PDA

View Full Version : Line 6 DL-4



rekoj
19 augustus 2006, 16:43
ik weet dat er 1000 topics over zijn...maar het is nogal dringend, en heb niet veel tijd om alles uit te pluizen.

Wat vinden jullie nu in het algemeen van deze pedaal? en met algemeen bedoel ik zowel geluids- als bouwkwaliteit. Is de looper bruikbaar enzo ? is er een headphone out zoals bij de boss DD-20 ?

geef jullie mening!

DREAMMACHINE
19 augustus 2006, 17:43
looper gebruik ik zeer veel, maar live eigenlijk minimaal ... vooral bij oefenen erg handig. Veel goede sounds uit te krijgen, geen headphone out (waarom zou je dat willen?..doe dan een pod).

Wicked Willy
19 augustus 2006, 18:19
Heb de DL4 nu al een tijdje en zoals bij alle pedalen met veel mogelijkheden zijn er hier en daar wat compromissen gesloten. Ik vind hem erg handig in gebruik en zeer geschikt voor live optredens. In de studio zou ik voor verschillende analoge delays gaan (the real thing zeg maar). De Dl4 bootst deze live erg goed na. Wil je dus veel verschillende delays in 1 behuizing dan is de DL4 zeker een optie, de looper is op het podium niet echt goed te gebruiken, voor thuis issie erg handig. Gebruik je maar 1 of 2 soorten delay's dan kun je beter de betreffende delay's aanschaffen. De DL4 zuipt batterijen dus koop er meteen een voeding bij.

the feable
19 augustus 2006, 18:49
Mogelijkheden zijn groot! Maar de sound in wel stuk kouder dan die van een analoge delay! Verder geloof ik niet dat ie ontzetten stevig is. De behuizing wel, maar ik heb al veel verhalen gehoord over kapotte knoppen.

Gear Slut
22 augustus 2006, 07:07
Hij zit in m'n huidige set-up, vooral omdat ie stereo ingangen heeft. Wat ik in de geheugens stop wisselt nog wel eens.( nu is die boss simulatie favoriet want die is een tikkie vuil) De looper gebruik ik nooit.
Tap tempo functie is voor mij onmisbaar. Verrotte handig in het gebruik maar als ik 1000 euro overhad dan zou ik een Fulltone tube echo willen hebben.
Het line 6 expressie pedaal verdubbelt het aantal presets van 3 naar 6 want je kan dan per gekozen model 2 instellingen op slaan en dan tussen die twee togglen met dat pedaal. ( b.v. de treshold van de ducking delay varieren, de sweep uit de echo halen etc, etc.).

Wicked Willy
22 augustus 2006, 10:28
De DL4 is onlangs geupdate met een iets andere behuizing........ook aan het knoppen probleem schijnt iets gedaan te zijn, ik heb hem nu een maand of 6 denk ik, al veel gigs mee gedaan en no problemo.