PDA

View Full Version : 'Bouwverslag' Madamp G2 kit.



Minda
20 augustus 2006, 14:29
Ja, bouwverslag tussen aanhalingstekens, want veel zal het niet worden... De kit heb ik besteld bij Musikding (http://www.musikding.de), het is de G2 (http://www.madamp.biz/g2.htm) van Madamp (http://www.madamp.biz/). Ondanks dat er mij per mail 10 dagen levertijd werd toegezegd, had ik de kit pas 8 weken later in huis. Klaus, Mr. Musikding, is niet erg communicatief (reageert niet op mails) maar zet wel een excuus op de bon; de onderdelen die hij had ontvangen waren slecht dus had hij nieuwe besteld, en dat duurde even. Best.

Als ik de doos open blijkt alles netjes ingepakt en gesorteerd. 't Ziet er zo op het eerste gezicht verzorgd uit. Per mail krijg ik de handleiding, schema's, etc. Ik heb ze dubbelzijdig in kleur uitgeprint en ingebonden. Ik blader liever met papier dan op een PC. Dan even de onderdelen checken, er blijken 2 onderdelen te missen. Ik heb Klaus dit vanmorgen gemailed, nu maar hopen dat'ie reageert.

Toch maar begonnen met bouwen. De handleiding is zeer uitgebreid en compleet, maar ik heb tot nu toe wel de volgende opmerkingen:

1) De gaten voor de buisvoeten zijn voorgesneden, de rest niet. Maar de gaten zitten niet precies op de maat van de boormal. De gaatjes voor het bevestigen van de voetjes moet je dus niet aan de hand van de mal boren, maar aan de hand van de voetjes. Verder geen probleem.

2) De jack-contacten (in en uit) moeten in een rond 14 mm gat gestoken worden. Bij nadere inspectie blijken de contacten een uitsteekseltje te hebben onderaan de schroefdraad. Dit is alleen nuttig als het gat waarin je het contact plaats ook een uitsparing heeft op die plek, maar mijn boor boort een rond gat. Het past dus niet. Met een stanleymesje kan je het uitsteekseltje makkelijk van het contact afsnijden.

3) De trekontlasting (nee, geen ziekte) zit HEEL strak. Ik heb de buitenste rand eerst een tijdje in heet water gedompeld om het kunststof wat flexibeler te maken, toen schoof het geheel makkelijker op z'n plaats.

4) In de tekst worden de namen van de componenten genoemd, zoals 'R4' en 'C7'. Maar geen waardes. Op het schematische overzicht staan ook geen waardes. Je bladert dus aldoor heen en weer tussen de stuklijst, de beschrijving en het schema. Uiteindelijk heb ik de bladen maar los gehaald. Makkelijker was als overal direct de waardes bij hadden gestaan, dat scheelt zoekwerk.

5) Deze kit is een beginnerskit. Maar nergens staat iets over de waardecodering van de weerstanden en de condensatoren. Van de condensatoren is het wel uit de codes af te leiden, maar de kleurcodes van de weerstanden staan nergens. Ik weet ze nog wel, meer en deel, van vorige projecten, maar voor de zekerheid heb ik de weerstand code converter (http://www.ealnet.com/m-eal/resistor/resistor.htm) er maar even bij gehouden. Voor een beginner zou enige uitleg wel handig geweest zijn, of gewoon een vermelding van de kleurcodes in de stuklijst.

6) De foto's in de handleiding zijn van zeer lage kwaliteit. Ik heb op kantoor de beschikking over een goede laser kleurenprinter, maar dat helpt niet. Inzoomen op de PDF leert dat de plaatjes gewoon zeer grof zijn. Jammer, meer detail was leuk geweest en kost niks extra in deze digitale tijden...

Nou, zonder de 2 missende onderdelen ben ik tot ongeveer halverwege het bedraden van de versterker gekomen. Zodra ik verder kan post ik wel een vervolgje!

Vonk
20 augustus 2006, 14:55
Interessant: je heb precies dezelfde problemen als ik.
Ik heb gezeik met de powertransformer, dus na een email van musikding heb ik het ding teruggestuurd, en zou hij een vervanging opsturen. Anderhalve week geleden heb ik de transformer opgestuurd, met 2 mailtjes zovan: als je hem hebt ontvangen, stuur dan even een mailtje. Vind ik fijn om te weten, maar ik heb nog niets gehoord.
Tevens had ik een celestion super8 besteld, maar ze hadden productieproblemen, en de speaker is van musikding verwijderd... hoe dat wordt opgelost blijft nog even een raadsel...

