PDA

View Full Version : na 8 maanden



Ibanezlover
20 augustus 2006, 22:20
Hoi allemaal ik had even een vraagje:

Ik speel nu bijna 8 maanden elektrische gitaar en ik vroeg me af, wat moet je allemaal kunnen na 8 maanden, wat is het gemiddelde wat iemand kan spelen na 8 maanden.

Vonk
20 augustus 2006, 22:37
Yngwie Malmsteen is niets bij iemand die al 8 maanden speelt...

Toch maar serieus: dit is een kansloze vraag, net als die recente vraag van "ja ik speel al 8 jaar en ben nog steeds bagger, waarom?"

Bassbitch
20 augustus 2006, 23:07
Dat lijkt me niet. Deze jongen vraagt zich gewoon af wat het gemiddelde niveau is van iemand die 8 maanden speelt. Daar kun je toch wel normaal op antwoorden, niet?

hendrix2
20 augustus 2006, 23:20
Dat lijkt me niet. Deze jongen vraagt zich gewoon af wat het gemiddelde niveau is van iemand die 8 maanden speelt. Daar kun je toch wel normaal op antwoorden, niet?
Ja en neen...
Je MOET niets kunnen na 8 maand.
Ik ken iemand die na ongeveer 8 maand iedereen naar huis speelde, die jongen had gewoon talent in overvloed.
Ik ken er ook die na ongeveer 8 maand met moeite 10 akkoorden kunnen spelen.

Je niet vergelijken met anderen, er zullen er altijd beter zijn dan jou. Gewoon je eigen ding doen, en oefenen oefenen en nog eens oefenen.

Wat ik belangrijk vindt om te kunnen na een aantal maanden:
-Gitaar kunnen stemmen (met en zonder stembakje)
-Alle basisakkoorden (A B C D E F G) + hun mineurvorm.
-De eenvoudige barré akkoorden (A-greep, E greep, E7-greep....)
-Ritme kunnen houden, daar lijken heeeeel veel mensen last mee te hebben, als je het niet kan, oefenen met metronoom!
-Flat picking
-Je moet een degelijk bend kunnen doen (dus een die niet vals klinkt).
-Krachtakkoorden leren
-Vlot leren wisselen van akkoorden
-Leren welke akkoorden samen passen (niet gedetailleerd, maar genoeg om een eenvoudige song te kunnen schrijven) bv. G Am C D