PDA

View Full Version : Eerste Buizenamp, suggesties!



Sora
20 augustus 2006, 15:24
Net als zovelen heb ik in de vakantie wat studentenwerk gedaan en ik ben van plan om met mijn budget (600 euro ongeveer) mijn eerste buizenbak te kopen :)
Ik ben al heel lang aan het zoeken naar geschikte amps maar het blijft toch een moeilijke keuze.
Het liefst zou ik zo'n orange rockerverb 50 watt combo hebben, maar die dingen zijn helaas nogal duur. Daarom wil ik graag iets dat er wat op lijkt en wel binnen het budget valt. Ik speel vooral bluesrock en punk dus het moet een bak zijn die stevig kan rocken (in combinatie met m'n epi les paul) maar ik wil af en toe ook wel eens wat clean spelen dus het moet geen zware metalversterker ofzo zijn.
Daarom zou ik graag wat suggesties van jullie hebben, ik had zelf al gedacht aan een peavey valveking of een marshall AVT 50, maar het probleem is dat ik die nog niet heb kunnen testen.
Dus mss nog even op een rijtje :)
-iets wat in de buurt komt van een orange-sound
-ongeveer 600 euro
-combo, en liefst 50 watt

alvast bedankt!

brunodb
20 augustus 2006, 16:22
ten eerste, een marshall avt is geen buizenamp. dat is een transistoramp met een klein buisje als voorversterking als ik mij niet vergis.

koop voor dat geld een peavey classic. volledig buizen, voor als naversterking. is er zowel in 5O als 3O watt versie. de dertig watter gaat al zeer luid hoor. zo heb ik er hier eentje staan thuis.

klinkt clean prachtig en heeft ook een mooie scheur in huis. is een tweekanaals versterker maar met gedeelde equalizer.

kan je voor rond de 600 euro vinden denk ik en klinkt vele malen beter dan een marshall avt

Outrage
20 augustus 2006, 17:07
Inderdaad een peavey classic moet het wel doen; een andere aanrader uit hetzelfde straatje: laney VC30 (of50).

Sora
20 augustus 2006, 17:18
Bedankt voor de tips. Zo'n peavey classic 30, is dat ook luid genoeg voor op een podium ofzo?

brunodb
20 augustus 2006, 18:30
zeker weten. en anders is er nog de classic 50. maar voor een klein zaaltje is een classic 30 zeker luid genoeg. voor grotere zalen is er dan weer bijna altijd P.A., dus dan is dat ook geen probleem