PDA

View Full Version : T-rex Roommate reverb besteld !!



X.A.D.
19 augustus 2006, 11:32
Ik weet niet of jullie er ook zo benieuwd naar zijn, maar ik iig wel!!!
Heeft iemand hem al gehoord??
Ik zag dat hij nu verkrijgbaar is dus ik heb er 1tje besteld. Wss ben ik één van de eerste die hem heeft, en zal jullie volgende week weten te vertellen hoe hij klinkt. Ik krijg hem maandag of dinsdag binnen :). Ik kan niet wachten :P

the feable
19 augustus 2006, 11:38
Het lijkt me UBERGEIL dat ding! Alleen veels te duur. Ik heb net een RV3 gekocht denk dat ik daar heel blij mee ga zijn!! Maar ik ben benieuwd naar je review!

X.A.D.
19 augustus 2006, 12:21
Hoezo te duur?? Weetje hoeveel mensen een replica hebben van t-rex!
En de room-mate is nog een stukje goedkoper dan de replica hoor.
En als ik mijn replica beluister kunnen er maar weinig delays aan tippen.
De room mate schijnt dus net zo bijzonder te zijn. het scheint idd zoals je zelf zegt UBERGEIL te zijn !!!!! Ik weet het jullie te vertellen!!

the feable
19 augustus 2006, 12:27
Hoeveeel mag het beestje precies kosten! De T-rex is idd ook erg duur! Maar wel een van de betere delays! Ik vind mijn Maxon delay toch mooier. Net wat warmer en dieper, maar ja ik heb geen tap-tempo :(

X.A.D.
19 augustus 2006, 12:37
Hij kost me 320 en dan heb ik 'm thuis op m'n mat liggen!
Het idd wel veel geld maar hij schijnt dus even goed te zijn dan de replica is onder de delays zegmaar. En de maxon delays zijn ook wel mooi idd, alleen die doen wel iets met je geluid. bv zo'n ad999 is wel leuk hoor. maar ik wil toch een zo eerlijk mogelijk gelluid. dus de replica. en nu de room mate :)

Engltje
19 augustus 2006, 12:41
Maar hebben ze hem dan al ergens liggen? of heb je hem via internet besteld??

X.A.D.
19 augustus 2006, 14:44
Gewoon via een winkel besteld.

stumpy
19 augustus 2006, 15:47
Wat voegt dat buisje eigenlijk toe? Ik kan het me wel voorstellen bij een distortion/overdrive pedaal o.i.d. Maar wat doet het bij een reverb? Ik ben benieuwd naar een review!

X.A.D.
19 augustus 2006, 16:11
Het buisje zorgt vlgns mij voor de sound en de warmte van het pedaal. Maar dat kan ik volgende week allemaal bevestigen, of ontkrachten ;)

stumpy
19 augustus 2006, 16:26
Ik ben zeer benieuwd. Altijd al fan geweest van de t-rex pedalen, met name de replica en tremster. Naar mijn mening is de t-rex ongeëvenaard, en de tremster ongeëvenaard in die prijsklasse, wat nou precies de prijsklasse is die ik zoek. Ik was net aan het kijken naar een reverb, want die op mijn amp is niet je van het. Als de bevindingen positief zijn, ga ik eens testen :)

Ootsfield
19 augustus 2006, 17:48
Nou alvast gefeliciteerd. Ben ook erg benieuwd naar je ervaringen met de Roommate! Ben zelf ook zeer geinteresseerd in het pedaal.
Heb een goeie buizenversterker, maar tja, er zit geen reverb op.
Waar heb je hem trouwens besteld?
Nou wacht je rescensie af!

groet

vinni
19 augustus 2006, 18:38
Nou....ben erg benieuwd hoe die klinkt.

Maar....echt die prijs.....belachelijk.

Ben ook in de markt voor een reverbpedaal.....zal wel de verbzilla worden.
Heeft ook nog eens stereo in.....voor mij belangrijk.

