PDA

View Full Version : Pedaaltjes met Fender Amps.



Shine_On
19 augustus 2006, 20:26
Hoi,

Dit is een stomme vraag denk ik.. omdat het antwoord toch rust op persoonlijke smaak.. maar goed..

Wat klinkt beter met een hoop pedaaltjes tussen je gitaar en amp..
de Twin Reverb of de Bassman?

Ik zou al blij zijn als ik de twee kon a/b'en maar vermits ze bij mij in de buurt alleen suckie suckie versterkertjes in de winkels hebben zal ik ze nooit kunnen a/b'en...

en als ik dan iets verder rijd hebben ze in de winkels OFWEL de bassman OFWEL de twin reverb OFWEL geen van beide maar enkel prullenest...maar dus nooit! samen.. doen ze dit express ofzo? :mad:

achja.. tell me what you think!

Groetjes,

Shine On!

Tristan
19 augustus 2006, 20:35
Heb je het nu over de Bassman '59LTD en de '65 Twin Reverb Reissue?
Volgens mij is de Bassman '59LTD dan een betere versterker, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de reissues van Fender eigenlijk niet echt geweldige amps vind...
De nieuwe Vox AC30CC vind ik bijvoorbeeld veel beter en er zijn nog wel meer betere amps...
Waar woon je eigenlijk?
Je kan ook even op www.gitaar-nederland.nl kijken, want daarop staan alle gitaarwinkels in Nederland en waar ze zitten enzo, goede site...

the sure thing
19 augustus 2006, 21:53
Mocht je jezelf blijven dwingen tot de keuze van de Twin of de Bassman, kan ik de Bassman adviseren. Mijn advies is eigenlijk: ga een dagje erop uit en ga naar een winkel waar ze een groot aanbod hebben!

E-J
19 augustus 2006, 22:42
Ik heb van aardig wat personen gehoord (stuk of 8???)...dat de Twin een HOOP pedaaltjes niet mag...en ik zou zowiezo voor de Bassman gaan :) meer mijn geluid.

marc_o
19 augustus 2006, 23:01
Ik ben persoonlijk niet onder de indruk van overdrivepedalen op een twin. Dat kan natuurlijk betekenen dat ik steeds de verkeerde pedalen heb geprobeerd, maar aan de andere kant vind ik de twin sowieso geen fijne versterker...op een bassman had ik meer succes.

Shine_On
19 augustus 2006, 23:28
Ik woon in belgie.. en ja ik heb het over die 2 versterkers :satisfie:

Nja.. hier vindt je ze gewoon weg niet.. laat staan dat je ze kunt vergelijken..
en er moeten toch een hoop pedaaltjes aanhangen

'dunlop 535q wah -> boss CS2 -> Ibanez CP9 -> Banzai Triple booster -> Keeley Ds1 -> Rat 2 -> Boss Digital Metalizer -> echo'
met af en toe een graphic eq ertussen ... ps: weet iemand toevallig iets over die nieuwe 'little big muff'?

en als die twin of bassman dus raar gaat doen met die pedaaltjes erop dan ga ik aardig in de problemen geraken dus.. :(

nja.. PERSOONLIJK vind ik de vox niet echt leuk klinken.. en een Hiwatt is me net iets te duur :(

Dweezman
19 augustus 2006, 23:29
tja. Voor mij doet de Emma Reezafratzitz het zó overtuigend icm met de Twin (ptp, '72) dat mijn Koch Multitone het onderspit delft...

marc_o
19 augustus 2006, 23:37
Ik woon in belgie.. en ja ik heb het over die 2 versterkers :satisfie:

Nja.. hier vindt je ze gewoon weg niet.. laat staan dat je ze kunt vergelijken..
en er moeten toch een hoop pedaaltjes aanhangen

'dunlop 535q wah -> boss CS2 -> Ibanez CP9 -> Banzai Triple booster -> Keeley Ds1 -> Rat 2 -> Boss Digital Metalizer -> echo'
met af en toe een graphic eq ertussen ... ps: weet iemand toevallig iets over die nieuwe 'little big muff'?

en als die twin of bassman dus raar gaat doen met die pedaaltjes erop dan ga ik aardig in de problemen geraken dus.. :(

nja.. PERSOONLIJK vind ik de vox niet echt leuk klinken.. en een Hiwatt is me net iets te duur :(


Dat zijn best wat pedalen en wanneer je niet oppast kun je er nog met de beste versterkers mee in de problemen komen...

Tristan
19 augustus 2006, 23:41
@Topic Starter:
Ik zou toch gewoon even op www.haarguitars.nl kijken en dan klikken op het kopje dealers, want daar staan wel een aantal goede gitaarwinkels in Belgie die waarschijnlijk wel een aardig assortiment hebben...
Wat is nu een beetje je budget?

Shine_On
19 augustus 2006, 23:47
O.O ¨*i'm doomed :eek:

wel.. soms klinkt de hele boel prima door mijn transistortje (peavey 112)
maar als je dan weer helemaal clean wilt gaan zuigt die amp hevig!

