PDA

View Full Version : GFS lil killer review



The Underdog
18 augustus 2006, 17:04
Na heel veel moeite is het me uiteindelijk gelukt om m'n gfs pickup in mijn stratje te monteren. Het is een humbucker in single coil formaat, een rip-off van de hot rails van seymour duncan. Ik heb voor de "hot" versie gekozen, 15K. Ik moet zeggen, het klinkt echt vet, helemaal niet zoals een single coil. Het is ideaal om heavy metal mee te spelen. Veel laag (maar ook niet teveel), iets minder hoog en veel mids. Clean overstuurt het rap, maar als je de gain van je versterker terugdraait, klinkt het heel jazzy. Dat country-achtige dat typisch is voor de brugpickup van strats is (gelukkig) verdwenen. Het klinkt helemaal niet als een single coil, maar als een zware humbucker. Echt een aanrader voor fans van het zwaardere werk die hun single coil(s) willen vervangen. Ik heb het op deze site besteld: http://store.guitarfetish.com/pickups.html
Het is deze pickup: http://store.guitarfetish.com/lilkiblhurap.html
Ik heb minder dan een week moeten wachten op mijn bestelling die van de VS kwam. Ik heb in totaal € 26 betaald, verzendkosten inbegrepen.

Hendriks
18 augustus 2006, 21:48
Ik heb ook plannen om hier te bestellen , hoe is die verzonden : export EMS of Airpost? Ik ben van plan om een handwired pickguard te bestellen.

The Underdog
18 augustus 2006, 22:46
Airpost, de goedkoopste optie dus.

Noctiis
19 augustus 2006, 10:52
gaaf, moest je nou ook nog potmeters en dergelijke vervangen voor zo'n hot 15K versie?

guvnor
19 augustus 2006, 12:55
gouden tip: bestel er ook een setje Orange Drop condensators bij (zelfde site). Ik stond echt versteld van het verschil met zo'n keramische condensator.

The Underdog
19 augustus 2006, 14:13
gaaf, moest je nou ook nog potmeters en dergelijke vervangen voor zo'n hot 15K versie?

Nee, in m'n stratje zitten er standaard 3 pots van 500K.

The Underdog
19 augustus 2006, 14:14
gouden tip: bestel er ook een setje Orange Drop condensators bij (zelfde site). Ik stond echt versteld van het verschil met zo'n keramische condensator.

Wat is het verschil dan concreet? Mijn pots staan altijd volledig open, zou ik er dan ook iets van merken?

frekie
19 augustus 2006, 14:38
Alweer een tevreden GFS gebruiker :)
Ik snap niet dat het zoveel moeite kostte die little killer is toch gewoon single coil formaat? Nou ja als ie maar goed klinkt.
Heeft iemand ervaring met hot PAF van GFS? Geven die meer output dan crunchy PAFs?

The Underdog
19 augustus 2006, 14:53
Alweer een tevreden GFS gebruiker :)
Ik snap niet dat het zoveel moeite kostte die little killer is toch gewoon single coil formaat? Nou ja als ie maar goed klinkt.
Heeft iemand ervaring met hot PAF van GFS? Geven die meer output dan crunchy PAFs?
Het heeft moeite gekost omdat ik de slagplaat moest bijvijlen omdat het element iets breder is dan standaard single coils (het staat ook op hun site). Een ander probleem was dat er blijkbaar iets niet verbonden was zoals het moest in mijn gitaar en de pickup geschakeld was als single coil.
Ik heb geen hot PAFs gezien op hun site, misschien bedoel je fat PAF. Volgens Jay zou de crunchy PAF keramisch zijn en klinkt hij als een super distortion. De fat PAF zou een alnico magnet hebben en meer klinken als een JB en minder output hebben. Als je veel output wil, kun je altijd eens de Crusader proberen.