Ook de foto's zijn inderdaad niet van hoge kwaliteit, gemiste kans, terwijl de recensie in de winkel laaiend enthousiast is over de foto's...

Ik had ook problemen met de buisvoetjes monteren, volgens mij zaen de gaten op de mal te dicht bij het grote gat, dus dan krijg je scheve schroeven. Met wat handigheid bleek dit wel mee te vallen en alles past nu goed.

Ook zeer jammer vind ik dat het pakket voor beginners is, terwijl er geen info in de handleiding staat waarom gekozen is voor de indeling. Zo moet je in de werkbank en op 18watt.com lezen waarom de trafo's zo ver uit elkaar liggen, en dat er gebruik is gemaakt van starground enz.

Minda
20 augustus 2006, 16:58
... Ook zeer jammer vind ik dat het pakket voor beginners is, terwijl er geen info in de handleiding staat waarom gekozen is voor de indeling. Zo moet je in de werkbank en op 18watt.com lezen waarom de trafo's zo ver uit elkaar liggen, en dat er gebruik is gemaakt van starground enz.

Ja, en een echte starground is het niet, er loopt nog steeds een draad van de tone-pot naar V1 naar V2 naar de aarde. Eigenlijk hadden die allemaal afzonderlijk naar de aarde gemoeten.

Veel succes trouwens met je onderdelen. Ik hoop dat het bij mij makkelijker gaat, ik mis alleen het blauwe snoer en condensator 5.

Negative K3 fan
20 augustus 2006, 17:15
je pakt het iig wel goed serieus aan, heb je ook foto's?

Vonk
20 augustus 2006, 21:44
Ja, en een echte starground is het niet, er loopt nog steeds een draad van de tone-pot naar V1 naar V2 naar de aarde. Eigenlijk hadden die allemaal afzonderlijk naar de aarde gemoeten.

Veel succes trouwens met je onderdelen. Ik hoop dat het bij mij makkelijker gaat, ik mis alleen het blauwe snoer en condensator 5.

Jij ook succes, je moet alleen even geduld hebben...

Maar die aardedraden, ga jij dat wel toepassen? Misschien een idee om in het achterhoofd te houden voor als je zeker weet dat je nog wat draad overhoud.

Een enkele foto heb ik al gepost op newtone, verder kan ik niet zonder de transformer... ik hoop dat ie deze week arriveert.

Minda
20 augustus 2006, 22:08
Ik heb geen foto's gemaakt, de handleiding is meer dan duidelijk genoeg. Ik zal wel wat fotootjes van het eindproduct posten, binnen en buitenkant. En er zal nog een kassie met speaker bij moeten, dat wordt een fotoverslag. Dit is echt te eenvoudig om uitgebreide foto's over te posten, vind ik.

ACSlater
21 augustus 2006, 12:22
Je hebt gelijk Minda. Daarnaast is er al een keer een fotoverslag van de bouw van een Madamp op het forum geplaatst. Ik zal zo es ff zoeken.

gevonden!

Helaas werken de foto's daarvan niet meer. Dit bouwverslag heeft wel veel foto's erbij staan. http://motd.ods.org/a15mk1/a15mk1.html

Minda
21 augustus 2006, 20:22
Helaas, nog geen reactie van Klaus Musikding. Ik heb ook tweemaal geprobeerd te bellen, maar er wordt niet opgenomen. Jammer. Nou ben ik nogal ongeduldig van nature, dus heb ik de onderdelen even snel ergens anders besteld. PM aan Nico, aanbieding terug ontvangen, order geplaatst en betaald. Voila, alles binnen een uurtje of zo. Dank, Nico! (Is dit reclame?)

orderbevestiging is ook binnen...

Vonk
21 augustus 2006, 22:42
Tja persoonlijk vind ik nico nogal duur, maar inderdaad is service ook wel wat waard. Net zoals ik het forum van newtone ook kon waarderen toen ik begon met zelfbouwen.

Ik heb alleen gisteren wel een email van Klaus gehad, dat ie de transformer vrijdag had opgestuurd. Tis wel een aardige kerel maar hij heeft denk ik nogal veel werk aan zijn handeltje.

Ik vroeg me trouwens af: ik lees vaak over al die chique condensators van Sprague en Orange Drops. Zijn deze dingen het beste om te gebruiken in het signaalpad van de versterker? En dan moet zeker alles vervangen worden om een beetje het verschil te merken?