Het zou jammer zijn als ik niet al mijn pedaaltjes kan gebruiken op 'een van de beste amps' want ik ben er zo aan 'gehecht'..

dat is wel KUTNIEUWS!!!!! om te horen.. ik zou eigenlijk mn hele flightcase mee moeten sleepen naar een plaats waar ze die twin reverb hebben... mja.. als je dan weer musicstore gaat is het waarschijnlijk weer van dat 'ja we hebben em niet hier.. maar als je em koopt kan je hem afhalen in onze magazijn -_-'

en bij 'jukebox' in nederland hadden ze hem ook al niet zei iemand me..

jezus christ.. waarom blijven ze hier toch alleen maar van die line6 / stagg / transistor marshall en andere brol verkopen.. ..muziekwinkel betekend in mijn regio evenveel als... 'KUTZAAK voor beginners..'

achja.. we zullen ons maar niet opjagen zeker :hippie:

marc_o
20 augustus 2006, 00:02
haha, nou, ik zeg niet dat het niet zou kunnen werken hoor, maar je moet wel even weten hoe je e.e.a. aansluit, wellicht met a/b boxjes werken. Er zijn hier genoeg forumleden die je daarover vanalles kunnen vertellen, kijk eens bij de verschillende "show je pedalboard"topics en daar zul je wel wat tips vinden qua aansluitingen...ik hou het zelf altijd simpel, met goede gitaar, goede versterker, goede kabels (!) en zo min mogelijk dingen daartussen, maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

Tristan
20 augustus 2006, 00:02
Damn, hier snap ik echt geen reet van, wat is het probleem???
Ergens in Belgie moet er toch wel een fatsoenlijke winkel zijn, zoek gewoon wat zaken op op internet en bel ze op wat ze hebben staan, dan is er toch vast wel iemand die een dagje met je ernaar toe wil rijden...
Anders zeg je gewoon tegen je ouders dat Antwerpen of zoiets een hele leuke stad is en dat jullie daar een dagje (zaterdag?) kunnen gaan winkelen en ga jij ondertussen in een vette muziekwinkel kijken, succes gegarandeerd, ouders blij, jij blij, iedereen blij...
Dan heb je nog steeds niet verteld wat nou precies je budget is, misschien zijn er nog meer amps waar je naar zou kunnen kijken...

Shine_On
20 augustus 2006, 00:04
ja.. haar ken ik wel.. daar heb ik mijn lindy fralin's van :cooler: enorm coole pickups hoor die vintage hot's!!!!

budget ligt rond de 1250 euro..

Stijl die ermee wens te bereiken: iets tussen een leuke bluesgeluid (maar met pedaaltje.. versterker MOET keiclean blijven) en à la Mr. Gilmour.
achja.. warm en clean, daar komt het eigenlijk op neer.. dat ontbreekt er aan die KUTPeavey.. die is gewoon te vlak..

ik heb al veel goeds gehoord over de bassman.. maar de tremolo op de twin lijkt me ook wel vet.. (heb al op andere fender amps gespeeld met tremolo..) :hippie:

marc_o
20 augustus 2006, 00:05
Er zijn zat prachtige zaken in Belgie


Limit in Herenthals
Piens in Deinze
Key in St Niklaas
Soundshop in Antwerpen
Strings & Things in Antwerpen

en vast nog een berg....
even bellen van tevoren, leg je plan uit en voila, aan de slag.

Kijk ook vooral verder dan de twin of bassman....kijk ook eens naar de nieuwe Supersonic of een 2e hands prosonic....heb je direct een erg goede overdrive aan boord...en ook je gewenste goede clean.

Tristan
20 augustus 2006, 01:02
ja.. haar ken ik wel.. daar heb ik mijn lindy fralin's van :cooler: enorm coole pickups hoor die vintage hot's!!!!

budget ligt rond de 1250 euro..

Stijl die ermee wens te bereiken: iets tussen een leuke bluesgeluid (maar met pedaaltje.. versterker MOET keiclean blijven) en à la Mr. Gilmour.
achja.. warm en clean, daar komt het eigenlijk op neer.. dat ontbreekt er aan die KUTPeavey.. die is gewoon te vlak..

ik heb al veel goeds gehoord over de bassman.. maar de tremolo op de twin lijkt me ook wel vet.. (heb al op andere fender amps gespeeld met tremolo..) :hippie:

Als je budget 1250 euro is, dan kan je zowel de Fender '65 Twin Reverb Reissue als de Fender '59 Bassman LTD niet nieuw aanschaffen hoor, want die kosten allebei zo'n 1400 a 1500 euro...
De Hiwatt Custom 20 is dan met 1600 a 1700 euro niet eens zoveel duurder en die blijft ook nog clean op redelijk hoge volumes...

vulvasonic
20 augustus 2006, 01:13
De Fender Supersonic en de oude Prosonics zijn inderdaad schitterende versterkers waar je veel plezier van zou kunnen hebben.

En Koch, de Classictone, is dat niks (tweedehands)?

Punt
20 augustus 2006, 01:18
Al die pedalen weg en opnieuw beginnen met een lekker nieuwe pure buizenamp.
Waarschijnlijk kom je er dan achter dat je al die pedalen niet nodig hebt.

Heb je de Koch ST al geprobeerd?

Shine_On
20 augustus 2006, 11:03
Koch kennen ze hier niet eens.. -_-
hebben ze wss wel bij haar en jukebox mja..
Fender Twin Reverb: 1188 euri in keulen ;)
Al mijn pedaaltjes wegdoen :o dat ga ik toch wel niet doen :P .. heb achter sommigen lang liggen zoeken!

Ik zou eigenlijk eens moeten bellen naar jukebox.. die zouden het wss wel kunnen fixen dat ik die sonic, twin en bassman kan ab'en .. pak ik gelijk al mijn effecten mee..

Tristan
20 augustus 2006, 12:00
Dat is dan hoogstwaarschijnlijk niet de huidige '65 Twin Reverb Reissue, misschien een tweedehandse, of het is een echte oude en dan zou ik hem zeker even checken... Wel even kijken of hij van voor 1976 is en geen master volume heeft, want die met master volume klinken minder goed...
Een goede Silverface Twin vind ik veel beter klinken dan die Reissue dingen van Fender...