PDA

View Full Version : '70s Special Edition Telecaster



Philippe
19 augustus 2006, 22:20
http://www.fender.com/products/prod_images/guitars/0271222501_md.jpg

Iemand ervaring met deze gitaar?
Ik heb hem al getest in Parijs, maar alleen onversterkt. Eerste indruk is goed. Lekker neckje, "klikte", en hij ziet er gewoon super uit.

Dus, heeft iemand deze gitaar al versterkt geprobeerd? Ik kan er in Belgie een krijgen, maar ik wil wel weten waar ik aan toe ben voordat ik helemaal naar belgie afreis om een, misschien wel matige, telecaster te testen.

En nee, ik hoef geen '52 tele. Ten eerste kan ik er nergens 1 vinden, ten tweede omdat ik dat niet kan bekostigen.

Thanks!

Chris Winsemius
19 augustus 2006, 22:31
http://www.fender.com/products/prod_images/guitars/0271222501_md.jpg

Iemand ervaring met deze gitaar?
Ik heb hem al getest in Parijs, maar alleen onversterkt. Eerste indruk is goed. Lekker neckje, "klikte", en hij ziet er gewoon super uit.

Dus, heeft iemand deze gitaar al versterkt geprobeerd? Ik kan er in Belgie een krijgen, maar ik wil wel weten waar ik aan toe ben voordat ik helemaal naar belgie afreis om een, misschien wel matige, telecaster te testen.

En nee, ik hoef geen '52 tele. Ten eerste kan ik er nergens 1 vinden, ten tweede omdat ik dat niet kan bekostigen.

Thanks!

Komt meer 50s over bij mij.
Probeer hem gewoon uit hier, kijk of het ook unplugged en later doorversterkt met eigen amp/cabinet/pedalen "klikt".
(Ieder stuk hout is anders.)

Philippe
19 augustus 2006, 22:45
Bedankt!

Ik wil toch het liefst eerst even wat ervaringen van andere mensen horen :)

Tristan
20 augustus 2006, 00:12
Ik heb haar getest en vond het een prima gitaar, zeker voor de prijs...
Eerlijk gezegd vond ik haar meer een Telecaster karakter en sound hebben dan de duurdere American Series Tele...
Ik zou er wel andere pickups inzetten, die Fender Original Vintage Tele pickups zijn erg goed, die zitten ook op de '52RI Tele...
Dan heb je voor een licht prijsje toch een beetje een '52RI Tele...
Als het de gitaar bij www.leftyguitars.be is dan is het waarschijnlijk dezelfde gitaar als die ik getest heb, prima zaak en een aardige eigenaar, zowiezo de moeite waard om eens langs te rijden als linkspoter...

Philippe
20 augustus 2006, 00:33
Is inderdaad de gitaar van die site :)
Bedankt voor je reply! Ik denk dat ik toch maar eens een afspraak ga maken met de beste man.

Tristan
20 augustus 2006, 00:56
Veel plezier!