PDA

View Full Version : Studiotone scheurmonster?



Powerchordschuiver
19 augustus 2006, 21:41
Hallo,

ik vroeg mij af of een Koch Studiotone topje genoeg gain biedt om een niets- en niemand ontziende death metal scheur mee te creeren.
Ik zie er in elk geval niets in om met externe pedalen te moeten klooien, een goeie scheursound moet van een voorversterker komen vind ik, niet van pedalen!
Ik stel deze vraag omdat ik de hobby van gitaarspelen weer op een iets hoger pitje zou willen gaan zetten, en ik me ook eens aan de buizenversterking zou willen wagen. (Heb toe nu toe alleen maar op transistorversterkers gespeeld)
Het lijkt me, om hoofdzakelijk thuis te spelen, een leuk ding.
Bij eventuele aanschaf zou hij dan komen te staan op een kast met 4 G12T75 speakers.
Goeie combinatie dit? En genoeg gain?
Kan nu niet gaan testen (Zaterdagavond)

Graag jullie input (high gain, haha!)

Bedankt

the sure thing
19 augustus 2006, 21:48
... ik denk als je uitsluitend death metal scheur wilt blijven spelen, de Koch Studiotone niet de beste optie is. Een pedaaltje is toch echt een goedkope maar goedwerkende oplossing!

Powerchordschuiver
19 augustus 2006, 21:56
... ik denk als je uitsluitend death metal scheur wilt blijven spelen, de Koch Studiotone niet de beste optie is. Een pedaaltje is toch echt een goedkope maar goedwerkende oplossing!

Nou, niet uitsluitend, ik wil ook wel eens een beetje clean pingelen, maar ik ben op een bepaalde manier toch wel verknocht aan dat baggervette high gain death/thrash metal geluid.
Ik heb hier nog wel een Boss MetalZone slingeren, dus doe dan eens een suggestie voor een ander leuk ampje?

timgte
19 augustus 2006, 22:37
Koch heeft de powertone II die beter geschikt is voor de genoemde muziek denk ik zo. Klinkt ook op lager volume best aardig.

Maar, het meest gegeven advies op dit forum blijft nog, ga testen :) Engl lijkt me ook wel wat voor jou.

sjaakies
19 augustus 2006, 22:46
als je een studiotone top neemt met een dichte 2 x 12 of 4 x12 kast. dan komt er een hele brute metal sound uit. geloof me

Powerchordschuiver
19 augustus 2006, 22:52
als je een studiotone top neemt met een dichte 2 x 12 of 4 x12 kast. dan komt er een hele brute metal sound uit. geloof me

Ja, mijn kast is een closed back Hughes & Kettner 412 met dus G12T75 's erin.
Dus dat zou dan moeten klinken zoals ik dat wil.
Maar inderdaad, ik moet het zeker eerst eens gaan testen.
(En ook Engl, die maken ook mooie dingen ja)

Negative K3 fan
19 augustus 2006, 23:00
het is onder voorwaarden vast wel mogelijk, hang er in ieder geval een degelijk cabinet onder, closed back met v30s doet het wel.

Kijk ook naar je gitaar, om een studiotone echt over zn nek te laten gaan heb je een flinke bak output nodig, actief bijvoorbeeld. Je zou ook kunnen overwegen om zo een EMG afterburner (naam spreekt voor zich) in je gitaar te zetten voor een voltage waar iedere versterker vies van over zn nek gaat.

Dan moet je een heel eind komen. Laat je trouwens niet verrassen door het ogenschijnlijk lage vermogen van de studiotone; hij gaat echt loeihard.

Powerchordschuiver
19 augustus 2006, 23:04
Ah ja, 20 Watts buizenpower is eigenlijk al overkill voor thuis, weet ik.

Maar ik heb dus geen V30 's in mijn kast he?
Degelijk is ķe zeker wel, volledig gebouwd uit berkenmultiplex.

oja, en mijn gitaar is passief, met Seymour Duncan distortion humbuckers.
Weet niet of die zoveel output leveren als waar jij het over hebt.
Maar ik zie er niet zoveel in om mijn gitaar hiervoor weer om te moeten modden.

Maar bedankt voor je tips..

marc_o
19 augustus 2006, 23:45
Voor thuis zijn de meeste versterkers al overkill, maar ik neem aan dat je het huis ook wel eens uit zou willen....toch?

Er zijn bergen versterkers die thuis al prima klinken hoor. Voor een death-metalscheur zou ik toch iets anders kiezen dan de studiotone, dus kijk inderdaad ook eens bij bijvoorbeeld ENGL of anders Randall, die goeie high-gainbakken maken.