Vinni

X.A.D.
19 augustus 2006, 19:02
Ik heb hem bij muziekhandel jukebox besteld. Daar staat hij op de site. En ze sturen ze voor niet veel geld op, dus dat kwam mij goed uit omdat ik weinig tijd heb om daar heen te rijden.
De prijs is idd best veel ja, maar zoals stumpy zegt, ik denk ook dat de t-rex pedalen super zijn. Ik ben zo blij dat ik toen mijn replica heb gekocht. Het is veel geld. maar voor een goede gitaar en een goede amp geven de meeste ook veel uit. Waarom zou je die sound verneuken met je pedalen !!
Nee, ik spaar liever even door zodat ik echt heb wat ik wil. dat is vaak beter, anders doe je het na een tijdje toch weer weg! Damn, ik kan niet wachten tot ik 'm heb...................

jemke
19 augustus 2006, 19:37
Ik ben hoogstbenieuwd! Review, review!!

stratestic
19 augustus 2006, 19:55
De Rommmate is inderdaad een mooi pedaal maar ik wordt er niet úbergeil van zo'n roze pedaal.... :stop:

X.A.D.
19 augustus 2006, 23:22
:P jaja das een goeie!!
Neee, ik ook niet van het roze hoor ;)
Meer van het geluid...... hopelijk!!

Lucluc
19 augustus 2006, 23:54
De replica is denk ik de grootste teleurstelling die ik ooit op pedalengebied heb gehad. Van Trex vond ik de vibe ook erg klote klinken. Voor mij heeft dat merk definitief afgedaan: de prijs kwaliteitverhouding is echt helemaal zoek.

X.A.D.
20 augustus 2006, 00:11
Wat vond je er dan niet mooi aan??

cosmos
20 augustus 2006, 12:06
Gisteren bij Erik vd Haar die Roommate gehoord, op een nieuwe Brunetti custom amp die hij sinds kort binnen heeft gekregen. Écht een hele goede reverb hoor! Hoewel ik het zelf altijd moeilijk vind om een reverb "goed" of "slecht" te vinden, omdat het toch meer een effect is wat bijna onhoorbaar aanwezig moet zijn, verwarmde de Roommate het geluid wel op een aangename manier.

nielsduursma
20 augustus 2006, 12:34
Gisteren bij Erik vd Haar die Roommate gehoord, op een nieuwe Brunetti custom amp die hij sinds kort binnen heeft gekregen. Écht een hele goede reverb hoor! Hoewel ik het zelf altijd moeilijk vind om een reverb "goed" of "slecht" te vinden, omdat het toch meer een effect is wat bijna onhoorbaar aanwezig moet zijn, verwarmde de Roommate het geluid wel op een aangename manier.

precies, als je de galm net hoord is het goed. less is more zegmaar.

al vind ik het bij extreme of spacy geluiden juist wel weer vet, heel veel galm.

vinni
20 augustus 2006, 12:40
Gisteren bij Erik vd Haar die Roommate gehoord, op een nieuwe Brunetti custom amp die hij sinds kort binnen heeft gekregen. Écht een hele goede reverb hoor! Hoewel ik het zelf altijd moeilijk vind om een reverb "goed" of "slecht" te vinden, omdat het toch meer een effect is wat bijna onhoorbaar aanwezig moet zijn, verwarmde de Roommate het geluid wel op een aangename manier.

OT : enne....die amp?
Wazzet wat?

Welke had je trouwens?...dr zijn er 3 heb ik begrepen.

Vinni

vinni
20 augustus 2006, 12:44
De replica is denk ik de grootste teleurstelling die ik ooit op pedalengebied heb gehad. Van Trex vond ik de vibe ook erg klote klinken. Voor mij heeft dat merk definitief afgedaan: de prijs kwaliteitverhouding is echt helemaal zoek.

Nou inderdaad...heb de replica ook gehad....
Deed me denken aan een ambtenaar die zich keurig aan de regeltjes houdt
en niets toevoegd. Een ademend lijk zeg maar.....
Leeft voor geen meter.

Zo.....is dat plastisch omschreven of niet?

En die prijs/kwaliteit verhouding....belachelijk ja.
Maar ben steeds meer van mening dat dat voor zowat la het boutiquespul geldt.

Vinni

Lucluc
20 augustus 2006, 13:10
Nou inderdaad...heb de replica ook gehad....
Deed me denken aan een ambtenaar die zich keurig aan de regeltjes houdt
en niets toevoegd. Een ademend lijk zeg maar.....
Leeft voor geen meter.

Zo.....is dat plastisch omschreven of niet?

En die prijs/kwaliteit verhouding....belachelijk ja.
Maar ben steeds meer van mening dat dat voor zowat la het boutiquespul geldt.

