PDA

View Full Version : Draadloos



Punt
20 augustus 2006, 03:26
Ik overweeg een draadloos systeem.

Ik twijfel tussen de Sennheiser Freeport en de Samson Airline.

Het mooie van de Samson is dat je de zender zo in je gitaar plugt en dat de ontvanger klein is en als een pedaal op je pedalboard past.
Aan de andere kant heb ik het idee dat de Sennheiser een beter geluid geeft.
Geluidskwaliteit vind ik het belangrijkste.

Iemand ervaring met deze systemen of andere adviezen?


Thanks!

harrie-beton
20 augustus 2006, 11:02
Gebruik even de zoek functie. Er is veel over geschreven:

Samenvattend met kabel klink je beter dan met zender. Een zender heeft ander signaal en doet vaak ook iets met je dynamiek. Dat hoor je als je met je volume knop op de gitaar speelt.

Uiteraard geeft een zender veel bewegingsvrijheid hoewel veel mensen die ik met zenders zie spelen, komen zelden een meter van hun pedaaltjes vandaan...
De podia zijn er ook vaak niet naar.

Punt
20 augustus 2006, 11:06
Gebruik even de zoek functie. Er is veel over geschreven

Tnx.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt en alles zo'n beetje gelezen.
Ik ken de voor en nadelen van draadloze systemen nu.
Ik ben echter benieuwd naar de laatste inzichten op dit gebied met betrekking tot de kwaliteitsverschillen tussen de systemen.

Overigens heb ik op een ander forum gelzen dat een zgn Dragster het dynamiekprobleem op kan lossen...

http://news.harmony-central.com/Newp/2003/Dragster.html (http://)

AART
20 augustus 2006, 11:49
Ik heb er een, kabel is zeker beter, maar op het podium of in het oefenhok is ie erg fijn.
Ik heb toch geen pedalen oid, en in een band hoor je het verschil toch niet/nauwelijks.

stumpy
20 augustus 2006, 12:02
Deze (http://www.musik-service.de/Funk-Mikrofon-dB-Technologies-Digital-2400-Guitar-UHF-System-prx395726663de.aspx) houd wel de geluidskwaliteit van een kabel heb ik ondervonden.

Albertj
20 augustus 2006, 12:04
Ik heb zelf de Sennheiser Freeport 4 maanden in gebruik en bevalt mij zeer goed. Geen storing oid gehad.. werkt prima.

Het veranderd dan wel minimaal dat kleine beetje tone maar dat weegt bij mij echt niet op tegen de bewegingsvrijheid !

oja.. Koop wel oplaadbare 9v batterijen ;)

BLOK182
20 augustus 2006, 13:15
Draadloos is super, je bent veel vrijer op het podium. Wel zou ik ff overdenken in hoeverre je het ècht nodig hebt. Tis leuk en aardig om voor het podium te kunnen soundchecken en een biertje aan de bar te halen, al spelend, maar geef je daar 500 euro aan uit en offer je een deel toon/dynamiek op? Als ik met mijn ene band (hardrock, hele energieke show) speel, ben ik blij met draadloos. De rest vd band is ook draadloos en we kunnen dus overal opklimmen en omheen rennen enzo:p Met mijn studentenband neem ik fijn een goeie kabel mee, draadloos is overkill, kost sound, en je sleept weer vanalles extra mee. Ik ken best veel mensen die van kabels naar draadloos zijn gegaan, en daarna weer terug, omdat het leuke eraf was en het geen noodzaak was.

BLOK182
20 augustus 2006, 13:16
p.s. zelf heb ik een AKG set, stevig en compact, zuinig met stroom, klinkt best ok en betaalbaar!

glacius
20 augustus 2006, 17:28
p.s. zelf heb ik een AKG set, stevig en compact, zuinig met stroom, klinkt best ok en betaalbaar!

+1

maar gebruik hem bijna nooit .. alleen als we een beetje groot podium hebben

harrie-beton
20 augustus 2006, 18:02
Ik heb ook trouwens een gitaarzender van het merk NADI maar gebruik het nooit meer.
Het ding is een Amerikaan en als ik hem aanzet heeft hij de frequentie van Nederland 2.

Duh, maar er is bijna niemand met een gewone antenne meer...