Powerchordschuiver
20 augustus 2006, 01:21
Mwaah, 't zal dan wel niet een Studiotone worden denk ik.
(Ga 'm toch nog wel ff testen)
Maar ik wilde gewoon eens buizen proberen eigenlijk, dus...
Moet nog maar eens kijken.
Een leuk klein topje voor thuis, wat lekker bruut psychopatisch erop los scheurt..
Hmm...
Wellicht Randall RT50H topje, heeft ook wel mijn interesse.

Punt
20 augustus 2006, 01:29
De ST is een echte serieuze amp.
Door wat buizen te testen in de ST kan je de sound de richting op sturen die je lekker vindt.
Dat is normaal voor goede buizenamps. Je kan het karakter beinvloeden door de goede buizen te kiezen, je moet er wel wat moeite voor doen dan.
Overigens vindt ik hem persoonlijk met de standaard buizen al erg goed klinken.

iam
20 augustus 2006, 10:09
ik heb de studiotone gehad en die werkt totaal niet over een gesloten v30 4x12 kast (getest op een ENGL cab)

Mitch
20 augustus 2006, 13:28
Nee, maar effe lezen: hij heeft een run of the mill closed back 4x G12T75 cab.
Die kan al best wat puntig klinken en ik heb het idee dat je voor death metal juist vooral een goeie dosis laag wil hebben.
Overigens vond ik de ST met een closed back 2x Vintage 30 prima tot zijn recht komen ?

De Studiotone heeft best wat gain, maar da's naar mijn idee niet echt zijn werkgebied. Hij klinkt beduidend beter op medium gain, beetje open, dynamische crunch rhythm werk en dan de OD+ voor leads bijvoorbeeld.
Ik denk niet dat de Studio genoeg 'chunk' heeft om van je cab een brulboei te maken, dat gaat je pas lukken met wat hoogvermogender amps. Let wel: niet dat 0ie harder moet, ik bedoel dat je uit een hoog vermogende amp meer 'voelbaar' laag haalt. 50 watt of hoger dus...
De powertone is dan echt zonder meer de bom, maar ja, die kost dik het dubbele van de Studio tone en als je alternatief een Randall is dan zal dit wel buiten je budget liggen.

Powerchordschuiver
20 augustus 2006, 15:55
Tja, PowertoneII, moet een beest zijn.
Ga ik dus eens proberen.
Alleen wel veel power voor thuis, maar hij schijnt ook goed te klinken op laag volume.
En je kan 2 van de 4 eindbuizen eruit trekken, om het vermogen te halveren, scheelt ook wel weer wat denk ik.
Moet je wel je speakers op andere impedantie aansluiten.
Moet even uitzoeken hoe dat ook alweer zat, maar kan ik wel achterkomen.
En wel wat veel euros ook, maar ja....

Mitch
20 augustus 2006, 16:29
Nee joh, niet zeiken over eindbuizen trekken: dat ding klinkt prima zoals hij is. Test 'm eerst eens, dan zul je merken dat -ie op zowel lage, gemiddelde als hoge volumes goed klinkt. Dat trekken van eindbuizen is eigenlijk alleen handig voor old school amps zonder master volume, maar is totaal overbodig op een moderne channelswitching mastervolume bak als de Powertone.

Powerchordschuiver
20 augustus 2006, 16:34
Oh, ah, juist..
Ga ik 'm eens checken
Bij MaxGuitars Den Haag, daar zag ik laatst staan.
Ben benieuwd.

Anders Destium
20 augustus 2006, 22:00
Ik speel tegenwoordig alleen maar thuis en ben super te spreken over mijn Powertone I, en de buren hebben er ook geen last van :) Hij heeft gewoon een geweldige mastervolume, waardoor je ook op laag volume hem nog erg goed kunt instellen en hij ook op laag volume echt goed klinkt.


Ik heb hiervoor een Twintone gehad, maar die had duidelijk minder ballen. Dat geldt voor de Studiotone ook.

Droffie
20 augustus 2006, 23:33
Ik heb hiervoor een Twintone gehad, maar die had duidelijk minder ballen. Dat geldt voor de Studiotone ook.

Geef maar toe, je baalt er nog steeds van.... :seriousf:

Nee ik weet wat je bedoelt. Ondanks dat de ST en TT een behoorlijke bak gain hebben zijn ze imo niet geschikt voor death metal type muziek.
Vreemd genoeg blijft de TT heel open met alle gain open maar niet strak genoeg. Ik hou ook meer van een wat fuzzed out gain.