Vinni

Prima omschrijving hoor! Ik zal nog wat nadelen opnoemen: zet hem aan en het is net alsof er een deken over je geluid komt. Totaal onbruikbaar in combinatie met een fuzz. Als je het volume van de delay harder wilt hebben, daalt het volume van het droge signaal. Geen idee waarom, maar zeer storend. Je kan niet de typische tape-echo trucjes doen door aan de delaytijd knop te draaien. Een DD3 kan dat ook, dus waarom deze niet? Ook de oneindige repeats, niet mogelijk. En draai je eens aan de delaytijd knop, dan worden de delays gemute. Misschien een leuk pedaal als je alleen clean speelt (want gaat niet samen met fuzz) en als je nooit je delaytijden aanpast, maar voor mij totaal onbruikbaar. Ik koop nooit meer zulke dure pedalen op de gok.

Ik gebruik nu de Deluxe Memory Man en die heeft ook nadelen: als je elementen met hoge output hebt, dan kan de boel lelijk gaan clippen en hij ruist en heeft tal van andere rare bijgeluiden. MAAR hij werkt in de praktijk heerlijk! Je kan tijdens het spelen aan de knoppen draaien en allerlei gekke trucjes uithalen. En wat is de chorus toevoeging geniaal. Luister anders eens op myspace naar de DMM in actie. http://www.myspace.com/spiderjamesspiderjames

X.A.D.
20 augustus 2006, 20:41
Prima omschrijving hoor! Ik zal nog wat nadelen opnoemen: zet hem aan en het is net alsof er een deken over je geluid komt. Totaal onbruikbaar in combinatie met een fuzz. Als je het volume van de delay harder wilt hebben, daalt het volume van het droge signaal. Geen idee waarom, maar zeer storend. Je kan niet de typische tape-echo trucjes doen door aan de delaytijd knop te draaien. Een DD3 kan dat ook, dus waarom deze niet? Ook de oneindige repeats, niet mogelijk. En draai je eens aan de delaytijd knop, dan worden de delays gemute. Misschien een leuk pedaal als je alleen clean speelt (want gaat niet samen met fuzz) en als je nooit je delaytijden aanpast, maar voor mij totaal onbruikbaar. Ik koop nooit meer zulke dure pedalen op de gok.

Ik gebruik nu de Deluxe Memory Man en die heeft ook nadelen: als je elementen met hoge output hebt, dan kan de boel lelijk gaan clippen en hij ruist en heeft tal van andere rare bijgeluiden. MAAR hij werkt in de praktijk heerlijk! Je kan tijdens het spelen aan de knoppen draaien en allerlei gekke trucjes uithalen. En wat is de chorus toevoeging geniaal. Luister anders eens op myspace naar de DMM in actie. http://www.myspace.com/spiderjamesspiderjames


Nou, mijn ervaring met mijn replica is dat het een van de weinige delays is waar er geen deken over je geluid komt. Maar het kan idd dat het met een fuzz niet zo mooi is. Ik heb hem in mijn loop staan en dat is echt perfect.
Dat je geen tape echo trucjes uit kan halen maakt hem natuurlijk geen slechte delay, maar ben je naar iets anders opzoek dan de replica je bied. dit zijn dingen waar je mss andere delays voor koopt. De replica is misschien dan wat raar om in te stellen maar is wel echt een van de meest "eerlijke" delays die er is. En hij is stiller dan een memory man, wat idd een leuk pedaal is, maar als je een zo eerlijk mogelijke delay zoekt die nix met je orginele signaal doet is dat niet de eerste keuze. Maar ik kan me best voorstellen dat je blij bent met je memory man. En over de prijs kwaliteit verhouding kan je natuurlijk vrij kort zijn. Het is veel geld, maarhij is het absoluut waard aangezien bijna alle andere delays die ik heb geprobeert ( en dat zijn er veel!!!!) Niet zo eerlijk zijn als de replica. En als je kan hem plastisch noemen, maar ik denk dat als je een je ultime sound hebt gevonden de replica hem perfect overeind houd. Maar dit is natuurlijk slechts mijn mening. en ik kan me natuurlijk ook situaties indenken wanneer een Memoryman of een analoge delay je keuze is.!!!!!!! Het is allemaal zo persoonlijk en over smaak vald niet te twisten.

cosmos
20 augustus 2006, 20:45
OT : enne....die amp?
Wazzet wat?

Welke had je trouwens?...dr zijn er 3 heb ik begrepen.

Vinni

Heb de 6V6 versie gehoord. Klonk wel heel erg goed hoor moet ik zeggen! Tenminste, wat ik ervan heb kunnen horen dan, Erik probeert een amp graag uit op standje 120 dB... :) Sowieso een stuk mooier geworden bij Erik, nu dat stilte-hok is weggehaald. Wel een aanrader in ieder geval, die amp.

