PDA

View Full Version : Vox AC30 cc2 ??



evertz
18 augustus 2006, 23:54
Kan iemand mij tippen over hetvolgende; ik heb vandaag een AC30 cc2 bespeeld en ik vond deze clean geweldig klinken. Om echter die goede sound te krijgen moest het volume vrij ver open. Nu speel ik in een band met 10 man en wil ik juist een versterker bespelen die een goede sound geeft op hoog maar ook op laag volume. Omdat ik met in-ear speel is de monitorfunctie niet nodig op het podium. Is de AC 15 dan een alternatief? Of is het niet vergelijkbaar?
Is die impedantieinstelling nog een optie?

Help !!

Lenweë Míriel
19 augustus 2006, 00:20
je kan proberen of dit met een powerbrake of zoiets dergelijks te verhelpen is maar waarschijnelijk zal het geluid wel anders worden omdat je speaker om laag volume natuurlijk ook een andere klank geeft

nou heb ik zelf geen ac 30 en ac 15 getest maar zover ik kon opmaken uit de reviews zijn het wel 2 verschillende amps en dus niet zo dat de ac 15 de klank van de ac30 heeft alleen dan zachter maar dat kan ik fout hebben.
en volgens mij gaat de ac15 ook nog erg hard.

maar als je bijna het zelfde geluid op hoog en laag volume wil hebben kan je ook kijken naar een modeling versterker

the feable
19 augustus 2006, 00:26
Ik zou kijken of je idd iets van een loadbox ofzo tussen je amp en je speaker kunt hangen!!

Tristan
19 augustus 2006, 01:22
Ik vind zelf de AC30CC lekkerder klinken dan de AC15CC...
Loadboxen enzo vind ik het geluid echt te veel naar de kloten helpen,
misschien moet je ook eens de Vox AC30CC1 1x12 combo proberen, die vind ik lekkerder klinken dan de 2x12 combo...
Als je op lagere volumes toch een lekkere crunch wil hebben dan zou ik dat gewoon doen door een boost/overdrive/fuzz pedaaltje te gebruiken...

ateng
19 augustus 2006, 01:37
Als je toch in-ear speelt en van AC-30 sound hou, ga dan voor de Valvetronics Tonelab SE.
Rechtstreeks in de tafel prikken en klaar is kees. Heb m live gehoord en zelf getest en het klinkt echt geweldig. De effecten die erin zitten zijn ook niet verkeerd plus je hebt twee expressiepedalen.

TMKXL
19 augustus 2006, 10:22
Als je toch in-ear speelt en van AC-30 sound hou, ga dan voor de Valvetronics Tonelab SE.
Rechtstreeks in de tafel prikken en klaar is kees. Heb m live gehoord en zelf getest en het klinkt echt geweldig. De effecten die erin zitten zijn ook niet verkeerd plus je hebt twee expressiepedalen.

+1 (tien tekens)

evertz
19 augustus 2006, 11:35
Dank voor de reacties! Klopt van die AC15 en AC30, ik begreep idd dat het geluid wel degelijk anders is.
En vwb die tonelab; ik heb er over gedacht om die naast de AC30 aan te schaffen, gezien het scala aan effecten dat ik nodig heb. Alleen de tonelab wordt denk ik lastig omdat ik thuis nergens in kan pluggen, en met een koptelefoon klinkt het geluid toch meestal totaal anders dan live over PA.

Gezien deze dingen heb ik de AD 120 VT of de VTX ook nog overwogen. Maar goed, dan verlies je volgens mij wel de mooie Vox buizen sound. Ofschoon ik ergens in een recensie las dat die sound erg goed is van die AD serie. Daarnaast begrijp ik niet goed waarom er zo'n groot prijsverschil is tussen de VT en VTX uitvoering...zijn dat echt alleen de speakers?

evertz
19 augustus 2006, 11:40
Nog eentje, is het dan zo dat de CC1 een lager volumeniveau heeft dan de CC2?

