PDA

View Full Version : Stage diving bij Green lizard in Lwd.



Pickslide
30 november 2002, 19:56
Ik was vorige week naar Green Lizard in Zalen Schaaf in leeuwarden, (Ik stond op de gastenlijst dus een gratis optreden van zo'n band sla ik niet af)
Het was redelijk rustig, te gek dacht ik dat is meestal gezelliger. Maarja wat gebeurd er? er wordt gestage dived Niks mis mee op zich maarja ik heb zoiets van doe het dan op lowlands! beetje kneuzirig om dat in zon klein zaaltje met 100 man te doen.
Op zich is stage diven dan nog geen probleem maar nu stonden gewoon contstand vier man op het podium die er niet op hoorden om te springen.

Ik kon de hele band niet zien, op een gegeven moment zij de zanger er ook wat van maarja dat hielp maar voor 1 nummer. Die kneuzen gingen gewoon door als kleuters op een glijbaan (ben je beneden? snel nog een keer)

Op een gegeven moment duwde 1 van de roadies wel een gozert van het podium af,ik denk dat als ik daar met band zou staan dat ik minder subtiel zou zijn maarja..

Er was dan wel geen security maar jesus dat die lui daar zelf niet bij na denken!!!

Noctiis
30 november 2002, 20:09
hahaha nog nooit bij Osdorp Posse geweest blijkbaar? :wink: of Transsylvanians op Lowlands (de violist die al spelend ging stagediven)

Anders Destium
30 november 2002, 23:12
Ja :smile:

OP, Heideroosjes en concerten van Neuk waren altijd feest :smile:

Pickslide
1 december 2002, 15:03
Stage diven is wel cool zeker als de artiesten het doen maar te veel suckt, zeker bij zo'n klein optrden

Neals
1 december 2002, 18:55
Neuk = echt gaaf

motorpsychonaut
2 december 2002, 16:22
2 jaar geleden ben ik ook naar green lizard geweest in zalen schaaf. zelfde probleem. kleine kinderen die zichzelf supercool vonden en gingen stagediven. toen was er gelukkig wel security en werd iedereen eruitgeschopt die ging stagediven. best grappig om te zien.....

Thomasvv
2 december 2002, 17:58
zaterdag bij een punkfestival geweest waar de band van een paar vrienden ging spelen.. Dr stonden nou.. misschien 20 man voor t podium en er werd ALLEEn maar gestagedived :smile:
stonden ze daar met zn vijven een gast door de zaal te dragen :grin:

We hadden wel een kewle show gemaakt, met wat grote security-negers die mensen van't podium haalde, meisjes die bh's op t podium geooiden, ikke als guitartech die na elk nummer een nieuwe gitaar omhin bij de gitarist :smile: was echt humor :grin: T is mijn muziek wel niet, maar t was te pruimen

Neals
3 december 2002, 00:12
IK heb ook eens een gezien, dan waren er 60 mensen, 12 bands + aanhang...

Pickslide
5 december 2002, 18:03
Wat me ook opviel bij het concert dat er een gast op Squier gitaar speelde. Vond ik een beetje raar voor een succesvolle band als deze, die gast was er vorige keer dat ik ze zag ook niet bij volgens mij. Hij speelde ook alleen maar grondaccoorden, volgens mij nog in drop D ook.

Noctiis
5 december 2002, 18:07
al speelt een gitarist op een koektrommel, als de sfeer goed is maakt dat toch geen bal uit? of sta je als iedereen helemaal wild word met je armen over elkaar te kijken van; "hmm wat een stomme gitaar, vind er opeens niets meer aan" :wink:

Pickslide
6 december 2002, 12:48
Ik zeg niet dat het fout is, kzij dat het me opviel

Eternal Despair
13 december 2002, 19:16
Stage diven bij Pungent Stench ruleerd pas hard!!! Baggerfest is lijp :smile:!!!

The Dude
13 december 2002, 21:57
Op 2002-12-01 18:55, schreef Neals:
Neuk = echt gaaf


Ja, dat kan ik beamen, ik betreur dan ook het feit dat ze ermee op gehouden zijn.

