PDA

View Full Version : aansluiting OUDE dimarzios



larahoun
18 augustus 2006, 12:12
Hallo Ik heb een hele tijd geleden mijn Ibanez Les Paul gesloopt met het voornemen hem te refretten en de electronica beter af te schermen met koperfolie.
Jullie raden het al: Ik heb dit zo lang (ongeveer 15 jaar) laten liggen en ik weet nu niet meer hoe ik mijn di Marzios moet aansluiten.


Het zijn volgens mij dual sounds met drie draden: Rood, Wit en Zwart.

Op de site van DiMarzio kom ik er niet uit, want daar gaan ze uit van vier draden: ook een groene .

Kan iemand me :hippie: aan een schema helpen?

DarknessAwaits
18 augustus 2006, 13:12
Ik kan er helaas ook niets over vinden, vreemd genoeg. Maar als je de 4-conductor wiring van Dimarzio erbij pakt staat er dat rood hot is, wit + groen zijn aarde. Dan blijft bij jou alleen nog zwart over voor coilsplit denk ik...

Hoe wil je ze eigenlijk schakelen? 1 of 2 schakelaars? Coilsplit?

lennaertn
18 augustus 2006, 17:35
DiMarzio e-mailen... misschien helpt dat

wietse
18 augustus 2006, 17:42
deze dimarzio's zitten ook veel in oude hondo's dus ik ken ze wel, rood is inderdaad hot en wit en zwart aarde, mogelijk werkt de zwarte draad voor de coilsplit maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.
vaker is het de aarde draad voor de grondplaat en polen en wit is de aarde voor de spoelen.

G.G.
18 augustus 2006, 17:51
Zo'n DiMarzio heb ikmomenteel in mijn favoriete strat zitten. Heb nooit geweten welk type het is (en daar zal ik wel nooit achter komen, jammer want het is het lekkerste element dat ik ooit gehoord heb), maar hij heeft 12 polen met alle 12 een imbus, hij heeft heel veel output (en een warme donkere sound, die het erg goed doet in elzenhout) en er staat alleen maar "DiMarzio USA" onderop.

wietse
18 augustus 2006, 19:05
Zo'n DiMarzio heb ikmomenteel in mijn favoriete strat zitten. Heb nooit geweten welk type het is (en daar zal ik wel nooit achter komen, jammer want het is het lekkerste element dat ik ooit gehoord heb), maar hij heeft 12 polen met alle 12 een imbus, hij heeft heel veel output (en een warme donkere sound, die het erg goed doet in elzenhout) en er staat alleen maar "DiMarzio USA" onderop.
zoeen heb ik in m'n "godzilla" gezet op brugpositie de andere dimarzio's die er in zitten zijn met gewone polepieces en komen uit oude hondo's weg.
zitten dus nu drie Dimarzio's op een rij in :D, dat wil brullen.
staat ook alleen maar DiMarzio usa op de hondo's van voor 1978 hadden deze erin daarna kwam er merkloze troep in.
die met inbusjes zijn inderdaad erg lekker.