Chris Winsemius
22 augustus 2006, 01:15
Ik vroeg me trouwens af: ik lees vaak over al die chique condensators van Sprague en Orange Drops. Zijn deze dingen het beste om te gebruiken in het signaalpad van de versterker? En dan moet zeker alles vervangen worden om een beetje het verschil te merken?

De keuze van koppel-C's is sterk afhankelijk v/h ontwerp en de trafo's imho.
Voorbeeldje:
in blackface Fender achtige amps gebruik ik zelf het liefste Mallory 150s; meer nadruk op het mid, laag en hoog hebben dat soort amps voldoende.
in tweed-achtige amps of plexi-style amps met zeer puike trafo's: OrangeDrops: transparanter en meer highs/lows.
Daarnaast natuurlijk SilverMica of ceramisch voor de kleinere waardes; ook weer volledig afhankelijk v/d sound-wensen en het type amp.

Vertrouw gewoon op je eigen oren!

Vonk
22 augustus 2006, 13:54
Aha bedankt! Interessant, leuk om een keertje te proberen!

Chris Winsemius
22 augustus 2006, 14:09
Aha bedankt! Interessant, leuk om een keertje te proberen!

Ok.
Of je zulke verschillen in jouw versterker (ook) hoort is sterk afhankelijk v/h circuit/ontwerp en de uitgangstrafo.

Minda
23 augustus 2006, 10:12
OK, even een kleine rectificatie: Musikding heeft wel snel de missende onderdelen opgestuurd. Alleen communiceert Klaus niet, ik heb geen mail gehad erover, ik kan ze telefonisch niet bereiken en er zit geen briefje o.i.d. bij de onderdelen. Maar ja, ik heb ze wel. De van Nico zullen vandaag ook wel binnen zijn, die leggen we maarop de plank als reserve.

Misschien ben ik wel wat te veeleisend op het communicatievlak, hoor, 't is ook mijn vak. Maar ik houd zo van communicatie! Zeker per e-mail is dat niet echt tijdrovend. Mijn mailtje over de missende onderdelen had hij gewoon kunnen beantwoorden met: "Komen eraan!" of zoiets, was ik weer blij geweest. Nu dacht ik dat het weer weken zou duren, gezien de andere gebruikersverhalen. Nou ja, vanavond lekker solderen, dan is'tie klaar.

Minda
25 augustus 2006, 13:11
En dan hier wat plaatjes:

http://home.versatel.nl/witsenburg/Versterker/Versterker 001 klein.JPG

http://home.versatel.nl/witsenburg/Versterker/Versterker 002 klein.JPG

http://home.versatel.nl/witsenburg/Versterker/Versterker 003 klein.JPG

Minda
25 augustus 2006, 13:12
http://home.versatel.nl/witsenburg/Versterker/Versterker 004 klein.JPG

http://home.versatel.nl/witsenburg/Versterker/Versterker 005 klein.JPG

Nogal druk bezet, zoals je ziet. Een mooi eyelet board of liever nog een printplaat bevalt mij beter, maar ach, het werkt. Binnenkort even een bodemplaatje erop en dan de kast bouwen.

Vonk
25 augustus 2006, 16:58
Ah ben jij al helemaal klaar? Vandaag heb ik eindelijk de trafo ontvangen, dus morgen ga ik er even vaart achter zetten.

Je hebt wel een paar van die luchtbelletjes achter het frontje he? Met een wit kringetje erin. Ik had er zoveel dat ik het frontje er weer af heb getrokken.

Heb je ook al een idee hoe je je chassis met bodemplaatje aan de kast gaat vastzetten? Ik heb uit voorzorg alvast een aantal gaten geboord in de rand en een plaatje aluminium precies op maat gemaakt en ook gaten gegeven. Nu leek het me het mooiste als ik een moertje in het chassis kan vastzetten om dan van buitenaf een schroef erin te kunnen draaien.

Squier4ever
26 augustus 2006, 10:18
heb de M15 en geen gezeik met leveringen oid gehad. ging toen ook nog niet via musikding, maar via madamp zelf.

hoe klinkt de G2?
heb je clippies?