Lucluc
20 augustus 2006, 20:49
Dat je geen tape echo trucjes uit kan halen maakt hem natuurlijk geen slechte delay, maar ben je naar iets anders opzoek dan de replica je bied. dit zijn dingen waar je mss andere delays voor koopt. De replica is misschien dan wat raar om in te stellen maar is wel echt een van de meest "eerlijke" delays die er is. En hij is stiller dan een memory man, wat idd een leuk pedaal is, maar als je een zo eerlijk mogelijke delay zoekt die nix met je orginele signaal doet is dat niet de eerste keuze. Maar ik kan me best voorstellen dat je blij bent met je memory man. En over de prijs kwaliteit verhouding kan je natuurlijk vrij kort zijn. Het is veel geld, maarhij is het absoluut waard aangezien bijna alle andere delays die ik heb geprobeert ( en dat zijn er veel!!!!) Niet zo eerlijk zijn als de replica. En als je kan hem plastisch noemen, maar ik denk dat als je een je ultime sound hebt gevonden de replica hem perfect overeind houd. Maar dit is natuurlijk slechts mijn mening. en ik kan me natuurlijk ook situaties indenken wanneer een Memoryman of een analoge delay je keuze is.!!!!!!! Het is allemaal zo persoonlijk en over smaak vald niet te twisten.

Ik ben het wel met je eens, alleen niet dat hij z'n geld waard is. Het is echt teveel.... aan de andere kant, een goede sound is onbetaalbaar.

jemke
20 augustus 2006, 21:04
Als je het volume van de delay harder wilt hebben, daalt het volume van het droge signaal. Geen idee waarom, maar zeer storend.

Dat klopt, maar je hebt 2 knopjes die je moet instellen. Minder delay hebben is knop linksboven toe draaien en knopje rechtsboven evenredig meer open. Ik vind de T-rex replica best wel lekker, ben er zeer tevreden van, heel transparant, vreet niet aan het originele signaal en ze klinkt realistisch.

Lucluc
20 augustus 2006, 21:09
Dat klopt, maar je hebt 2 knopjes die je moet instellen. Minder delay hebben is knop linksboven toe draaien en knopje rechtsboven evenredig meer open. Ik vind de T-rex replica best wel lekker, ben er zeer tevreden van, heel transparant, vreet niet aan het originele signaal en ze klinkt realistisch.

Ik snap dat wel. Als ik alleen de delays harder wil laten klinken, wil ik niet dat automatisch je gewone signaal zachter gaat. Ik moest dat altijd met twee knopjes aan de slag, omdat ze elkaar leken te beinvloeden.

Ik hoor helaas wel dat het originele signaal erg wordt aangetast. Maar ja, ik begin irritant te worden :satisfie:

X.A.D.
22 augustus 2006, 17:29
Ik heb 'm zojuist binnen gekregen!!!
Ik ga proberen vanavond of morgen iets van een review hier te posten!!

fullorder
22 augustus 2006, 18:07
Ik heb 'm zojuist binnen gekregen!!!
Ik ga proberen vanavond of morgen iets van een review hier te posten!!

yeaaaah!
(wacht vol spanning op review en soundclips :o)

stumpy
23 augustus 2006, 21:14
Kom op met die review!

Angel
24 augustus 2006, 12:36
Review Please!!

Dweezman
24 augustus 2006, 13:06
hey! com 'on!

Er zijn mensen die wachten, ja?

