PDA

View Full Version : Slagplaten



Semafoor
30 november 2002, 19:11
Wie weet waar er veel keus is uit slagplaten voor een jazz?
Wit bevalt me niet meer helemaal en zachtgeel of chroom zou misschien ook wel leuk staan voor de verandering :grin:.

flearulez
30 november 2002, 19:18
idd een custom slagplaat staat altijd net iets beter als die saaie standaart Fender heeft zelf slagplaten, maar ik weet niet of je dat bedoelt

BLOK182
30 november 2002, 19:44
Misschien dat Vox Humana een mooi slagplaatje voor je kan maken? Kost misschien wel wat, maar dan heb je ook wel wat.

Semafoor
30 november 2002, 21:13
Of ik zou misschien m'n witte slagplaat een beetje kunnen opschuren en dan zelf even creatief met verf zijn :smile:.
Het is een sunburst bas, dus geel zou er wel mooi bij passen.
Maar misschien bel ik ook even met Vox Humana, die zijn er waarschijnlijk toch wat beter in, bedankt voor de tip :smile:.

basswasp
30 november 2002, 21:20
http://www.warmoth.com ?

Addixx_
5 december 2002, 19:38
hmmm als ik een geborsteld RVS (roestvrij staal) slagplaat wil dan vraag ik gewoon aan een vriend van me of ie er een wil maken en dan hoef ik alleen voor 't materiaal te betalen ^_^

flearulez
6 december 2002, 16:05
Traanplaat er ook erug vet!!!

Ic3gl0vE
7 december 2002, 17:16
Op 2002-11-30 19:44, schreef BLOK182:
Misschien dat Vox Humana een mooi slagplaatje voor je kan maken? Kost misschien wel wat, maar dan heb je ook wel wat.


kost inderdaad veel!
ik wilde een chromen stratslagplaat en die kost 109 euro

flearulez
7 december 2002, 19:14
wil zelf ook een andere slagplaat, heb zo'n standaard witte op de Olp, dat zuigt.

traanplaat was me eerste keus, maar daar haal je je knuisten aan kaput als je slapt(ik iig).
Nu dacht ik aan wat anders, mischien iets met van die flakes erin, of zelf met die verf werken die ligt geeft in donker(groenig effect).
In ieder geval wil ik wel die halve maan waar de knoppen op zitten in traanplaat gaan maken.

Semafoor
7 december 2002, 21:40
Chroom vind ik op dit moment ook te duur, voor dat geld koop ik liever iets anders.
Ik zit eraan te denken om mijn witte slagplaat over te schilderen, maar er lijkt een soort plastic achtige laklaag op te zitten. Die laag is er op 1 punt al een beetje af, waardoor het opschuren lastig kan worden. Verder heb ik geen idee waarvan mijn pickguard gemaakt is. Maar goed :smile:, het komt er nog wel een keer van.

Addixx_
9 december 2002, 17:52
is dat ding niet helemaal van plastic?

flearulez
9 december 2002, 18:46
is dat niet het beschermings folie???

Dat zou een grap zijn!!!

Semafoor
9 december 2002, 20:13
:grin:, nee, het is geen beschermingsfolie.

kjulle
10 december 2002, 20:45
Ik had zelf een Mexicaanse Jazz Bass en daar wou ik ook een andere slagplaat op. Maar voor de Mexicaanse Bassen kun je geen slagplaat nabestellen bij fender (waarom weet ik niet).
Als jij een amerikaanse Jazz Bass hebt kan dat wel.

basswasp
11 december 2002, 15:46
Zijn de Mexicaanse en Amerikaanse slagplaten niet gewoon hetzelfde? Of je wil je je bas echt origineel Mexicaans houden?

kjulle
11 december 2002, 17:00
Nou, de elementen op een mexicaan zijn iets breder dan die op een amerikaan. daarom past er geen amerikaanse slagplaat over, tenzij je de gaten uit gaat vijlen maar dat geeft niet zo'n mooi resultaat.