Minda
26 augustus 2006, 11:15
@ Vonk: Yep, hij is klaar. Ik heb ook alles al nagemeten en de spanningen op alle meet punten gechecked. Gisteren ook hout aangeschaft voor de behuizing. Alleen zal het vervolg even op zich laten wachten, ik ga nu eerst 2 weken naar Italië :) ! De bodem maak ik van 2mm alu plaat, ik denk dat ik die met alu popnageltjes vastzet tegen de tijd dat alles gewerkt heeft en goed bevonden is. Mocht het ooit weer los moeten dan boor je ze makkelijk uit.

@ Squier4ever: Vroeger deed Martin Adams de kits zelf, en dat ging goed. Maar toen de boel hard(-er) begon te lopen was voor Martin de lol eraf, hij wil liever ontwikkelen dan kits verkopen. Dus heeft'ie de verkoop aan Klaus van Musikding overgedaan, ik denk dat'ie nog wel per versterker een bedragje krijgt of zo. Sinds de overgang naar Musikding zijn de kits ineens wereldwijd bekend geworden en ik denk dat Musikding die vraag niet zo 1 2 3 aankan. Gezien de ervaringen en de contacttijden denk ik dat het een bijbaantje van Klaus is, naast z'n echte baan. En daar is het misschien een beetje veel voor aan het worden.
Ik heb nog geen geluidsfiles, die komen er misschien wel later. Er zijn nog 4 zaken die dat in de weg staan:
1) Ik heb nog geen speaker.
2) Ik heb nog geen kassie om het geheel heen.
3) Ik heb nog geen electrische gitaar. De zelfbouw moet gelakt worden, maar ik had niet genoeg tijd om dat voor mijn vakantie af te maken, dus begin ik er pas na de vakantie aan.
4) Ik heb alleen een hele goedkope microfoon bij mijn laptop, voor Skype gesprekken en zo. Misschien moet daar iets beters voor gescoord worden voordat ik redelijke clips kan opnemen en posten.

Ach ja, zo blijven we lekker bezig. We gaan over twee weken weer verder!

Vonk
26 augustus 2006, 12:48
Ah ja popnagels. Das ook een idee, al vind ik het altijd wel fijn om als ik ooit nog iets wil klooien, ik er dan makkelijk bij kan.
Ik heb trouwens de trafo binnen, en alle voltages kloppen. Eindelijk kan ik verder.

De celestion super8 is verdwenen van musikding... en ik heb nog niets gehoord van Klaus. Misschien annuleer ik die bestelling en koop ik een speaker bij speakerstore.eu, daar zitten mooie dingen tussen.

Minda
10 september 2006, 21:22
Zo, net terug van vakantie en ik ben al weer een bezig baasje geweest! Mijn gitaar staat in de eerste laklagen en ik heb een begin gemaakt met de behuizing voor de versterker. Ik dacht eerst aan een losse top en speakerkast, maar ik heb uiteindelijk toch voor een combo gekozen. Het hout is berkenmultiplex van de gamma. Ik heb alle planken daar bekeken en wat stukken gevonden zonder noesten en zo. Meteen de boel laten zagen en onder de € 20,- had ik de boven-, onder- en zijkanten van 18 mm en de voor- en achterplaat van 12 mm, alles op maat gezaagd.

http://home.versatel.nl/witsenburg/Versterker/Versterker 006 klein.JPG

Ik heb de boel gelijmd en in elkaar geklemd (dozen tegels als ballast, dat werkt goed!) Toen gaten geboord, met lijm gevuld en er deuvels in gemept. De lijm komt dan door de groeven aan de zijkant van de deuvels omhoog, en dat is precies de bedoeling. Hier nog een detailfoto:

http://home.versatel.nl/witsenburg/Versterker/Versterker 007 klein.JPG

Ik weet nog niet of ik ga tolexen of niet. ’t Is wel een budget versterkertje, maar tolex is weer wel zo netjes. Ik zie later wel, eerst de boel er maar inbouwen.

Nog even een speakervraag: op www.speakerstore.eu vind ik een Celestion Rocket 50, 12”gitaarspeaker voor slechts € 55,- en voor dat geld krijg je hem nog thuis ook. Is zo’n speaker wel redelijk? Er staan ook Celestion 12”speaker van € 339,- tussen, ik vind het verschil wat groot. Iemand ervaring?

EmgMaster
10 september 2006, 22:32
Kijk anders ook eens naar eminence speakers, die zijn ook goed betaalbaar, en vaak sterk afgeleid van celestion speakers heb ik begrepen.

Vonk
10 september 2006, 22:47
Ik heb gekozen voor de eminence manowar. Ik ben nu bezig een cab ervoor te maken, ik hoop dat ie eind deze week af is.

