PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar 200-300 euro



barttange
20 augustus 2006, 17:17
Hallo iedereen,

Ik ben een drummer maar wil me wat verdiepen in het gitaarspelen om meer de gitaristenkant te leren kennen en dat ik mee kan praten over de gitaarpartij in een band. Dit zou natuurlijk kunnen met een een 100 euro beginnerspakket maar ik wil liever een iets betere gitaar, daar heb ik een lekkerder gevoel bij. Met als budget 200 euro tot het echt maximum van 300 euro.

Deze gitaren heb ik reeds gevonden die als goed beschouwd worden en wat me wel wat lijkt:

Dean Vendetta 1.0 (mooi ding, goedkoop, goede houtsoorten)
Ibanez RG 321 (mooi ding, iets duurder, ook goede houtsoorten en snaren door body voor meer resonantie)
Ibanez SA 120 (slechtere vorm van de rg 321?, ik hoef geen tremolo)


London City Spitfire II (ik wil liever geen strat dus deze valt af)

Wat betreft Squier en Richwood, ik heb bij geen van beide de 'perfecte cocktail' van houtsoorten gevonden zonder boven mijn budget te zitten.

Nu een paar vragen:

1. Zijn de door mij uitgekozen gitaren slechte aankopen?, zijn er betere/meer die in mijn plaatje passen?
2. Zijn houtsoorten echt zo belangrijk?, ik zit nu naar gitaren te zoeken met mahogany body, maple neck en rosewood fredboard of ben ik net zogoed af met een basswood body?

Verras me met de door mij over het hoofd geziende goede budgetgitaren!

Alvast bedankt

glacius
20 augustus 2006, 17:33
die vendetta zal voldoen .. of een goedkope rg (zonder floydrose)

Gitaro
20 augustus 2006, 18:06
die vendetta zal voldoen

+1. :)

Bij die Vendetta gaan de snaren ook door de body heen, trouwens.

barttange
20 augustus 2006, 18:24
Ik denk dat ik voor de vendetta ga, eerst even proberen natuurlijk, moet wel een beetje fatsoenlijk spelen.

Ik denk dat ik er meteen earny ball 0.10 op ga gooien om een lekkerder geluid eruit te halen, is dit wel verstandig als beginner, want het speelt moeilijker toch? (dan 0.09)

En wat betreft kabel, ik had zelf http://feedback.nl/?id=55&b=EPWG20 in gedachten, is dit wat of ben ik met een goedkopere net zo goed af?

BTW is de vendetta 1 GN hetzelfde als de 1.0?
Ik wil hem namelijk bij feedback kopen: http://feedback.nl/?id=55&b=VN1GN

marter544
20 augustus 2006, 18:41
Ik denk dat dat met de kleur te maken heeft, die GN, maar zeker weten doe ik het niet. Die kabel lijkt me een prima kabel, je moet iig geen goedkope kabel van 4/5 euro nemen, want die zijn niet afgeschermt (dus veel ruis), en gaan snel kapot. Een wat duurdere kabel is zeker een goede investering.

barttange
20 augustus 2006, 18:47
Maar is dat een goede kabel?

FruscianteFan
20 augustus 2006, 18:52
In principe zijn kabels van 20 of 30 euro altijd wel goed. Goedkope kabels moet je links laten liggen, om reeds genoemde redenen.

barttange
21 augustus 2006, 13:13
Ik had net de soundshop aan de lijn om te vragen of ze de Dean op voorraad hadden. Deze gitaar werd vervolgens met de grond gelijk gemaakt en er werd me een ibanez grg170 aangeraden voor 180 euro. De Deans zouden snel kapot gaan en daarbij is de service van Dean slecht volgens hem. En de mahonie die erin zit zou ook van slechte kwaliteit zijn. Hij was goed 'bevriend' met ibanez en kon overal 20% korting en en paar jaar garantie op geven. Hij had de rg 321 voor 280.

Klopt er iets van wat hij zegt of moet ik het met een korrel zout nemen? of zou ik echt net zo goed of beter af zijn met de grg 170?

Nickname
21 augustus 2006, 13:16
Ik had net de soundshop aan de lijn om te vragen of ze de Dean op voorraad hadden. Deze gitaar werd vervolgens met de grond gelijk gemaakt en er werd me een ibanez grg170 aangeraden voor 180 euro. De Deans zouden snel kapot gaan en daarbij is de service van Dean slecht volgens hem. En de mahonie die erin zit zou ook van slechte kwaliteit zijn. Hij was goed 'bevriend' met ibanez en kon overal 20% korting en en paar jaar garantie op geven. Hij had de rg 321 voor 280.

Klopt er iets van wat hij zegt of moet ik het met een korrel zout nemen? of zou ik echt net zo goed of beter af zijn met de grg 170?

Nee, de GRG is een leuk gitaartje maar de tremolo is ruk. Je bent dan veel beter af met de RG321 :satisfie:

Wizz
21 augustus 2006, 13:26
Ik had net de soundshop aan de lijn om te vragen of ze de Dean op voorraad hadden. Deze gitaar werd vervolgens met de grond gelijk gemaakt en er werd me een ibanez grg170 aangeraden voor 180 euro. De Deans zouden snel kapot gaan en daarbij is de service van Dean slecht volgens hem. En de mahonie die erin zit zou ook van slechte kwaliteit zijn. Hij was goed 'bevriend' met ibanez en kon overal 20% korting en en paar jaar garantie op geven. Hij had de rg 321 voor 280.

Klopt er iets van wat hij zegt of moet ik het met een korrel zout nemen? of zou ik echt net zo goed of beter af zijn met de grg 170?

Dean is het huismerk van Feedback, dus buiten de Feedback-vestigingen zul je het nauwelijks tegenkomen. Geld overmaken op de rekening van je grootste konkurrent, of hun spullen promoten is commercieel gezien niet echt handig.
Hetzelfde geldt in mindere mate voor Washburn (Key Music, Rockpalace).
Tegen de enorme kollektie Dean van Feedback, en hun prijzen, kan niemand op.
Overigens zijn het beslist geen slechte prijs/kwaliteit-verhoudingen bij Dean, juist omdat je ze in feite dus "rechtstreeks bij de groothandel" koopt.

Wizz

FruscianteFan
21 augustus 2006, 13:27
Ik had net de soundshop aan de lijn om te vragen of ze de Dean op voorraad hadden. Deze gitaar werd vervolgens met de grond gelijk gemaakt en er werd me een ibanez grg170 aangeraden voor 180 euro. De Deans zouden snel kapot gaan en daarbij is de service van Dean slecht volgens hem. En de mahonie die erin zit zou ook van slechte kwaliteit zijn. Hij was goed 'bevriend' met ibanez en kon overal 20% korting en en paar jaar garantie op geven. Hij had de rg 321 voor 280.

Klopt er iets van wat hij zegt of moet ik het met een korrel zout nemen? of zou ik echt net zo goed of beter af zijn met de grg 170?Een grote zak zout, zou ik zeggen.

Hij geeft het zelf al aan, hij is goed bevriend met Ibanez en dat betekent dat hij liever Ibanez verkoopt dan Dean. En zo te zien heeft dat niets te maken met de gitaar, maar gewoon met de winkelier.

barttange
21 augustus 2006, 13:38
en hoe presteerd de dean in vergelijking met de rg 321?