Gelukkig heb ik wel een keer in mijn levem op het podium gestaan als voorprogramma (ROW-D) van deze band, en ik heb zelfs mijn Ibanez uit moeten lenen aan Wijnand, die Neuk! gitaargod...

Jammer...

Duane
17 december 2002, 18:07
the JESUS LIZARD!!!!, DAT IS PAS EEN TOFFE BAND!!!

Dila
18 december 2002, 17:10
tijdje geleden was ik ook naar green lizard, toen bestond het hele publiek uit grote enge gothics en twee kleine meisjes (ik + vriendin) ik vroeg me toch af wat die daar deden, green lizard is nou niet bepaald een truë gothicband volgens mij

BLOK182
19 december 2002, 13:39
Bij Peter Pan Speedrock hiero in de buurt was er ook een heeele dikke biker aan het stagediven. Nadat ie twee keer vol op zijn bek ging nadat niemand hem wilde vangen hield ie vanzelf op :smile:

iron_maiden
26 december 2002, 02:34
Tis ook erg als er van die hysterische dronken figuren gaan stagediven bij een metalconcert of zo. 2 op de 3 keer moet je uitkijken dat je geen kisten voor je bek krijgt!

Intwine
2 januari 2003, 01:55
Kwas laatst bij GreLi in 013.. Kheb zelf ook gestagedived en twas geweldig.. Kbedoel.. T ligt er ook aan of het publiek meewerkt of niet, want als dat niet zo is dan werkt het niet en anders issut gewoon een geweldige sfeer.. Wie wil dat nou niet..

AutoStatic
3 januari 2003, 17:09
Op 2002-12-05 18:03, schreef Pickslide:
Wat me ook opviel bij het concert dat er een gast op Squier gitaar speelde. Vond ik een beetje raar voor een succesvolle band als deze, die gast was er vorige keer dat ik ze zag ook niet bij volgens mij. Hij speelde ook alleen maar grondaccoorden, volgens mij nog in drop D ook.


Da's Willy, hij heeft een Fender Tele en een Squier Tele en vindt ze allebei even ok. Willy is één van de drie broertjes en is er vanaf het begin al bij. En het feit dat ie op Squier speelt zegt misschien meer over Squier dan over de band of hemzelf als je begrijpt wat ik bedoel. Er zitten dus best behoorlijke gitaren tussen die Squiertjes.

En ja, GL speelt veel in drop d of lage stemmingen, veel powerchords ook, maar da's de muziek, kan me geen GL voorstellen met moeilijk gepiel. Da's juist hun kracht.

En wat betreft het stagediven, ikzelf ben van gaan GVD, ook al staan er maar 10 man. Ik was ook in de Schaaf en vond het best wel druk, redelijke stagedive condities. Verder was dat podium daar het ideale stagedive podium aller tijden. Alleen moet je niet met z'n allen tegelijk stagediven en je moet diven, niet als een zoutzak in het publiek vallen. Dit kun je het beste doen door:
- backstage te sneaken
- eerst even cool rond te hangen alsof je van een lokaal blaadje ben ofzo
- langzaam richting podium te lopen
- eenmaal aangekomen vanuit de backstage fullspeed het podium op te rennen en in het publiek te duiken.

Maar er zit wat in als die jongens van GL en mensen uit het publiek zeggen van ja, er zijn mensen die de show willen zien en de band wil ook graag het publiek zien. Dat gaat nogal moeilijk als er 10 kids voor de band staan. Verder hebben veel kids niet door dat er wel degelijk een band staat te spelen. Ik heb ze achter de microfoonstands en voor de benen van de gitaristen zien wurmen terwijl die stonden te zingen en dat kan eigenlijk niet.

Het ergste was nog in Bibelot in Dordrecht, daar zijn ze gewoon gekapt met spelen omdat gassies aan het diven waren tijdens ballads, dat was bizar, hoe stagedive je dan? Heel langzaam? Al schuifelend? Iig als een kneus.

Intwine
3 januari 2003, 17:39
Jah da was in 013 dus niet.. Tijdens de rustige nummers werd er niet gedived.. En dan vinnik het ook helemaal niet erg dat iedereen wil tijdens een druk nummer..