Coco
19 augustus 2006, 11:57
Door de 2 speakers heeft de CC2 een mooiere spreiding van het geluid. Qua volume kan ik er zo geen antwoord op geven. Ik heb sinds kort de CC2 in huis, maar heb hem nog niet vol open durven gooien. Ik moet zeggen dat ik hem op een laag volume perfect vind klinken, maar ja, smaken verschillen

Tristan
19 augustus 2006, 12:03
Ik weet het niet zeker, maar het zou kunnen...
Volgens mij cruncht hij wel ietsje eerder en heb je misschien op lager volume al de sound die je zoekt...
Hij klinkt mijns inziens ook ietsje beter, dus ik zou hem gewoon eens uitproberen...
Ik weet verder niet wat je budget is, maar anders zou je ook nog even naar andere merken kunnen kijken die ook een beetje in het Vox hoekje zitten en die maar 15 a 20 watt zijn:
65 amps London
Bad Cat Cub II
CMW amps Royal Class
Heritage Briton (II)
Hiwatt Custom 20
Matchless Lightning (Reverb)
Ik ben zelf ook op zoek naar zo'n ampje, vandaar dat ik veel van die merken ken...

Interessante amps met een vermogen van onder de 10 watt:
Bad Cat Mini Cat
CMW amps Single Ended
Hiwatt Custom 7
Orange Tiny Terror
Deze zijn wat betreft budget even duur als de Vox AC30CC, maar ze hebben veel minder wattage, misschien wel de oplossing als je in ear speelt...
Ik zelf nooit voor een modeling amp kiezen, of voor een combinatie modeling pedaal met een buizenamp, dit vind ik eigenlijk niet werken, want het modelingpedaal verneukt de sound van je buizenamp...

Misschien is het het beste om ook eens langs Erik Van De Haar te gaan: www.haarguitars.nl die heeft veel van de door mij genoemde amps staan...

johantipker
19 augustus 2006, 12:03
De AC15 zal nog hard zat gaan, maar in een bandje dat op een stevig volume speelt, zul je 'm echt wel goed open kunnen zetten, zonder dat je er echt heel erg "overheen schreeuwt" ..... tenminste dat kon vroeger met mijn 18 watt Ampeg versterkertje, was nooit te hard in de zin van echt te hard, bij 15 watt zal nog steeds horen en zien je vergaan, maar je sound "draagt" wat minder ver.. als het nog steeds te hard gaan, en je speelt toch met "in ears "zou je er zelfs een "back-drop" (een geluidswerend schot) voor kunnen zetten,

zou ik wel de standaardspeaker nemen en niet de de brulboei van een Alnico Blue speaker

Mitch
19 augustus 2006, 12:07
De CC2 klinkt inderdaad rommeliger dan de CC1, die is al weer wat strakker. Dat de AC15 anders klinkt is ook weer zo, maar kijk anders eens of je de 15CCx kan testen, met Celestion Blue.

Maar goed, ik begrijp alleen niet helemaal hoe je bedoelt dat je op hoog en op laag volume lekker wil klinken als je ook met in-ear speelt en in een grote band ? Of misschien begrijp ik niet goed wat jij een hoog volume vindt. Vertel eens meer !

Anders zou ik zeggen: misschien kun je wel naar een single ended bakkie kijken als je op gemiddeld volume een volle sound wil hebben.

Tristan
19 augustus 2006, 12:25
De AC15 zou ik inderdaad ook met Alnico Blue testen en misschien kopen, want de meerprijs is niet zo hoog en het is gewoon een beter klinkende amp, ook denk ik dat hij tweedehands wat waardevaster zal zijn...

evertz
19 augustus 2006, 12:29
Ik heb gemerkt bij de AC30 CC2 dat bij een bepaald volume pas de echte mooie VOX sound te horen is. Persoonlijk vond ik dat redelijk hard klinken...in ieder geval te hard voor de repetitieruimte. Al is dat natuurlijk ook weer moeilijk in te schatten aangezien de volumeniveaus sowieso omhoog gaan als je met het geheel bezig bent...Juist op die repetities en thuis probeer ik de verschillende instellingen te vinden die goed klinken bij de optredens. Dus ik zal zowel thuis als in de repetitie ruimte de basis-VOX-sound op de een of andere manier moeten kunnen neerzetten zonder dat ik word afgeschoten door ofwel mijn vrouw ofwel mijn bandleden!

