PDA

View Full Version : Beginners gitaar zoeken



The-edge
19 augustus 2006, 22:38
Ik zou 1 nieuwe gitaar willen gaan kopen (electrisch) kan iemand me 1 paar gitaren kunnen adviezeren goedkoop maar wel goed en in set zou fijn zijn :)

prowler
19 augustus 2006, 23:31
vermits je een set wil veronderstellik dat je nog geen ervaring hebt?
alles hangt van je budget en je muzieksmaak af maar ik zou persoonlijk voor epiphone gaan, kan je niet veel verkeerd mee doen voor de prijs.. ze hebbe ook leuke sets
www.epiphone.com

Wizz
20 augustus 2006, 19:05
Ga om te beginnen eens naar een winkel bij jou in de buurt. Zeker als het je eerste wordt, heb je er alle belang bij om hem ergens te kopen waar je ook nog eens terug kunt komen om het opzetten van een gesprongen snaar voor te laten doen, een probleempje te laten verhelpen. Er wordt hier op het forum snel naar de grotere (Duitse) zaken verwezen, maar juist als beginner kun je misschien beter eerst eens naar de kleine vakman om de hoek gaan.
Echt slechte gitaren bestaan nauwelijks meer, dus koop gewoon iets waar je een "goed gevoel" van krijgt. Probeer wel om een gitaar van een groter merk te kopen, omdat die altijd wat waardevaster zijn als je hem weer wilt inruilen omdat je aan wat beters toe bent. Squiers (van Fender) zijn er al voor pakweg honderd- tot tweehonderd Euro, hetzelfde geldt voor Ibanez, Epiphone (van Gibson). Daarmee is het eigenlijk een beetje jammer om dan een "non-merk" als Behringer, Stagg, Richwood (alleen populair op dit forum...) enzovoort te kopen.
Het belangrijkste is dat jij er blij van wordt, dus : Wees eigenwijs !
Succes,

Wizz