymore duncens ziet er wel heel funky uit:D
Vind het wel gaaf dat oranje.
Deze is echter wel 850 dollar dus dat zal wel duur zijn in Nederland.

De Cort Kx is ook een mooi gitaar, Ik zou idd wel iets aan de pickups moeten doen..

Ik ga even rond kijken, dankjulie wel!


Ik geloof dat die LTD's die zo'n $ 800,- kosten (prijs van de ESP site) zo rond de € 700,- hier kosten bij Dirk Witte. Cort verkopen ze daar trouwens ook alleen hebben ze niet zo heel veel modellen hangen

@ Terence mooie gitaar zeg. Hoe bevalt die 89 in hals en 85 in de brug.
Ik ga namelijk een 89 in de hals en 60 in de brug van een Ibanez RG770 plaatsen. Wat van muziekstijl speel je er mee.

Terence
22 augustus 2006, 00:36
@ Terence mooie gitaar zeg. Hoe bevalt die 89 in hals en 85 in de brug.
Ik ga namelijk een 89 in de hals en 60 in de brug van een Ibanez RG770 plaatsen. Wat van muziekstijl speel je er mee.

De combinatie van de 89 en 85 bevalt me zeer goed. 85 is zeker niet te schel in de brug.
Ik speel voornamelijk metal/death metal met die gitaar (gestemd in D), maar er is heel veel meer mogelijk. Het clean geluid met een gesplitte 89 is prachtig bijvoorbeeld, helder en toch vol.

Gear Slut
22 augustus 2006, 04:27
Kijk ook eens naar de SE serie van PRS. De gitaren worden in de bladen als goed beoordeeld. Heb zelf een Soapbar SE, sexy gitaartje!