PDA

View Full Version : Trivium



Reel Big Fish
18 augustus 2006, 16:14
Ik vind het echt een strakke band!

Op hun website www.trivium.org is hun eerste single van het nieuwe album al te downloaden, Detonation. Ik vind hem goed klinken. Normale (E) tuning, weinig screams... doet me erg aan Metallica denken.

Ik ben erg benieuwd naar The Crusade, hun derde album. Ik zit er gewoon echt op te wacten!! Ascendancy heeft mij iig omver geblazen, wat een super album! Ember to Inferno vond ik weinig soeps maar goed... ik zet het wel eens op als ik ga gamen :p

Iemand anders zijn/haar mening of gewoon iets anders te melden? :)

Bloodline
18 augustus 2006, 16:31
Ik heb die lui ontmoet.
Die zanger is een grappige gozer.
Die Gitarist ( solo ) shred lekker.
Bassist kijkt teveel naar Iron Maiden DVD's :D
En de drummer is strak.

Goeie Band

Gitaro
18 augustus 2006, 16:45
Ik vind de vergelijking met Metallica altijd krom. Het nieuwe liedje is in ieder geval meer thrash dan mallcore, de vocals zijn beter (de lyrics zijn echter nog steeds kinderachtig), maar er is nog steeds dat extreme gaye element, hoorbaar in dat... nouja, dat gaye stukje zeg maar.

Metallica heeft nooit zulke 'non-harmonische' thrash gemaakt, dit heeft meer weg van technische riffjes van bands als Atheist of technische thrash stukjes, gemixt met 'metalcore' elementen. Ik kan me bovendien geen thrashband herinneren waar de band plotseling stopt met beuken om in een zoetsappig refrein gewoon te gaan zingen. Ik snap die gozer niet. Hij wil niks anders dan Metallica zijn, maar waarom schrijft ie dan dit soort MTV meuk?

Hoe dan ook, alle trueheid op een stokje, ze gaan de goeie kant op, het volgende album wordt misschien nog wel wat. De oude nummers klinken ook wel tof met de gewone vocals. Op de gaye stukjes na dan :stop:

Mufftin
18 augustus 2006, 23:30
kortom jij vind de band gay ;)

ik vind het een strakke band, en misschien willen ze juist niet zoveel op metallica lijken maar een klein beetje. En gewoon een klein beetje van alles zit ook veel iron maiden sound in die band namelijk.

X-Rated
19 augustus 2006, 01:56
Whaha, zelfs de website art ziet eruit als dat van St. Anger :P Verder vind ik het op de een of andere manier geen zak aan om te horen...

Gitaro
21 augustus 2006, 19:07
Nog een nieuw nummer (denk ik): http://media.roadrunnerworld.com/Trivium/Trivium-Anthem.wma

Ik vind het een beetje geforceerd, gênant en generic, maargoed, wel grappig. 4 × g. :)

Trocar
21 augustus 2006, 23:25
Hmm, dat nummer doet me denken aan jaren 80 heavy-hair-metal stadium-rock.
Ik mis wel de hoge "Waaaaah!" aan het begin ;)

RedBuell
22 augustus 2006, 11:33
Ik zag ze live in het voorprogramma van Metallica maar vond (en dat zal mede aan het slechte geluid te danken zijn) ze niet echt lekker klinken.

Eliytres
26 augustus 2006, 14:58
Ik vind ze tegenwoordig, sinds de zang grotendeels veranderd is, een stuk minder dan vroeger..
Doet me een beetje denken aan Wordt Vervolgd, waar ze tekenfilmfiguren nadeden..
Maar dan meer Hoi, ik ben de zanger van Trivium, en ik doe james hetfield na.

Flowers
27 augustus 2006, 21:47
Ik heb ze in de AB gezien met Still Remains en 3 inches of blood... K vond ze echt de moeite, ze kwamen na t concert ook gewoon een babbeltje slaan met het publiek (er was maar 250 man ofzo, echt raar voor zo'n affiche).

Beetje jammer dat hij minder screamt, want dat kon ik wel appreciëren, maar hij zingt ook goed dus ja... Misschien dat hij de James tour op gegaan is na het coveren van MOP.

hendrix2
27 augustus 2006, 23:29
Op een moment dat ik helemaal niet meer naar metal luisterde kocht ik toch de cd Ascendancy en deze heeft mij zeer aangenaam verrast!
Heerlijker gitaar riffs (like light to flies...supergewoon).
De nieuwe dingen die ik hier nu gehoord heb spreken me misschien zelf nog meer aan. Minder scream, ik vind het beter als hij gewoon zingt.
Vette band, goede gitaristen.
Hun cover van master of puppets is trouwens ook erg strak.

Bram+
27 augustus 2006, 23:50
Ik vind het echt een strakke band!

Op hun website www.trivium.org is hun eerste single van het nieuwe album al te downloaden, Detonation. Ik vind hem goed klinken. Normale (E) tuning, weinig screams... doet me erg aan Metallica denken.

Ik ben erg benieuwd naar The Crusade, hun derde album. Ik zit er gewoon echt op te wacten!! Ascendancy heeft mij iig omver geblazen, wat een super album! Ember to Inferno vond ik weinig soeps maar goed... ik zet het wel eens op als ik ga gamen :p

Iemand anders zijn/haar mening of gewoon iets anders te melden? :)
En dat is positief?

Reel Big Fish
28 augustus 2006, 01:17
Naja, ik vind Ascendancy (op Dying in your arms na dan) iig strakker dan die andere 2 nummers van The Crusade... maar ik kan er zeker naar luisteren!

We are the fire! :rockon:

Reel Big Fish
4 september 2006, 23:58
Er staat weer een nieuw nummer op. Entrance of the Conflagration. Hier:

http://www.myspace.com/trivium

Ik vind het een kick nummer iig, klinkt fris vind ik, ahoewel ik de grunts toch erg mis... :rockon:

mAnoontje
5 september 2006, 00:58
Heb ze als voorprogramma van Arch enemy gezien,
kinderachtige kutband vond ik het. Alleen maar gedonder over
een psychopit hier, circlepit daar, biggest motherfucking moshpit daar,
veel te gedwongen was het, live iig.

Op de albums vind ik ze wel te pruimen