PDA

View Full Version : weetmaarnietwelkeAMP



davidof
18 augustus 2006, 19:32
hey, ik heb nog zo'n 500€ overgehouden van men vakantiewerk en daarmee ga ik men amp betalen. nu, ik dacht aan crate/vox omdat ze beiden wel lekker klinken op men epi g400 wat denken jullie ??? het is zowel voor thuis als repetitie en mss een paar optredens.
grtz

Squier4ever
18 augustus 2006, 19:50
wil je buizen/transistor/modeling?
wat voor muziek maak je?
combo of head?

ff iets specifieker, dan kunnen we beter advies geven.
check aub ook de search, want er bestaan al zo'n triljoen topics over deze onderwerpen

davidof
18 augustus 2006, 20:39
Zoveel ken ik er niet van hoor... =( ik weet niet zo goed het verschil tussen buizen enz .... maar ik kan wel zeggen dat ik liefst combo+head heb

en ik sta open voor veel soorten liefst rock-metal... (van nirvana tot metallica...)

alvast bedankt

mvg

Squier4ever
18 augustus 2006, 20:59
buizen wordt door de meeste, wat meer ervaren geprefereerd boven transistor/modelling.

ga niet teveel in op de verschillen, alleen even korten, voor meer info zie weer search

*transistor: sound word gemaakt door transistors, klinkt redelijk/goed op laag volume, wordt vaak wat ielig op hoog volume. grote prijsrange, van heel goedkoop, tot redelijk duur

*modelling:sound word digitaal gemodelleerd, in 1 versterker zitten hierdoor vaak tot wel 20 versterkersounds ingebouwd. ook hier grote prijs- en kwaliteitsverschillen

*buizen: sound wordt vooral gemaakt door de buizen. klinkt meestal lekker vol. ook hier weer verschillende prijs- en kwaliteitsklassen

met jou budget zul je heel goed moeten zoeken voor een buizenhead + cab. transistor of modelling ligt dan meer in jou budget. maar ga vooral veel verschillende dingen testen!

Squier4ever
18 augustus 2006, 21:01
hier trouwens een leuke adv. voor je gevonden:

http://kopen.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/c745.html?xl=1&ds=to%3A1%3Bl1%3A728%3Bl2%3A745%3Blt%3Azip%3Blx%3A 210295%3Bly%3A381385%3Bosi%3A2&p=4

klinken best wel dik, is buizen en niet al te duur.

houd er trouwens wel rekening mee dat je bij een buizenamp om de paar jaar je buizen moet vervangen, als je intensief speelt

hassent
18 augustus 2006, 21:07
Denk eens aan en Peavey Valveking Combo. 50W buizen voor onder de 500 euri. Leuk bakkie!

Rormo
18 augustus 2006, 22:47
Zoveel ken ik er niet van hoor... =( ik weet niet zo goed het verschil tussen buizen enz .... maar ik kan wel zeggen dat ik liefst combo+head heb


Dat kan dus niet. Of je wilt buizen, of je wilt een head, niet allebei. Een head is een losse versterker die geen geluid produceerd waar je dus een speaker cabinet bij moet kopen (dit zet je er onder).
Een combo is een verterker waarin ook de speakers zitten (gecombineerd dus). Voor 500 euro lijkt dit me de betere optie.

FruscianteFan
18 augustus 2006, 22:53
Dat kan dus niet. Of je wilt combo, of je wilt een head, niet allebei. Een head is een losse versterker die geen geluid produceerd waar je dus een speaker cabinet bij moet kopen (dit zet je er onder).
Een combo is een verterker waarin ook de speakers zitten (gecombineerd dus). Voor 500 euro lijkt dit me de betere optie.breng die jongen nou niet in verwarring ;)

davidof
18 augustus 2006, 23:39
sorry :p verkeerd gezegd ik bedoelde ipv combo--> cabinet natuurlijk.. maar ik denk idd ook dat combo beter is

mvg

FruscianteFan
19 augustus 2006, 00:38
sorry :p verkeerd gezegd ik bedoelde ipv combo--> cabinet natuurlijk.. maar ik denk idd ook dat combo beter is

mvghaha nee, ik had die quote juist verbeterd, zo klopt het wel ;). Het dikgedrukte in het citaat was eerst 'buizen' :)

Brammibal
19 augustus 2006, 01:48
Een cabinet + hea is handig als je vaak optreedt.
Dan neem je alleen je top mee en gebruik je het cabinet die ze daar al hebben staan. en het ziet er gewoon koel uit ..
Mischien is dit (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/46659775.html?return=eJwlyFsOgyAQheG9mOijFC%2FRYEy jGzHYTioBgcB4qU33Xkhf5v%2FmcEbZR7Bb5xltK5bMzhweugX RMkKksaDzlTuJVnGOPteKrNslQE6gJ6E9um0FjaDJSyDnLs4z9 zs4j%2BBkCHk0VZ0vuKr7qXqaPX2PJi0HmpajCmdoijayiKzqS Ay8hI08A2Pf%2F8oj1ALfIQyj8SK8RWZ7mnTfH%2BTFQjI%3D&df=1&fta=) wat voor je ?
er staan ook nog wat jcm 800 combotjes op marktplaats, mischien is dat wat.

Stitch
19 augustus 2006, 12:04
Voor het rock tot metal genre zou ik gaan voor een (2ehands) Randall RG75 combo! Dik geluid, en je houd ook nog wat centen over (voor misschien een wah-pedaal ofzo)!

zoals deze is wel echt wat (sorry voor de evt spam, hij is niet van mij!!)

http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/42760694.html

davidof
19 augustus 2006, 12:09
nuja lijjkt me zeer aantrekkelijk alleen is het iets te ver denk ik ;) ik woon in belgie ...

Brammibal
19 augustus 2006, 12:33
London city hornet 50 W combo mishcien iets ? Ik weet neit of die ok in belgie te koop zijn, maar zoiezo gewoon veel uitproberen in de winkel.

Micro-e
19 augustus 2006, 17:13
Vox AC15 klinkt ook heel goed voor de 599 euro's