Minda
11 september 2006, 17:02
En hoe ben je tot die keuze gekomen? Ik zie al die getalletjes, maar geen idee wat dat met klankkleur doet... Hou jij de achterkant van je cabinet open?

Vonk
11 september 2006, 19:59
Klopt ik heb eerst gekeken naar de grafieken om te kijken welke de bass en de treble goed aankunnen. Daar zag ik zo weinig verschil tussen dat ik dat idee maar liet varen.
Toen keek ik naar de beschrijvingen, zoals ze in de pdf-jes staat op de eminence-site. Ze hebben (als ik het goed heb) alle 12" (of gewoon allemaal) opgedeeld in 2 categoriën: de Amerikaanse sound en de Britse sound. Mij leek Brits wel goed voor strakke metal, en dan kom je, lettend op de beschrijvingen, al snel uit bij de Manowar. Al leek de Screamin' Eagle kwa naam ook wel passend ;)

Ik heb van een Zwitsers bedrijf een bouwtekening gevonden die er erg betrouwbaar uitzag:
http://www.sound-design.ch/tipstricks/guitarbox.html
De achterkant wordt dicht, dat zorgt voor veel meer druk en strakheid. Nog een leuke link over cabs:
http://www.duncanamps.com/technical/speaker_cab.html

EmgMaster
11 september 2006, 22:07
Weet iemand toevallig een overzicht welke eminence speaker op welke celestion gebasseerd is?

SimonS
11 september 2006, 22:30
Governor - V30
Wizard - G12H30
Black powder - naar Fender speakers uit Princeton etc
Tonker - naar Fender speaker uit Twin
Private Jack - Greenback
Copperhead - naar 10" Fender speaker uit Bassman


zoiets was het idee dacht ik

Vonk
11 september 2006, 22:41
http://allenamps.com/eminence.html

Onderaan staat de cross-reference: welke amps/cabinets hebben welke speakers, en welke Eminence-speakers zijn te gebruiken als alternatief. De andere pdf-jes hebben ook leuk leesvoer.

Minda
8 oktober 2006, 22:30
Nou, ik wacht nu al 3 of 4 weken op de speaker, besteld bij speakerstore.eu. Ik bel en mail, er wordt vanalles gezegd, maar tot op heden geen speaker. Balen, want de zelfbouw gitaar is nu zover dat er geluid uit zou moeten komen, maar dat kan ik niet testen. Ik heb wel even het kassie be-tolex-ed:

http://home.versatel.nl/witsenburg/Versterker/Versterker 008 klein.JPG

Mooi rood is niet lelijk, heet dat. En dan maar weer wachten op de speaker...

G.G.
17 oktober 2006, 10:02
Nou Hugo, ik heb hem gehoord op de DGBM en overweeg sterk er ook eentje te bouwen, fantastisch!!!

marter544
17 oktober 2006, 19:26
En welke speaker is het nu geworden?

Minda
17 oktober 2006, 21:17
Uiteindelijk is het een Legend 125 geworden. Of dat een goede keuze is weet ik niet, ik ben in ieder geval tevreden met het geluid en op de GBM werd dat ook door anderen, waaronder G.G., bevestigd. Het is inderdaad een versterker die je vol open kan draaien, waarna je met je gitaar-volume knop de crunch regelt. Van half open, waar de crunch begint, tot vol open, een lekkere maar niet overdreven scheur. Zeker geen metaal-variant, maar heerlijk voor blues e.d. Een tubescreamer, die er ooit ook nog moet komen, is denk ik wel een goede aanvulling. De toneknop heeft een redelijk bereik en vooral de ‘Fat’ en ‘Smooth’ switch is erg nuttig. Zo is mijn humbuckergitaar in combinatie met de ‘Fat’ setting wat teveel van het goede, maar de andere 2 standen zijn goed bruikbaar; wellicht is dat net weer anders voor een Tele of Strat.

Nog wat plaatjes:

http://home.versatel.nl/witsenburg/Versterker/Versterker 009 klein.JPG

http://home.versatel.nl/witsenburg/Versterker/Versterker 010 klein.JPG

http://home.versatel.nl/witsenburg/Versterker/Versterker 011 klein.JPG

Al met al een geslaagd projectje. Omdat de vraag toch wel zal komen:

Madamp G2 kit + verzendkosten € 106,-
Speaker bij speakerstore.eu € 49,-
Hout € 30,- van de Gamma, berkenmultiplex
Tolex, hoekjes, handgreep, en nog wat klein grut € 150,-
Dus voor € 335,- (of daaromtrent) een leuk klein buizenversterkertje, goed voor thuisgebruik, en misschien met een goede mike ervoor nog bruikbaar voor optredens of opnames. Niet super veelzijdig, maar door de tone switch ook geen one-trick pony.