X.A.D.
24 augustus 2006, 13:30
Nou,Ik heb hem dinsdag dus binnen gekregen.
Dat was dus netjes volgens afspraak (zaten nog wat promotie dingen bij van de winkel maar dat boeit verders niet).
DE TEST !!!!!!!:
Ik heb hem ondertussen een lekker zitten testen.
Wat een gaaf pedaal zeg. Ik zal in het kort uitleggen hoe hij is.
De kleur is rose, dus daar zal ik maar nix over zeggen. Wel is de kwaliteit zoals je die van t-rex mag verwachten. Een degelijk pedaal dus.
Hij heeft 1 ingang en 2 uitgangen l/r. De input lijkt nog iets te boosten als je 'm helemaal open zet. net zoiets als bij de replica.
Er zit een knop op met 4 reverb standen.
De eerste is een Classic plate.
Dit is niet iets waar ik zelf veel mee kan. Ik ga meer voor de 2e stand. de warm hall. Dit is echt een SUPER sound.je kan hem met de mix knop zo lekker subtiel er in zetten... echt tegek. Het is dan niet overdreven aanwezig, maar voegt net dat beetje extra's toe. Ook voor die vette cliché solo's helemaal de ultime sound.
Standje 3 is een bright hall, die idd iets helderder is. Wss voor wat donkerdere sounds een hele mooie aanvulling. maar daar heb ik niet genoeg mee zitten stoeien.
Stand 4 :o VET!!!!!!! Chorus with warm hall.!!!
Dat is niet iets waar je meteen zo'n pedaal voor koopt omdat er een chorus door heen zit, maar damn dat is een mooi geluid zeg...
super bruikbaar, en weer met de mix knop zo lekker subtiel in te stellen.
Heel erg gaaf om je cleane sound net dat beetje meer ruimte te geven, en wss ook super met een acoustische gitaar er op.
Nou wat mij ook op viel. Ik heb hem bij een vriend van me op een shiva gezet, en de reverb van de shiva kleurt meer dan de t-rex :o .
Hij behoud je sound echt perfect. en met de high cut knop kun je de sound van de reverb (dus niet van je eigen sound) nog wat aanpassen. En dankzij dat buisje, kun je dus ook bv je reverb sound heel warm maken.
Echt tegek dus.
Ik ben met dit pedaal net zo blij dan met mijn replica, en is zeker ook van het zelfde niveau. Het is echt een goede toevoeging op mijn huidige pedalen.
Ik heb het pedaal nog niet stereo gebruikt, maar kan me voorstellen dat dat nog meer ruimtelijkheid toevoegt.
Ik zou graag wat geluids clips er op zetten, maar zou dat dan met mijn telefoon ofzo op moeten nemen, en dan hoor je niet hoe goed hij is.
Ale je een reverb zoekt moet je 'm zeker gaan proberen hij is volgens mij echt het geld waard. Ik ben er iig SUPER blij mee.
ow, er zit ook nog 10 jaar garantie op het buisje ;) dus das ook weer aardig van die mannen!
Dat was het wel zo'n beetje.
Vet ding dus...

Frusciante
24 augustus 2006, 16:10
thnx for sharing !!!
klinkt veel belovend......
wat betreft het niet kleuren,,, dat is volgens mij wel een beetje het recept van t-rex. de compnova en de delay vind ik ook ongelofelijk steriel. zelfs de mudhoney komt in (low) overdrive stand erg steriel over. of je dit prefereerd is een kwestie van smaak..
over reverbs gesproken,, ik was ook een tijdje op zoek vooral voor thuis gebruik met mijn jtm45, maar ik ben het eens met sommige mensen dat reverb toch een soort van verslaving is... als je bent afgekickt en zeker live, gebruik ik nooit een reverb, soms een delay bij solo's. anyway bedankt voor je review.. nog negatieve punten gevonden behalve de prijs???

X.A.D.
24 augustus 2006, 16:34
Jazeker!!!! dattie rose is!
Dat steriele kun je met die high cut wel wegkrijgen..
Want dan kun je hem nog een stukje warmer latyen klinken, en dus iets minder steriel.

jemke
24 augustus 2006, 17:06
Is de adaptor van hetzelfde formaat als de replica? Dat is voor mij belangrijk voor als ik hem wil inbouwen in mijn pedalboard.

DREAMMACHINE
24 augustus 2006, 18:45
...vraagt hij ook dezelfde voeding als de replica, of is hij evt. ook op een pedalpower2 aan te sluiten?...

klinkt veelbelovend namelijk, zat te twijfelen om een reverb te laten inbouwen in m'n shiva ( maar idd, kleurt veel en snoept wat volume weg)....maar echt goed reverb in pedaalvorm alternatief was er voor mij niet, tot nu dan !...

tnx voor de review

X.A.D.
24 augustus 2006, 19:05
Hij past gewoon op de pp2. en de adapter is het zelfde dan de replica ja.
En idd, tot nou toe was ik ook niet weg van de reverbs.

Lucluc
24 augustus 2006, 19:43
Hij past gewoon op de pp2. en de adapter is het zelfde dan de replica ja.

Is die voeding voor de replica niet AC ipv DC? Heeft de PP2 een AC uitgang?

shredneck
24 augustus 2006, 19:47
Ik snap dat wel. Als ik alleen de delays harder wil laten klinken, wil ik niet dat automatisch je gewone signaal zachter gaat. Ik moest dat altijd met twee knopjes aan de slag, omdat ze elkaar leken te beinvloeden.

