PDA

View Full Version : Welson amplifier



lindos
19 augustus 2006, 12:50
Heeft iemand al eens een Welson (met kroontje) amp gezien ?

Ik heb pas zo een oude buizenbak gekregen die (heeft gediend) dient voor orgel/gitaar te versterken.
Zit een vibrato op en reverb.
Nu ik vind maar niks op Google, ik kom enkel bij Welson orgels en gitaren uit...

lindos
19 augustus 2006, 13:28
Klinkt Ongelooflijk goed!!
Zitten twee EL84 PHILIPS buizen (Made In Britain) in en twee ECC83 PHILIPS lampen (zelfde als de Amerikaanse 12AX7).

Ad achterkant bevindt zich een ON/OFF switch en twee ingangen voor footswitch REVERB en VIBRATO.

De speaker is van HI-FI hou je vast :

HIFI magnetodi namico altoparlante is de juiste benaming :)

Enkel de twee Organ inputs werken , er rolde wel een 80nF condensatortje uit toen ik em openvijsde, misschien vandaar het luide gekraak !?

lindos
19 augustus 2006, 17:55
Misschien is dit eerder een 'werkbank' vraag, maar zodra er geluid uit de amp komt, na een minuutje, komt er ook een luid gekraak mee. (als een elektronische wind zeg maar)

Na een minuut of 5 is dat gekraak weg...

Lampen versleten?? :soul:

lindos
19 augustus 2006, 20:22
kan van alles zijn. Effe alles (laten) doormeten.

Inderdaad, er waren 2 caps losgekomen, zal even zoet zijn met het nachecken..

De Vibrato en Reverb werken niet, er zit een zwart plastic onderdeel in ( 2 op 1cm), een soort dopje zeg maar waar een knipperend lichtje in zit :)
Weet iemand als dit voor de Vibrato dient?

wietse
19 augustus 2006, 20:38
Heeft iemand al eens een Welson (met kroontje) amp gezien ?

Ik heb pas zo een oude buizenbak gekregen die (heeft gediend) dient voor orgel/gitaar te versterken.
Zit een vibrato op en reverb.
Nu ik vind maar niks op Google, ik kom enkel bij Welson orgels en gitaren uit...
effe jack marchal mailen van http://www.fetishguitars.com symphatieke gozer die je vast wel meer wil vertellen, (als hij kan) kan in het nederlands want dat verstaat hij ook prima.

guitarnijboer
19 augustus 2006, 20:45
Ja dat lijkt me voor de vibrato en als het knippert werkt de LFO dus goed!!

Het is een optische volume regelaar met een lampje en een lichtgevoelige weerstand. Het lampje wordt aangestuurd door de LaagFrequentOccilator. Als je aan de speed knop draait zal het lampje sneller of langzamer gaan knipperen.

guitarnijboer
19 augustus 2006, 22:14
Zo'n LDR kan inderdaad goed stuk wezen..... Probeer eerst ook eens iets met de footswitsh aansluitingen!! Als Reverb en Tremolo het beide niet doen zou het mij niet verbazen als die alleen zouden werken met een plug erin..... eerst los (open), dan tip naar massa van de plug proberen.

Ik weet het niet hoor, ik ken het schema en merk niet maar eh... die italianen konden behoorlijk vage dingen doen.....soms.....

lindos
20 augustus 2006, 12:28
Zo'n LDR kan inderdaad goed stuk wezen..... Probeer eerst ook eens iets met de footswitsh aansluitingen!! Als Reverb en Tremolo het beide niet doen zou het mij niet verbazen als die alleen zouden werken met een plug erin..... eerst los (open), dan tip naar massa van de plug proberen.

Ik weet het niet hoor, ik ken het schema en merk niet maar eh... die italianen konden behoorlijk vage dingen doen.....soms.....


Ik heb geprobeerd om er eerst een jack in te steken en vervolgens door te verbinden naar massa maar niks ...
Heeft iemand een soort schema van het 'vibrato' gedeelte?
Denk wel dat dit een subliem geluid geeft als ie werkt ! ! :)

wietse
20 augustus 2006, 18:14
zou me trouwens niks verbazen als het een dynacord versterker is, welson bouwde namelijk ook gitaren onder de dynacord naam dus mischien deed dynacord wel het zelfde onder de welson naam.