PDA

View Full Version : les paul dc project



niekb
19 augustus 2006, 17:59
Vandaag ben ik ff wezen rondkijken naar halzen met D profiel.. Heb een ESP in handen gehad met een erg fijne platte hals...Zo plat kan ik mijn les paulhals niet maken denk ik maar denk dat ik wel een beetje die kant op ga...dus platter dan Gibson doet. Ik heb een ABM trussrod besteld.. Dus aankomende week kan ik daar mee aan de slag. Ik kan dan ook beter de dikte van de hals bepalen omdat ik dan het fretboard ook heb.. maar eerst dus aan de slag met die pin!
Kan niet wachten om verder te gaan!:)

http://niekb.web-log.nl/gitaarbouw/images/sp_a0208.jpg

Dit is ongeveer hoe de setup er uit komt te zien.
Heb ook een afbeelding op mn log hoe ie er ongeveer uit komt te zien qua kleur en knoppen ed

grtz Niek

G.G.
19 augustus 2006, 18:48
Vandaag ben ik ff wezen rondkijken naar halzen met D profiel.. Heb een ESP in handen gehad met een erg fijne platte hals...Zo plat kan ik mijn les paulhals niet maken denk ik maar denk dat ik wel een beetje die kant op ga...dus platter dan Gibson doet. Ik heb een ABM trussrod besteld.. Dus aankomende week kan ik daar mee aan de slag. Ik kan dan ook beter de dikte van de hals bepalen omdat ik dan het fretboard ook heb.. maar eerst dus aan de slag met die pin!
Kan niet wachten om verder te gaan!:)

http://niekb.web-log.nl/gitaarbouw/images/sp_a0208.jpg

Dit is ongeveer hoe de setup er uit komt te zien.
Heb ook een afbeelding op mn log hoe ie er ongeveer uit komt te zien qua kleur en knoppen ed

grtz Niek

Ik zou wel opletten dat als je mahonie gebruikt voor de hals, dat je hem niet te dun maakt. Mahonie is een beetje kwetsbaar voor een hals. Hoeft geen problemen te geven bij een goeie lijmverbinding. Maar zorg ervoor dat je daar, onder de nut en het begin van de kop, genoeg hout hebt.

Spannend projectje!

niekb
19 augustus 2006, 21:45
idd, buiten dat is het optisch ook niet mooi zo'n platte hals aan een lp.. Ik kijk volgende week wat ik doe. Maar echt dun wordt ie zowieso niet....can't wait, ben helemaal in mn nopjes dat ik de volgende stappen kan gaan zetten in het bouwproces.

Heb net een LTD met actieve EMG's uitgeprobeerd op mn Fender Hot rod deluxe en ik ben onder de indruk! Zowieso qua overdrive is dit een hele vooruitgang door de hoge output, ook clean vind ik het een mooie combi... Klinkt eigenlijk clean beter dan dat ik had verwacht..

Wie weet, een goede optie voor een volgend project!

hoe kan je plaatjes in een post zetten? ik weet wel hoe dat werkt met een linkje maarniet hoe het plaatje direct zichtbaar is...

G.G.
20 augustus 2006, 09:03
hoe kan je plaatjes in een post zetten? ik weet wel hoe dat werkt met een linkje maarniet hoe het plaatje direct zichtbaar is...

Je linkje moet worden:

[ img ]linkje[/ img ]

Maar dan zonder spaties tussen de haakjes. Heb er nu ff spaties tussengedaan, anders zie je niets, behalve een rood kruisje omdat ik nu geen linkje plaats.

niekb
4 januari 2007, 19:06
nou t schiet verdorie ook niet op....

M'n bouw ligt al een tijdje stil, kan me er niet toe zetten.... moet nog steeds beginnen met de trussrodfresing, moet wel zeggen dat t weer kriebelt dusss..

Heb net een EMG 85 op de kop getikt, wat slagplaatmateriaal (zwart, wit, zwart) een wraparound brug besteld (Wilkinson)..

Ik heb uiteindelijk dan toch maar besloten om de setup "origineel" te houden...dwz als de '59 dc. 1 pickup dus maar dan wel een stevige 8-)

Qua kleur ben ik er nog niet helemaal uit...Misschien maak ik m gewoon matzwart met een pinstripe tekening erop (beetje hotrod idee maar dan wel subtiel) Op dit moment ben ik wat aan het experimenteren met Talens...hoorde alleen dat dat verkleurd op den duur...Das nu ook weer niet de bedoeling. Ben nu bezig met een dieprode kleur.

Dus of dieprood of mat zwart (met zw. wit zw. slagplaat) Bellknobs 1x tone, 1x volume (zwart) EMG 85 (met zwarte pickupraam) chromen wraparoundbrug.

:rockon: :p

Arjo
4 januari 2007, 20:04
Ach ik ben al ruim 3 jaar bezig met een tele :D

Pinstripe is een vet idee hoor maakt je gitaar met 1 simpele grafic heel uniek, ik zou er voor gaan (o wacht ik ben er al voor gegaan ;) )

suc6

Arjo

niekb
4 januari 2007, 23:13
Pinstripe is een vet idee hoor maakt je gitaar met 1 simpele grafic heel uniek, ik zou er voor gaan (o wacht ik ben er al voor gegaan ;) )

suc6

Arjo

PICS!!?

Jah ik vind die pinstripes erg vet. Zeker op een mat zwarte ondergrond, met rood en beetje wit... hmmm lijkt me wel leuk, soort themeaxe....cool!

Ik had al ff rondgekeken, maar weet iemand of je een rosewood fretboard gewoon kan kleuren?? Als ik mn project in zwart doe dan moet t fretboard ook donker anders ziet t er niet uit, denk ik...

vulvasonic
4 januari 2007, 23:28
Gaaf!

De Gibson DC is één van mijn favoriete modellen. Thuis heb ik talloze foto's van diverse DC's. Die van jou zal er vast ook een plaatsje krijgen.:)

SUCCES!

niekb
4 januari 2007, 23:30
Ghehe COOL!!

I'll do my best!8-)

Arjo
5 januari 2007, 10:31
PICS!!?

Jah ik vind die pinstripes erg vet. Zeker op een mat zwarte ondergrond, met rood en beetje wit... hmmm lijkt me wel leuk, soort themeaxe....cool!

Ik had al ff rondgekeken, maar weet iemand of je een rosewood fretboard gewoon kan kleuren?? Als ik mn project in zwart doe dan moet t fretboard ook donker anders ziet t er niet uit, denk ik...

Mat zwart is natuurlijk ultiem met wit en rode striping!!

Mijne is rood met wit en oranje stiping, tis geen grote grafic omdat ik dat te druk vond worden.

http://home.versatel.nl/kuikentje/assets/images/totaalshot_23-12-06__600_x_450_.jpg

detail foto staat op m'n site.

Wat betrefd je fretboard warom ga je niet voor ebben, dat is bijna zwart van zichzelf (kijk maar naar mijn fretboard)

suc6

Arjo

niekb
5 januari 2007, 19:16
cool! Ik ga ook maar eens aan het tekenen!

Wat betreft t fretboard, ik heb al een rosewood gekocht, en die wil ik ook gaan gebruiken, budget technische redenen zeg maar.