Ik hoor helaas wel dat het originele signaal erg wordt aangetast. Maar ja, ik begin irritant te worden :satisfie:

Ik heb de Replica ook gehad, vond hem zowel in de aan als uit stand niet transparant dus ik begrijp precies waar LucLuc het over heeft. Die BurrBrown converters deden het niet voor mij. Ik heb het pedaal onderworpen aan een A/B test (opgenomen op een tascam HD recorder) in de UIT stand, omdat ik dacht dat ik me inbeelde dat ik verschil hoorde, dit hoorde immers niet het geval te zijn bij de Replica. ... Helaas, er is een behoorlijk verschill in signaal, zelfs een DD3 in uit stand houdt je signaal beter intact.

Ik ben een mierenneuker, helaas, maar ik merk dat de AD999 van Maxon wel bevalt, die heb ik dan ook nog. Uiteraard is het analoge signaal iets wat je moet liggen en dat is een kwestie van smaak, maar in uit(bypass) stand is het denk ik het beste delaypedaal wat je kunt kopen.

Ik koop overigens geen dure pedalen meer, op dat punt zit ik ook.

Lucluc
24 augustus 2006, 19:57
dus ik begrijp precies waar LucLuc het over heeft

Ik begrijp ook niet dat die Trex dat probleem met de bypass heeft, terwijl dat verschil Maxon en nota bene Electro-Harmonix veeeel minder is.

Ik krijg steeds meer het gevoel dat delay, reverb en tremolo pedalen beter tot hun recht komen met een gebufferde bypass.

X.A.D.
24 augustus 2006, 19:57
Beste pedaal in z'n uit stand haha, das een goeje!!! (komt omdat het een true-bypass pedaal is btw.
Als iets veel met je signaal doet is het een analoge delay.
dus dat is idd iets dat je moet liggen!

Verder past de RM op ac en dc. dus ook op de pp2.

fullorder
24 augustus 2006, 22:44
Verder past de RM op ac en dc. dus ook op de pp2.
:???:
weet je het zeker? lijkt me heel erg sterk.
In de manual staat in ieder geval dat de Room-Mate DC, 12V en 300mA nodig heeft.

X.A.D.
24 augustus 2006, 23:36
jaa, maar dat staat op de replica ook dacht ik. Ik zal het eens uitzoeken!

shredneck
25 augustus 2006, 00:02
Beste pedaal in z'n uit stand haha, das een goeje!!! (komt omdat het een true-bypass pedaal is btw.
Als iets veel met je signaal doet is het een analoge delay.
dus dat is idd iets dat je moet liggen!

Dat de AD999 true-bypass is weet ik, maar de Burr Brown converters zouden net zo goed zijn....verre van dus.
Als een pedaal uit staat moet mijn signaal intact blijven, plug maar eens een standaard ts-9 in (uitstand) en neem dat eens op. Plug daarna eens direct in en neem dat eens op. Je zult je verbazen wat een verschil dat maakt.

Uiteindelijk is het organische aspect van de analoge delay iets wat mij aanspreekt, die natuurlijke degradatie.De warmte en dynamiek(speel maar eens op hoog volume met een analoge delay) , daar kan geen digitale delay tegenop.Ik ben geen audiofiel, maar muzikant dus wil ik interactie met mijn geluid, niet persee cd kwaliteit.

jemke
25 augustus 2006, 00:16
Ik heb mijn RM nu ook en thuis bevalt hij me zelfs beter dan in de winkel! Pedalenbak is compleet nu!

DREAMMACHINE
25 augustus 2006, 07:41
nice, hoe voed je hem?

@xad: hoezo bedoel je dat dat ook bij de replica staat, voed je hem dan gewoon 9v / 200mA met je pedalpower?

vinni
25 augustus 2006, 08:50
Hoi,

Wat ik erg jammer vind van de roommate....
Ben ook van mening dat de RM het beste tot zn recht komt in een stereo rig.
Ik heb een stereo rig en ben momenteel weer bezig om met pedalen te werken. Maar als je stereo werkt wil je ook graag stereo chorus en delay.
Vaak is reverb de laatste schakel....vandaar dat het erg jammer is dat de RM maar mono in is. Anders was het voor mij zeker een kandidaat.

Heb nu thuis op zicht een EBS Dynaverb. Andere kanshebber is de Verbzilla.
Deze zijn wel stereo in/out.

Jammer.....maar om eerlijk te zijn....De RM kan geweldig zijn. Maar ook het prijskaartje is voor mij een obstakel.