G.G.
18 oktober 2006, 09:24
Zo is mijn humbuckergitaar in combinatie met de ‘Fat’ setting wat teveel van het goede, maar de andere 2 standen zijn goed bruikbaar; wellicht is dat net weer anders voor een Tele of Strat.


Heb jij het niet gehoord toen mijn stratje (die relic) ingepluged werd? De versterker is echt super. Meer hoef je niet te kunnen met een versterken, eventulele effecten en een TS doen de rest.

Geronimo
18 oktober 2006, 15:57
Ziet er netjes uit mooi werk. Klein maar fijn!

Ik herinner me dat ik je een tijdje geleden dat antiklik-schakelingetje geemaild voor een channelswitching amp. Vroeg me af of je er nog wat aan gehad hebt.

Je gitaar ziet er ook mooi uit trouwens, petje af. Dat je het aandurft man al dat gekloot met dat hout, het zou niet eens in me opkomen om er aan te beginnen.

Minda
18 oktober 2006, 16:35
Ah, you aint seen nothin', yet. Er zijn nog grotere bouwplannen, deze gitaar was een basis voor vele experimenten.

Je schakeling heb ik in deze amp niet gebruikt, maar er zijn plannen voor een uitgebreidere amp en daar is de schakeling wel voor nodig. Deze amp is een kitje, heb ik zelf niets aan veranderd. Maar het volgende amp-projectje ligt wel ver in de toekomst...

Geronimo
18 oktober 2006, 17:59
Ah, you aint seen nothin', yet. Er zijn nog grotere bouwplannen, deze gitaar was een basis voor vele experimenten.

Koel.

Erg knap. Het lijkt mij helemaal niks dat geschuur en gezaag, ik heb er het geduld niet voor. Je hebt ook maar 1 kans om de handelingen die je doet het best te doen en als je dus miszaagt of iets kan je weer overnieuw beginnen. Mijn vuilnisbak zou daardoor uitpuilen van de mislukte gitaarhalzen denk ik...

Ik heb sowieso niks met hout. Check mijn sig, de kast van mijn rectokloon is het enige wat ik gezaagd & geschuurd heb. Ik vond het leerzaam, maar het is niet mijn ding. Ik vond het ook al gauw best en dat is ook waarom ie nog zo kaal is.

Ik blijf wel toe kijken hoe houtwurmen zoals jij het doen, leuk.


Je schakeling heb ik in deze amp niet gebruikt, maar er zijn plannen voor een uitgebreidere amp en daar is de schakeling wel voor nodig. Deze amp is een kitje, heb ik zelf niets aan veranderd. Maar het volgende amp-projectje ligt wel ver in de toekomst...

Nouja als je er aan begint en je wilt nog wat weten of als je er hulp bij nodig hebt hoor ik het wel! Succes met alles.

vester86
4 november 2006, 14:25
heeft er iemand ervaring met andere Madamp kits? ik zit er hard over te denken ook iets te bouwen. De M15MK1 kit lijkt mij wel wat en het geluid staat mij ook aan, de samples klinken erg lekker :)

Vonk
4 november 2006, 14:51
Ik denk dat er zat van die kits worden gekocht, dus het zal wel goed klinken.

Persoonlijk heb ik nu de G2 gehad, wat leuk was om te maken, maar ik zou nu een 18watt kiezen. Er zijn van bijvoorbeeld Brownnote in de VS kits voor rond de 200 euro, die van goede kwaliteit zijn.

hugo
4 november 2006, 17:47
Ik heb de A15mk1 gebouwd, en bevalt erg goed, ik speelde vroeger over een tonelab maar sinds de Madamp werkt speel ik eigenlijk alleen daar nog over, foto;s kan je hier zien. Moet er nog een behuizing om heen maken en een frontplate maken, nu heb ik ook een computer gestuurde freesbank (cnc) gemaakt dus dat moet wel lukken, komt wel, ben nu aan het kijken om een AX84 High Octane in elkaar te flansen.

http://www.mijnalbum.nl/Album=QLZZMU7X (ik weet niet of dit werkt eigenlijk)

Succes Hugo