PDA

View Full Version : Welke Bass Gitaar moet ik nu kopen??



dbasemoine
30 november 2002, 17:41
Kunnen jullie mij helpen?
Ik heb nu een Peavy Milestone III bassgitaar.
En mijn band heeft een Epiphone G400 gitaar en een ander band lid wil iets in de trend van een Fender Stratecaster kopen.
En het genne wat we willen spelen is een beetje Dandy Warhols, ACDC, lekker oude Rock And Roll en wat recentere nummers, maar ik vraag me eigen af welke bassgitaar ik daar bij kan kopen


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: dbasemoine op 2002-11-30 17:43 ]</font>

flearulez
30 november 2002, 17:48
Wat is er mis met je huidige???
neej gein, hmm beetje rock en rol, een Jazz zou best kunnen, daarmee zit je altijd wel goed.
Kun je wat duidelijker zijn wat je precies wilt, elementen spellbaarheid

skabouter
1 december 2002, 23:41
een rickenbacker 300X of 400X zijn lekkere rock`n roll bakkies !

maar wel prijzig .

Renne
2 december 2002, 11:35
Hij wil misschien wel een OLP (music man) halen. Is dat wat jongens?

Kwa muziek wordt het een beetje Punk (offspring, blink), AC/DC, Dandy Warhols, System of a down, harde nummers maar ook wat lekkere rustige nummers. Een beetje afwisseling.

flearulez
2 december 2002, 14:49
heb zelf de OLP stingray. Super veel voor dat geld.....
Het is wel eens vrij eenzijdige bas, door de enkle pickup in brugpositie is de sound wat agressief en vrij dun. Wel ideaal voor slapbass. Maar dat is hier volgens mij niet het geval...
hey man speel overal op!!

dbasemoine
2 december 2002, 22:55
Mmmmmm....Dus dan toch maar voor een Fender Jazz Bazz gaan???
Maar Bes wel veel grote artiesten (of bas gitaaristen die van een grote band komen)spelen ermee zoals : Timmy C van Rage Against The Machine en de bassgitaarist van Phill collins heeft ook een Music Man

AntY
2 december 2002, 22:57
ja maar kun je een olp zomaar met een musicman vergeiljken? scheelt wel ff een paar honderd euro :smile:

dbasemoine
3 december 2002, 12:58
Ja das waar een OLP is dan wel goedkoper...
maar zal het daarom dan ook ZO VEEL verschil zijn???
En om nou eens, een andere Bass te nemen inplaats van een Fender is ook wel leuk (vindt ik).
En over het algemeen is een Jazz bazz zowiezo wel overal geschikt voor

Semafoor
3 december 2002, 16:52
Koop gewoon een fender jazz, het zijn geweldige bassen vind ik :smile: (heb er zelf tot volle tevredenheid 1).

flearulez
3 december 2002, 17:08
je kan de Olp zeker met de orginle vergelijken, stja het beefy geluid is net wat weg maarje.
Kwa feel bijna 90% toch wel.
Hmmz jah kijk als je nou eens verteld wat je zoekt kwa geluid, speelbaarheid enzo.....

dbasemoine
3 december 2002, 18:31
Ik zoek een bass, zodat ik beetje ACDC, Dandy Warhols en wat System of a down kan spelen, dat houd in : Rustige nummers maar ook ruige.

Kwa geluid Beetje Punk, (oude Metal)hardrock
Speelbaarheid maakt eigenlijk niet zoveel uit

basswasp
3 december 2002, 19:00
Volgens mij moet er dan minimaal een humbucker in...

m4rv1n
4 december 2002, 11:13
PETER PAN SPEEDROCK


Voor danny Met Zijn Dikke LuL

flearulez
4 december 2002, 16:57
Ac/dc is prima met jazz te doen, maar ach ruige werk jah pak je de Olp maar. Ik heb er geen spijt van, speel vooral funk.Maar ook wel rock

dbasemoine
5 december 2002, 10:32
Ok Hardstikke bedankt :smile: voor jullie advies

flearulez
5 december 2002, 17:01
Sure meld nog ff wat je van de Olp of wat je hebt gekocht denkt, alvast succes met je koop.
en vooral proberen en als het niet 100% naar je gevoel is, niet kopen!

TheCrow
8 december 2002, 18:31
En? Al wat gekocht inmiddels?
Mocht je Fender te duur vinden, dan kun je ook nog gaan kijken voor een Squier, het B-merk van Fender zeg maar. Daar zitten hele mooie exemplaren tussen. Ik ben begonnen met een Samick jazzbas-kloon. Daar heb ik geen moment spijt van gehad. Een passieve bas met de output en dynamiek van een actieve bas. Hij doet nu dienst als fretloze bas nadat ik hem bij een gitaarbouwer heb laten verbouwen.

flearulez
8 december 2002, 19:18
dude smeer mensen nou geen squier aan!


das laag,zijn kut bassen en je hebt er alleen maar spijt van.

kijk eens naar de Gote Jazzbassen test in de laatste Bassmagazine HET Nederlandse blad voor bassisten.

AntY
8 december 2002, 19:24
waar kun je dat magazine eigenlijk kopen? wel eens naar bass magz gezocht maar nooit gevonden....

flearulez
9 december 2002, 11:55
ik heb marco ff zelf gemailt(hoofdredacteur)

zoek het adres zo ff of kijk op http://www.bassmagazine.nl

m4rv1n
16 december 2002, 11:58
Ik hou van mijn Squir Strat die ik in de week van 5 januari gaat kopen en danny je heb een "DIKKE LUL" Fuck de Bass :wink: (is grapje)