Vandaar dat hard en zacht....

Ik begreep trouwens dat de tonelab van VOX juist de AC30/AC15 sound ook goed intact laat en dat de combinatie met de originele AC een aanrader was. Dat is dan niet zo???

Tristan
19 augustus 2006, 19:27
Nee, dat werkt echt voor geen meter...
Er zijn meerdere gasten hier op het forum die dat idee ook hadden en die de Tonelab uiteindelijk maar verkocht hebben omdat de Vox AC30CC zo lekker klonk en die Tonelab de sound verneukte...
Ik moet zeggen dat ik geen problemen had om op een normaal volume een goed Vox sound uit die AC30CC te krijgen, de master volume werkt erg goed i.m.o...
Je kan dus ook nog naar andere amps kijken (met minder vermogen?), maar ik weet natuurlijk niet wat je budget is...

vulvasonic
20 augustus 2006, 01:18
Ik begreep trouwens dat de tonelab van VOX juist de AC30/AC15 sound ook goed intact laat en dat de combinatie met de originele AC een aanrader was. Dat is dan niet zo???

Ik heb ze beide en het is mij niet gelukt om er een mooi geluid uit te halen.
Dan kun je nog beter de Tonelab kopen en over een monitor terug laten komen. Want de tonelab op zich is zo slecht niet. Maar ja, het is ook geen AC30.......

Mitch
20 augustus 2006, 13:20
Het is allemaal wel bruikbaar, een multi-effect en de Tonelab is bepaald de beroerdste niet, maar als je van een pure sound houdt (en zo te lezen doe je dat) dan s de combi AC30/multibak gewoon gedoemd te mislukken.

Mijn voorstel is: neem thuis genoegen met een mindere sound en gebruik die amp dáár waar -ie voor gemaakt is: gigs ! :satisfie:
Ik ben met Tristan eens dat je uit de nieuwe master-volume CC serie best een lekkere sound op laag volume kan halen, al blijft -ie altijd prettiger op full band-repetitie/gig volume.

j.augustus
21 augustus 2006, 23:37
persoonlijk vind ik die tonelab helemaal niets.Als ik met de ac 30 speel gebruik ik de Marshall powerbrake.

Ik zet het volume normal helemaal open .trble boost ervoor en de powerbrake op stand min 2 a 3 met solos vol,dat geluid eat marhalls and others for breakfast.clean normal vol op 7 met enkelspoel en je hebt niets anders nodig,maar de powerbrake is essentieel vind ik.

Hoe vinden jullie de Vox cooltron britboost.Ik vnd m diepte hebben,maar de treble booster geeft mij meer mijn sound.A bit 70 ties and a bit 8hties

zjanke
27 augustus 2006, 16:33
Ik ben aan het rondkijken voor iets anders (ik heb een maand of vier de tijd voor mijn zakje met geld op de deurmat valt ;) ) en wil wat minder vermogen en minder kanalen. In mijn zoektocht kom ik zeer regelmatig AC30's tegen (CC1 en CC2), iemand een idee hoe dat komt?

de specs staan me wel aan, ik heb er alleen nog niet zelf op gespeeld. Zwakke punten?

brunodb
27 augustus 2006, 16:41
zwakke punten? mooie klank maar toch een beetje modderig when overdriven.

als je de 2X12 versie hebt, is hij niet te tillen. was voor mij de voornaamste reden dat ik hem weggedaan heb. had elke keer rugpijn als ik hem naar boven de trap had opgedragen.

voor de rest, geen echte zwakke punten. vooral gewoon een steengoede versterker met een rechttoe rechtaan sound die altijd zal blijven scoren, zowel voor vintage als moderne muziek

zjanke
27 augustus 2006, 17:08
Misschien toch maar hulp zoeken bij het bouwen van een 18 watt kitje :satisfie:

Mijn TSL602 is ook goed voor een hernia...