PDA

View Full Version : Welke fuzz voor humbuckers



vinni
18 augustus 2006, 23:25
Hoi,
Ik heb vele pedalen getest....maar eigenlijk nog nooit fuzzes.

Nou zoek ik voor mijn Heritage CM150 met SD '59 humbuckers een goede fuzz
die het ook weer niet te dik maakt.

Het geluid dat ik zoek is dat van John Frusciante in zijn solo aan het einde van Dani California. Ik weet dat hij Strats gebruikt. Dat maakt het dus moeilijk.

Daarnaast heb ik ook weinig trek in boutique pedalen van Eur 250 waar voor Eur 10 onderdelen in zitten.

Ideetjes?

Vinni

FruscianteFan
19 augustus 2006, 00:30
Hij heeft tegenwoordig zijn Boss DS2 ná de EHX Big Muff, dus eigenlijk hoor je een gigantisch aangedikte DS2.

Ikzelf heb een muff en DS1 en gebruik juist de DS1 om de muff te boosten, Dani California speel ik meestal met een Strat maar soms ook met Les Paul, als ik die toevallig in m'n handen heb ;).
Als je de boel dunner wilt laten klinken, kun je dat met de toneknoppen voor elkaar krijgen, of anders wellicht met een EQ. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dat heel hard nodig is, met die DS2/Big Muff USA combi kom je een heel eind. Misschien kun je ook de Little Big Muff proberen. In totaal moet dit voor 150 euro wel lukken denk ik.

brunodb
20 augustus 2006, 16:53
in ieder geval geen fulltone '69. die heb ik net en klinkt geweldig met mn strat maar bagger met mn les paul. werkt niet goed met humbuckers

vdgraaf
21 augustus 2006, 11:47
Hoi Vinni!

Ik gebruik de Maui Fuzz van Remco, ik heb een strat met SD Jazz HB (neck)en Jeff Beck HB (bridge). Klinkt warm en fuzzy ;-) zeker als je de tooncontrol dicht draait. Wordt ook mooi clean als je het volume terugdraait, je kunt dan je fuzz er langszaam bijdraaien, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben er echt erg blij mee!

succes, grtn, Jan Anton

vinni
21 augustus 2006, 14:11
Heren,

Bedankt voor de reacties tot zover.
Ben dr wel achtergekomen dat fuzz toch vaker wordt gebruikt met SC-gitaren dan met humbuckers.

Ook gekeken naar de vele zelfbouw-mogelijkheden.
Voordeel hiervan is : prijstechnisch aantrekkelijk....je weet hoe het in elkaar zit en je kunt zelf het e.e.a. aanpassen.

Denk dat het dus iets van BYOC of Newtone gaat worden.

Trouwens als gezien dat BYOC nu een kit uitheeft die de Triangle Muff nabootst?

Ook nog FF gekeken naar de mooie bouwsels van Speedy...Mja....die is gestopt en wellicht had hij wel iets op mijn smaak kunnen bouwen.

Vinni

Speeddemon
21 augustus 2006, 20:25
Ook nog FF gekeken naar de mooie bouwsels van Speedy...Mja....die is gestopt en wellicht had hij wel iets op mijn smaak kunnen bouwen.

Vinni
voorlopig gestopt met het custom-gebeuren, maar ik hoop over een tijdje wel weer een kleine batch Maui Fuzzes af te maken. Ivm de zeldzaamheid van de gebruikte transistoren worden die slechts per 5 gemaakt.

Lucluc
21 augustus 2006, 21:31
Probeer anders deze eens:

http://www.runoffgroove.com/multiface.html

Is niet moeilijk en je kan tot in het oneindige doorprutsen. Succes!

imlikeajungle
22 augustus 2006, 14:08
Mss een boost voor een fuzz in de keten proberen?

DREAMMACHINE
22 augustus 2006, 14:17
een tijdje een mjm london fuzz gebruikt in combinatie met een LP custom ( humbuckers dus), prima fuzz sounds uit te halen iig!

ben er achter dat ik toch niet zo'n fuzz man ben, dus staat weer te koop. Ik blijf een haat-liefde verhouding met fuzz pedalen hebben, vooral omdat ik eigenlijk alleen maar met humbuckers speel en lang niet alle fuzz pedalen daar goed op reageren ( fulltone 69 was idd een ramp). M'n bigmuff is daarnaast wel weer erg vet met humbuckers en verloor z'n kracht echt toen ik er een keer met een strat door speelde.

vinni
22 augustus 2006, 17:43
Dus ehh....
Die Big Muff klinkt nog geeneens zo slecht met HB's?

Vinni

Calexico
24 augustus 2006, 15:40
Wat voor mij heel goed werkt met humbuckers is de Fulltone Soulbender.
Les Paul - Soulbender - JTM45 : Heel lekker!
Ik heb wel de humbuckers in de Les Paul veranderd door SD Alnico 2 Pro's. (hebben een aanzienlijk lagere output wat zeker ook invloed heeft)
Met single coils is de Soulbender sowieso ook een toppedaal. Je moet wel zien met welke gear je 'm gebruikt want het is soms een raar beestje. Met een Twin bv kan ik me voorstellen dat ie niet tot zijn recht komt. (de meeste fuzzes trouwens niet) Op Marshalls heb ik 'm in ieder geval nog nooit weten tegenvallen.