PDA

View Full Version : Richwood telecaster op marktplaats?



MrDean
19 augustus 2006, 19:58
Ik kwam deze (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/41877050.html?) richwood telecaster tegen op marktplaats. En ik vroeg me af of iemand ervaringen met deze gitaren heeft. Ik had gehoord dat richwood gitaren best wel goed zijn. Deze gitaren zijn echter zo goedkoop dat ik dacht, 'hey, misschien zit er wel een addertje onder het gras'. Ik snap wel dat ik in deze prijsklasse niet al te veel hoef te verwachten maar het moet ook geen weggegooid geld zijn natuurlijk ;)

Bluesbreaker
19 augustus 2006, 19:59
Link werkt niet, de advertentie openen met rechtermuisknop > openen in een nieuw venster en dan het adres kopieren.

RS-Rik
19 augustus 2006, 20:01
Richwoods schijnen over het algemeen puike dingen ze zijn voor het geld. Met een tele kun je eigenlijk al helemaal niet misgaan. setje .10 snaren erop, fatsoenlijk (laten) afstellen en rocken met die handel.

MrDean
19 augustus 2006, 20:16
Ik heb de link even aangepast.

episua
19 augustus 2006, 20:19
Tja, het is toch ongelooflijk voor €75,-. Ook al is het voor aan de muur, dan is het nog een koopje!

The Underdog
19 augustus 2006, 20:21
Ik heb een maand geleden een schitterende Richwood folkgitaar gekocht voor € 130. Dus ik dacht, die teles zien er best wel geil uit en kosten bijna niets, laat ik er een paar proberen. Ik heb enkele exemplaren getest in verschillende winkels, zowel tele als strat modellen, allemaal van de standard serie, met het zwarte logo dus. Conclusie: één ervan was echt top, ik vond dat hij bijna even lekker speelde als een fender strat. Met al de andere scheelde er iets: dode frets, te hoge frets, kromme hals, buzz,... Ik heb uiteindelijk een stratje van het merk Volcano gekocht voor € 99. Het speelt bijna perfect, afwerking is perfect, goed fretwerk,... Ik heb er een gfs lil killer pickup in gesmeten en het ding rockt :rockon: In de toekomst zal ik misschien alleen nog andere brugzadeltjes en een nieuwe kam kopen, maar dat kosta bijna niets.
Wat ik wil zeggen is: ga naar één of meerdere winkels en test een paar gitaren uit, zonder naar het merk te kijken (dat geldt niet voor Stagg, dat is ALTIJD rommel). Als het lekker speelt, koop het. Bij goedkopere gitaren is het zo dat ze niet allemaal even goed afgewerkt zijn, maar als je gelukt hebt, kun je een pareltje tegenkomen, zoals ik. Testen is dus de boodschap.

Squier4ever
19 augustus 2006, 21:09
Richwoods schijnen over het algemeen puike dingen ze zijn voor het geld. Met een tele kun je eigenlijk al helemaal niet misgaan. setje .10 snaren erop, fatsoenlijk (laten) afstellen en rocken met die handel.

mietje, er moet 0.11 op!
niet alle richwoods zijn even fatsoenlijk, zorg dat je er een met gouden logo, de zogenaamde vintage serie koopt.

Kim Wilson
19 augustus 2006, 21:23
Juist. Dit is de serie met het zwarte logo. Die zijn veel minder dan die met gouden logo.

MrDean
19 augustus 2006, 22:52
Deze (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/45995235.html?) wordt ook nog aangeboden. Misschien die 50 euro extra wel waard dan.

The Underdog
19 augustus 2006, 22:58
Persoonlijk zou ik de gitaar toch eerst zelf testen.

MrDean
19 augustus 2006, 23:08
Persoonlijk zou ik de gitaar toch eerst zelf testen.

Goed. Ik vind dat je daar wel een punt mee hebt. Als er echt zoveel slechte gitaren tussenzitten kan ik misschien maar beter wat winkels afstruinen

Bluesbreaker
20 augustus 2006, 01:31
Goed. Ik vind dat je daar wel een punt mee hebt. Als er echt zoveel slechte gitaren tussenzitten kan ik misschien maar beter wat winkels afstruinen

Die van Marktplaats kun je ook testen hoor.

Wizz
20 augustus 2006, 20:25
Wow ! Een echte Richwood... van welk bouwjaar is 'ie ? Wat is het serienummer ? Weet je zeker dat het een echte is ?

Wizz

DarknessAwaits
20 augustus 2006, 22:42
Wow ! Een echte Richwood... van welk bouwjaar is 'ie ? Wat is het serienummer ? Weet je zeker dat het een echte is ?

Wizz

Voor de minder vermogende/gevorderde gitarist zijn dit gewoon leuke opties. Voor degene met geld over zijn er altijd nog de ´echte´ merken.

Wizz
21 augustus 2006, 12:54
Je hebt helemaal gelijk Darkness, maar de hype die hier op het forum over Richwood heerst gaat iedere realiteit te buiten.

Wizz

frekie
21 augustus 2006, 20:07
RW hype? Mmm ik heb een Tokai strat gehad, prima gitaar helaas verkocht. Dat vind ik nu een hype, een handelaar vraagt al 900 euri voor een Goldstar Sound. Ik zag hier laatst een post van een Tokai met dikke messing brug zadeltjes, is volgens mij niet origineel. Oppassen dus!
RW is zeker niet perfect, je moet ze goed uitzoeken en er zit wat werk aan om ze bespeelbaar te maken. Maar ze zijn spotgoedkoop. Ik heb net een RE450 dikke jazzer gekocht, 250 euri nieuw! OK er zat weer wat werk aan en electrisch valt ie me wat tegen maar ik heb het idee dat het de P90s zijn, akoestisch klinkt ie als een klok. En perfect afgewerkt, de lak zit er strak op. Ik ga er binnenkort GFS hums opzetten dan kon het ook electrisch qua geluid wel eens helemaal goed zitten. En dat voor 1/3 van een vergelijkbare Epiphone.
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/RE450.htm

Lucluc
21 augustus 2006, 21:04
Je moest eens weten hoeveel plezier ik aan mijn Richwood RE-400 beleef! Dat ding resoneert heerlijk, heeft een sustain van hier tot tokio en een lekkere dikke comfortabele hals. Ik heb alleen de pickups vervangen (omdat ik niet van humbuckers hou) en de tuners zijn een setje gotoh van 30 euro. Ik hoef tijdens repetities met mijn band niet eens bij te stemmen. Hype, tja, de mensen die mij kennen weten wat voor een luxe gitaren ik nog meer heb (gehad). Ja, ook pre CBS Fender.... en dat maakt het voor mij extra leuk dat die Richwood konten schopt.

frekie
22 augustus 2006, 10:44
Lucluc, een RE400 mag natuurlijk niet ontbreken in je RW collectie :jam:

http://members.home.nl/fmunniksma/RW/RWAL2.jpg

Lucluc
22 augustus 2006, 13:28
Ik heb de slagplaat er inmiddels weer opgezet.

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/richwooddream90.jpg