PDA

View Full Version : DE laatste vraag: Vox AD120 VT(X)



evertz
20 augustus 2006, 22:21
Hier mijn laatste vraag voordat ik morgen ga zoeken en testen! Is er iemand op het forum die de AD120VT en/of AD120VTX heeft (getest)? Ik hoorde vandaag dat de AC30 modelling haast idenktiek is aan de ŽechteŽ AC30...
Iemand die die uitspraak ondersteunt?

datsun
20 augustus 2006, 22:52
AD30 modeling :) , en ik weet niet hoe goed die is, ik ga er binnekort is een testen, heb een beter thuisversterktje nodig...

evertz
20 augustus 2006, 23:08
?? Ik dacht dat er o.a. een AC30 modelling te kiezen was. AD30?

ponq
21 augustus 2006, 11:34
Jullie bedoelen allebei hetzelfde.

De AC30 wordt gemodelleerd op de AD serie. Volgens de reviews komt de AC30 inderdaad erg goed over. Maar goed, het blijft een model en zal daarom altijd iets anders klinken. Ik hou t liever bij mn 'echte' ac30 :P

guitartub
21 augustus 2006, 17:46
Ik speel al een hele tijd over de AD60 maar heb destijds de 120 ook getest. MOOOI maar ZWAAAR! Misschien niet zo raar maar op al die Vox modellers klinken de Vox modellen idd erg goed (gek He), beter iig als de Fender modellen. Mijn favoriete modellen zijn echter de Boutique Clean (naar Howard Dumble) en de UK 70's. Bedenk bijv dat een originele HD, mits verkrijgbaar, niet te betalen is, dan is het toch leuk dat op je modeller een goed klinkende imitatie zit. Verder klinkt de 120 met ingeschakelde chorus en delay fx erg breed. Hij klinkt zowiezo door die 2X12" erg vol.
Kortom, vind ze errug goed!.

heavy-metal-thunder
21 augustus 2006, 23:55
Hier mijn laatste vraag voordat ik morgen ga zoeken en testen! Is er iemand op het forum die de AD120VT en/of AD120VTX heeft (getest)? Ik hoorde vandaag dat de AC30 modelling haast idenktiek is aan de ŽechteŽ AC30...
Iemand die die uitspraak ondersteunt?

Ik heb zelf de AD30VT en ben er waanzinnig tevreden van (en heb toch al wat behoorlijke spullen gehad).

- de vox simulaties zijn SUPER!! Met een goeie humbucker gitaar heb ik zo vb. Vertigo van U2.
- mijn favoriet is vooral UK70's. Hier doe ik eigenlijk bijna alles mee. Led Zep, Hendrix, Van Halen (maar dan wel wat boosten met vb. equalizerpedaal).
- uk80's heb ik vergeleken met mijn jcm800 single channel combo. ERUGHH gelijkend!
- Fender settings vind ik wat minder geslaagd. alhoewel de tweed 4x10 ook wel lekker cruncht.

De 120 heb ik gehoord, maar dan op een 2*12 of 4*12 vox cab en vergeleken met een AC30 2*12 combo en een 1959 over 4*12 cab. Dit klinkt nog veel beter dan het goedkope 10 inch speakertje van mijn VT 30. Het grappige was dat UK 70's gewoon beter was dan de 1959! Waarom, de 1959 stond op 4 of 5 alvorens hij wat ging openbreken, maar dat was f*ckin' loud. Te luid om van te genieten.

Toch 1 kritische bemerking:
Een vt30 is een ampje van 280 euro dat geweldig klinkt voor thuis. Met een betere speaker of 2*12 cab zou hij ruim voldoen voor rep of optreden en veel beter klinken. Maar dit vind ik wat gek om er een cab onder te zetten. De duurdere versies vanaf vt60 beginnen al aardig wat geld te kosten en dan kom je wel in de buurt van wat lampenversterkers. Je moet je realiseren dat de resale van een digitale amp niet bijzonder is.

Het is een keuze die ik aan jou overlaat.

brunodb
22 augustus 2006, 10:57
ik heb de zowel een ac30 cc2 als een ad120vth gehad.

het is inderdaad zo dat het geluid van de ac30 dat de ad120 nabootst heel erg goed is.

maar als je van het ac30 geluid houdt, zou ik toch echt gewoon een ac30cc2 kopen. klinkt nog beter, heeft een mooiere clean. heeft een mooier klinkende tremelo. en is waardevaster.

als je natuurlijk voor al de mogelijkheden wilt gaan is de ad120 geen slecht keuze.

ik vind trouwens zoals nog iemand in deze tread het model uk 70's het beste klinken.

vosarnout
22 augustus 2006, 14:33
Ik heb de Ad120 gehad.(incl vc12) Het AC30 model is idd nauwlijks van echt te onderscheiden. Daarnaast heb je nog veel andere versterker mogelijkheden, en een aantal goede effecten (vooral de delay's zijn goed..)

Waarom gehad zou je zeggen? IK heb de tonelabSE gekocht. Compacter voor thuis en om mee te nemen. Ik combinatie met een TEch21 power engine is dit ook super. Je hebt ook iets meer effect mogelijkheden dan met de Ad120vt. Daarnaast heb ik nu geen 2x12 maar 1x12 setup. Maar goed is op het moment zat. Je kunt echter net zo makkelijk een 2e tech21 er bij plaatsen en echt stereo gaan spelen.....

Maar de Ad120vt is iig echt een goede versterker met de VOX sound als uitblinker.

heavy-metal-thunder
23 augustus 2006, 15:48
ja, de Vox AC30 wordt het best nagebootst. Toch verkies ik de UK 70's sound. Waarom? Ah, een echte plexi krijg je maar heel zelden op zijn best te horen wegens overdadige dB(A)