Vinni

Josdevos
25 augustus 2006, 09:07
Hoi,

Wat ik erg jammer vind van de roommate....
Ben ook van mening dat de RM het beste tot zn recht komt in een stereo rig.
Ik heb een stereo rig en ben momenteel weer bezig om met pedalen te werken. Maar als je stereo werkt wil je ook graag stereo chorus en delay.
Vaak is reverb de laatste schakel....vandaar dat het erg jammer is dat de RM maar mono in is. Anders was het voor mij zeker een kandidaat.

Heb nu thuis op zicht een EBS Dynaverb. Andere kanshebber is de Verbzilla.
Deze zijn wel stereo in/out.

Jammer.....maar om eerlijk te zijn....De RM kan geweldig zijn. Maar ook het prijskaartje is voor mij een obstakel.

Vinni

Nou Vinni, dan neem je toch gewoon 2 Roommates? No sacrifice! 8-)

imlikeajungle
25 augustus 2006, 12:06
Ik heb mijn RM nu ook en thuis bevalt hij me zelfs beter dan in de winkel! Pedalenbak is compleet nu!

Proficiat! Geile set heb je!!!

jemke
25 augustus 2006, 13:16
Proficiat! Geile set heb je!!!

Thanx.

Voor welke prijs hebben julie de roommate gekocht? Even zien dat ik niet te erg afgezet ben geweest:)

Dweezman
25 augustus 2006, 13:48
Met een roze pedaal met de naam 'roommate' weet je volgens mij zeker dat je genaaid bent...

X.A.D.
25 augustus 2006, 14:14
Ejjj, heb jij 'm ook al???!! en wat vind jij er van??
2e review!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb er 315 euro voor betaald.

jemke
25 augustus 2006, 14:32
Ik zal soon een review posten. Ik heb hem gekocht voor 273 euro bij Leo Caerts! Lijkt mij een puike prijs.

DREAMMACHINE
25 augustus 2006, 15:18
idd nette prijs!.....weet iemand wat hij bij jukebox in boekel moet kosten, heb frans al gemaild maar nog geen respons.

Lucluc
25 augustus 2006, 17:40
Beste pedaal in z'n uit stand haha, das een goeje!!! (komt omdat het een true-bypass pedaal is btw.

True bypass is er ook weer in verschillende vormen. Bijvoorbeeld Electro-Harmonix doet het met een relais. Ik weet eigenlijk niet of daar ook weer klankverschil in zit ten opzichte van de normale true bypass. Misschien kan Dirk-Hendrik daar meer over zeggen. Die maakt Boss pedalen volgens mij ook op deze manier true bypasss, of niet?

jemke
25 augustus 2006, 18:54
Ik ben bij Fabory langsgeweest en de verkoper wou mij M3.5 aansmeren. Dit past dus duidelijk niet. De diameter klopt maar de schroefdraad niet, veel te fijn.
Toen ik dit opmerkte mopelde de verkoper maar wat, en opnieuw en opnieuw...ik ben er van overtuigd dat Fabory dit heeft maar een beetje medewerking en vakkenis van hun personeel mag wel, zelf vrijdagavond een uur voor sluitingstijd...

cosmos
25 augustus 2006, 20:00
Ik ben bij Fabory langsgeweest en de verkoper wou mij M3.5 aansmeren. Dit past dus duidelijk niet. De diameter klopt maar de schroefdraad niet, veel te fijn.
Toen ik dit opmerkte mopelde de verkoper maar wat, en opnieuw en opnieuw...ik ben er van overtuigd dat Fabory dit heeft maar een beetje medewerking en vakkenis van hun personeel mag wel, zelf vrijdagavond een uur voor sluitingstijd...


???? :o
67890

Lucluc
25 augustus 2006, 20:36
De diameter klopt maar de schroefdraad niet, veel te fijn.

Maar hoe beviel de reverb?

fullorder
25 augustus 2006, 20:39
Ik ben bij Fabory langsgeweest en de verkoper wou mij M3.5 aansmeren. Dit past dus duidelijk niet. De diameter klopt maar de schroefdraad niet, veel te fijn.
Toen ik dit opmerkte mopelde de verkoper maar wat, en opnieuw en opnieuw...ik ben er van overtuigd dat Fabory dit heeft maar een beetje medewerking en vakkenis van hun personeel mag wel, zelf vrijdagavond een uur voor sluitingstijd...

