PDA

View Full Version : Welke versterker bij welke gitaar?



Sonny
19 augustus 2006, 17:09
Hee beste gitaarhelden,

Ik vroeg me af welke versterker er bij een epiphone les paul standard het best past?

Ik heb al 4 leuke versterkers gevonden voor een leuk prijsje.

Stellen deze 4 iets voor of moet ik toch nog effies verder zoeken?

-Fender Frontman 15 G
-Fender Frontman 15 R
-Marshall MG15CD
-Marshall MG15CDR

Hee ik hoor jullie wel en alvast bedankt.

Laterzzz

glacius
19 augustus 2006, 17:20
roland cube 30

vulvasonic
19 augustus 2006, 17:21
Dat hangt af van meerdere dingen. In één ding heb je gelijk. Je versterker is net zo belangrijk als je gitaar. het is de combinatie van gitaar en versterker die belangrijk is. Jouw gitaar zal over de ene versterker beter klinken dan de ander. Feit.

Maar persoonlijk voorkeur speelt ook een rol. De kwaliteit van de versterker speelt een rol. Jouw muziekstijl speelt een rol (speel je vooral clean, speel je vooral overstuurd, laat je je geluid bepalen door effecten?????), wat is je budget, ga je de versterker gebruiken op het podium of gebruik je 'm alleen thuis?

Als je ons hier antwoord op kunt geven, dan kunnen we iets gerichter advies geven. En dan nog, JIJ zal uiteindelijk zelf moeten rondneuzen en horen welke versterker het best bij je past.

Negative K3 fan
19 augustus 2006, 17:21
zoiets moet wel lukken
http://www.diezelamplification.com/Diezelpics/hesam2.jpg

Wizz
19 augustus 2006, 17:39
Die Frontmans zijn echt ontzettend slecht, worden dus overal gedumpt. De Marshalls zijn okee, de Cube 30 ook, en ik wil er de Line 6 Spider 30 en de Vox AD 30 aan toevoegen, binnen deze prijsklasse.

Wizz

AART
19 augustus 2006, 17:45
Ik ga mee met negk3.

een Diezel VH4 moet je binnen dat budget zeker ook proberen.

guitartub
19 augustus 2006, 18:39
Plaag die nieuwkomer niet zo, wat moet hij wel denken???

RS-Rik
19 augustus 2006, 21:16
Ja of een leuk Rivera of Soldano Combootje

Squier4ever
19 augustus 2006, 21:21
wat voor muziek?
budget?
nieuw/ 2nd hand?
band en/of thuis?

Anders Destium
19 augustus 2006, 23:50
Ik volg het verhaal van Wizz, daar heb je veel meer aan dan aan die Frontmans! Fender verkoopt (te) veel waarbij ze alleen op de eigen naam teren IMO.

hendrix2
19 augustus 2006, 23:55
Ik heb het wel voor de Marshall MG serie.
Die line6 spider is inderdaad ook erg goed.
De vox AD30 heb ik nog niet geprobeerd, maar heb ik wel al veel goeds over gehoord.

Punt
20 augustus 2006, 01:22
De versterkers die je noemt meteen vergeten.
Dan kun je nog beter zo'n goedkoop Epiphone ampje kopen VaveJunior oid.

Sonny
22 augustus 2006, 00:49
Hee thx voor jullie toelichting op mijn vraag.

Ik ben echt nog maar een beginner, heb er nog veel te weinig verstand van allemaal.

Ik zal de versterker alleen thuis gaan gebruiken, ik zou echt niet weten wat ik er op ga spelen. Ik heb niet meer dan 150 euro over voor een versterker.

Zit ook nog na te denken welke gitaar ik beter kan kopen. Heb 4 leuke gevonden:

- epiphone les paul standard

- richwood RE125L Launcher Pro Standard

- Vintage LV100 TS

- Vintage LV99 CS

Wat zou jij adviezeren?

En klopt het dat er best slechte humbuckers op een epiphone zitten?

Ik hoor jullie nog wel en alvast bedankt.

Sonny

AART
22 augustus 2006, 10:47
de epiphone heeft geen geweldige elementen, maar beter dan in d andere dingen die je noemt.

The_W85
23 augustus 2006, 14:49
Ik heb een Epi LP custom met een JCM 800 combo, goede combinatie. Ik heb ook nog een Epi Flying V, klinkt ook goed met de combo

Treeb
23 augustus 2006, 15:34
Ik heb een epiphone les paul op een line6 spiderII 30watt gehad, maar die viel mij eigenlijk wat tegen, hij is veelzijdig, maar er komt nooit echt een lekker geluid uit. Het klonk allemaal erg digitaal.