PDA

View Full Version : hoeveel watt max



Exitinside
20 augustus 2006, 19:20
Hallo mensen,

Ik vraag me het volgende af.
Ik heb een marshall valvestate 8008 (2 * 80 watt) aangesloten op een stereospeakerkast van hughes & kettner. c212
Speakers: 2 x 12“ Greenbacks
Power Handling: 50 W mono, 2 x 25 W stereo
Impedance: mono: 8 Ohm, stereo: 2 x 16 Ohm
kan dit kwaad ????
En wat is het maximale aantal watt dat ik kan aansluiten op die kast?

Jerre
21 augustus 2006, 01:24
Als je een 2x80 watt versterker aansluit op een 2x25 watt cabinet, dan ga je snel problemen krijgen.
Het vermogen dat de cabinet aankan moet tenminste gelijk zijn aan, of groter dan, het vermogen dat de versterker produceert.

Ik denk dat je beter op zoek gaat naar een cabinet die 2x100 watt aankan of iets dergelijks.

Kim Wilson
21 augustus 2006, 09:04
Het kan prima hoor. Waarschijnlijk gooi je er toch niet meer dan die 50 Watt uit. Je moet alleen een goed stel oren aan je hoofd hebben. Zolang je de speakers niet over de kop draait, is er niks aan de hand. Anders wordt het als je je top echt helemaal open gaat draaien. Maar ik vermoed dat jij het maximale volume van de Greenbacks nooit gaat halen.

Exitinside
21 augustus 2006, 23:35
Ok bedankt,

Moet zeggen dat die kast erg lekker klinkt.
Zal proberen om hem dan maar niet op te blazen ;)

waarschijnlijk gebruik ik em alleen thuis, dus dat scheelt.

Mitch
22 augustus 2006, 00:52
Het kan prima hoor. Waarschijnlijk gooi je er toch niet meer dan die 50 Watt uit. ....

Nou, zijn amp is stereo 2 x 80 en zijn cab stereo 2 x 25. Da's dus geen kwestie van vermogen optellen zoal je dat normaal doet met mono-amps op een 2x12 cab !
Maar goed, zeker als je thuis speelt zul je niet snel in de problemen komen, maar als je een repetitiehok ingaat zou ik een beetje uitkijken...

Mufftin
22 augustus 2006, 01:10
nu vraag ik me af is 2 keer 80 watt stereo nu 160 watt of gewoon 80 watt? vroeg ik me gewoon ff af, beetje off topic, maar schoor me opeens tebinnen.

Kim Wilson
22 augustus 2006, 08:15
Nou, zijn amp is stereo 2 x 80 en zijn cab stereo 2 x 25. Da's dus geen kwestie van vermogen optellen zoal je dat normaal doet met mono-amps op een 2x12 cab !
Maar goed, zeker als je thuis speelt zul je niet snel in de problemen komen, maar als je een repetitiehok ingaat zou ik een beetje uitkijken...
Ja, maar ook tijdens repeteren stuur je waarschijnlijk geen 2 x 80 watt uit. Je draait die versterker nooit voluit. Voordat die Greenbacks over hun nek gaan, doen bij jou de oren al zeer. Ik verwacht dus dat je nooit het maximale van de Greenbacks zult vragen.

Maar het blijft nog steeds opletten en blijven luisteren.