Jemke, even voor de goede orde, dit is niet de topic "bouten voor pedaaltjes" :D

jemke
26 augustus 2006, 00:24
excuses heren, even een moment van zwakte:)

cosmos
26 augustus 2006, 23:00
nice, hoe voed je hem?

@xad: hoezo bedoel je dat dat ook bij de replica staat, voed je hem dan gewoon 9v / 200mA met je pedalpower?

Hey people,
al meer nieuws over de voeding? In de manual (http://www.t-rex-engineering.com/doc/20060821154046.pdf) staat inderdaad dat hij 300 mA nodig heeft, maar als dat niet per sé hoeft, dan zou mij dat erg goed uitkomen...

jemke
27 augustus 2006, 14:09
De Roommate vraagt 300mA en hier hoort een adaptor bij die dit kan leveren. De pedalpower zal die 300mA waarschijnlijk wel kunnen trekken MAAR ze is maar ontworpen voor 200mA dus kan ze beschadigd geraken!

cosmos
27 augustus 2006, 23:49
Ben nog steeds benieuwd hoeveel die Roommate nou écht nodig heeft, en hoe anderen hem voeden. Ik heb een PedalPower2 (dus niet de Plus), waarop 2 outputs zitten voor die Line6 modelers. Op de Line6 modelers staat: 9V/1200 mA. Maar op de Line6-stand van de Pedalpower, geeft deze 16V, en zeker geen 1200 mA, want dat kan nooit. Aldus de Line6-site: "The Stomp Box Modelers will work under DC (Direct Current) at 12V, 500 milliamps minimum. The center pin is positive." Dus dit klopt ook weer niet helemaal, want hij doet het dus op 16V, met minder mA.

Nog meer hints/opties?

X.A.D.
28 augustus 2006, 18:43
Jaaaa, de nieuwe t-rex fuel tank kopen, die kan ze wel allemaal voeden, en is nog kleiner dan de pp2!!! iemand pp kopen:P.

cosmos
28 augustus 2006, 20:06
Jaaaa, de nieuwe t-rex fuel tank kopen, die kan ze wel allemaal voeden, en is nog kleiner dan de pp2!!! iemand pp kopen:P.

Dus jij gebruikt een fuel tank?

fullorder
29 augustus 2006, 14:33
Jaaaa, de nieuwe t-rex fuel tank kopen, die kan ze wel allemaal voeden, en is nog kleiner dan de pp2!!! iemand pp kopen:P.

Fuel Tank is niet hetzelfde als een PP2 als ik mij niet vergis. Bij de FT hebben de 9V outputs dezelfde ground. Bovendien geven die 8x 9V totaal samen 500 mA, hetgeen genoeg kan zijn, maar als je toevallig een delay en reverb gebruikt wordt het al krapjes denk ik.

DREAMMACHINE
29 augustus 2006, 14:38
idd, een pedalpower 2 is toch nog wel ff wat anders. Ik merk bij mijzelf dat wanneer een pedaal toch nog zo mooi is, ik eerst ( zoals in dit topic) ff check of hij wel op m'n pedalpower kan, zo niet: helaas!...

cosmos
29 augustus 2006, 14:56
Ik ben er toch nog steeds niet helemaal over uit, en ga het gewoon maar eens proberen bij Erik vdH denk ik. Zoals ik hierboven al zei, mijn Line6 DL-4/MM-4 heeft (aldus Line6) 9V/500mA nodig. Maar de L6-stand op de PP2 geeft 16V, en ik neem aan nog steeds 100mA.(zeker geen 500mA!)

Als antwoord van T-Rex kreeg ik vandaag: "The power supply that comes with the Room-Mate delivers 12V DC and 800 mA. Effect usage is 12V DC and 300 mA. If the VooDooLab unit gives 12 volt and more than 300 mA, it will work perfect. If the VooDooLab unit gives less, the Room-Mate will distort - in some cases."

Kortom, het zou dus best eens kunnen werken...

Don Olivier
29 augustus 2006, 15:02
Heeft iemand de Roommate al een geprobeerd voor een (Plexi) Marshall die op 10 staat?

En wat voor buisje zit erin?

cosmos
29 augustus 2006, 20:20
Voor de geïnteresseerden, een quote van AnalogMike, van The Gear Page:

"I just got them in. They do use exactly 300mA for the tube so the PP2 will not power it. They sound great, the dry sound is not changed. the high cut is really useful for warm reverb sounds. THere is a little noise like the Holy Grail but not bad at all. Uses an LED under the tube like Behringer but the tube is functional (no reverb till it warms up)."