PDA

View Full Version : Eh een probleem met Fender 85 en metalzone



Deftoned
8 november 2001, 20:05
Ik heb laatst een 2e hands Fender 85 transistor versterker gekocht. Hij klonk heel goed, maar nadat ik een Metalzone er op aangesloten heb begint de versterker steeds kloter te klinken: het geluid is niet meer vol, net of de bas weg is. Kan het aan de metalzone liggen of speaker of transistor? wie kan mij daar bij helpen?

SteavisSmokin
8 november 2001, 22:41
Is dit alleen als je de metal zone er tussen hebt en zodra je je metal zone niet gebruikt (dus gitaar rechtstreeks in versterker) is het probleem dan weg?

anoniem
9 november 2001, 20:58
Wat jij hier noemt is een bekend probleem. Veel effecten gaan ten koste van het oorspronkelijke geluid. Door het gebruik van een effect haalt hij inderdaad iets van je oorspronkelijke geluid af.
Zorg er dus ook voor wanneer je een effect koopt je zeker weet (d.m.v. uitproberen) hij ook daadwerkelijk wat toevoegt en niet juist wat weghaalt. Er zijn namelijk ook effecten die wel degelijk iets toevoegen, deze zijn alleen wel wat duurder.

SteavisSmokin
9 november 2001, 21:29
als ik het goed begrijp gaat het geluid van deftoned steeds slechter klinken, dat betekent dus dat het niet met de combinatie van de gitaar, effect en versterker te maken heeft maar dat er waarschijnlijk iets kapot is.

Deftoned
11 november 2001, 16:45
moet ik nu een nieuwe versterker aanschaffen een buizen bak, of niet. zonder metal zone klinkt hij wel beter maar dan heb ik geen goeie scheur nou ja ik zie wel. bedankt voor jullie tips.

SteavisSmokin
11 november 2001, 17:08
Klinkt hij nou zonder metalzone net zoals die altijd klonk? Zo ja, dan ligt het aan de metal zone, zo nee dan is je amp kapot en kan je overwegen om een ander te kopen. Buizen of geen buizen moet dan natuurlijk je eigen beslissing wezen!

anoniem
12 november 2001, 17:25
probeer hem is via je effectloop te zetten ipv gewoon via de kabel, misschien is wel gewoon een slechte kabel btw. een loop scheelt veel met gewoon via je gitaar inpluggen

Eko
12 november 2001, 19:27
Hoi,
Ik heb zelf een 85 van Fender en de reden dat ik hem heb gekocht is dat hij bij grotere volumes nog clean blijft. Dat is trouwens een voordeel van een transistorbak.
Als je echt een zwaar overstuurd geluid zoekt is het misschien te overwegen om een lampenbak te kopen.
Inderdaad het laten lopen via de effectloop scheelt.
Heb je trouwens met de gain van het tweede kanaal niet genoeg oversturing ?

Deftoned
15 november 2001, 20:23
Zal ik dan maar es proberen die effectloop enne, ja clean is hij wel heel mooi, het distortion kanaal is ook niet goed.