PDA

View Full Version : O jongens o jongens... drie maanden zonder slaap...!



Picker
19 augustus 2006, 19:46
Beste gitaarvrienden, leest en slaat stijl achterover, want wat heb ik vandaag besteld:

- Grand Concert (klein model, fingerpicker)
- mastergrade ceder top (handgeselecteerd)
- zij- en achterkant van geënt walnotenhout (twee houtsoorten door elkaar heen gegroeid, ook handgeselecteerd)
- neck van donker mahonie (handgeselecteerd)
- peghead afgewerkt met notehoutfineer
- korte mensuur (24 7/8)
- geen cutaway
- wel Expression System
- koa bindingen all alround (klankkast, hals, kop)
- abalone langs soundhole en bovenblad.

Drie maal raden welk merk. :)

...en ook DRIE MAANDEN LEVERTIJD... AAAAAarrrrrrrggghghghghlbblblbllllfzzz...

hendrix2
19 augustus 2006, 19:47
Begint met T en eindigt op aylor???

edit: oja, en gefeliciteerd uiteraard.
Veel plezier ermee!
Zal wel geen probleem zijn zeker ;).

En ik ken de slaaploze nachten. Ik wacht ook al 3maand op een instrument. (En ik moest zogezegd maar 1week wachten :()

Outrage
19 augustus 2006, 20:04
Begint met T en eindigt op aylor???

edit: oja, en gefeliciteerd uiteraard.
Veel plezier ermee!
Zal wel geen probleem zijn zeker ;).

En ik ken de slaaploze nachten. Ik wacht ook al 3maand op een instrument. (En ik moest zogezegd maar 1week wachten :()


Waar ergens heb je je instrument besteld? En wat is het?

hendrix2
19 augustus 2006, 20:16
Waar ergens heb je je instrument besteld? En wat is het?
heb je een pm gestuurd, omdat ik dit topic niet wil vervuilen en omdat ik je van ergens ken denk ik :p.

Buzz
20 augustus 2006, 12:27
Zal best een mooi gitaartje worden!!! Vooral leuk lijkt me ook die korte mensuur.

We zien tegen die tijd wel een fotootje van je, denk ik. Zorg alleen dat er zelf niet op staat, na 3 maanden insomnia ;) .

Picker
20 augustus 2006, 14:39
Waar ergens heb je je instrument besteld? En wat is het?

Bij de Taylor Custom Shop, in El Cajun, USA. Prachtig, zelf de houtjes uitzoeken!

Boom-chick-Franky
21 augustus 2006, 20:44
ARRRRRRRRRRRGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!! !!!

T`is toch niet waar zeker , alweer een nieuwe ?!?!?!
Je heb ondertussen toch echt een luxe-probleem, picker, niet weten op welke gitaar je vandaag moet spelen??

Welke is eigenlijk je favoriet ?
En heb je intussen wat foto`s van je nieuwe `vriendin`??
Ben errug benieuwt, in ieder geval (alweer) Proficiat! :cheerup:

Groeten Frank.

Picker
21 augustus 2006, 23:29
Nou Frank, weet je waarom ik deze laat bouwen? Omdat ik die 712 mis! De 14 modellen zijn echt heel goed, maar voor het echte rauwe fingerstyle werk heb je gewoon een 12-model nodig wil je de noten goed kunnen projecteren. Daar ben ik inmiddels helemaal achter.

Dus gaat Taylor voor mij de ultieme fingerstyle gitaar bouwen - klein, helder, gefocusseerd, maar toch met een warme ondertoon, zelfs de klanklatten worden voor mij op maat gesneden. En natuurlijk een waanzinnig opzienbarend uiterlijk...!

(Gaaaaaap...!)

O, tot nu toe is de K22 mijn favoriet. Zo'n ongelooflijk mooi geluid, zelfs bij Taylor stonden ze er van te kijken ("Wow! Hmmm... strange!" ;-) Maar als je snel gaat spelen lopen de tonen in elkaar over vanwege de lange sustain van het hardhouten bovenblad. Vandaar dat ik nu voor ceder ga. Verder ongeveer dezelfde gitaar, alleen zonder cutaway.

gertdm
22 augustus 2006, 08:25
Het ultieme gereedschap kan de kroon op t (gitaar)werk zijn.....succes ermee picker.