PDA

View Full Version : kauri hout voor gitaren ?



zonniewiw
18 augustus 2006, 10:38
Met wat surfen kwam ik op dit hout uit , ik vind het prachtig uitzien

Iemand enig id hoe dit hout zou klinken ?

http://www.thewoodturnersstudio.co.nz/pages/Gallery2.htm

(ongeveer in het midden staan 2 body blanks)

fred dons
18 augustus 2006, 10:52
het ziet er prachtig uit (beetje koa achtig) maar ik ben bang dat het niet goedkoop is (1 van de houten schaaltjes kost al 311 euri)

fred dons
18 augustus 2006, 10:55
ik wist dat ik het al eerder gezien had

http://www.langcaster.com/guitars-bassguitars.html

(Jan Akkerman heeft er 1)

zonniewiw
18 augustus 2006, 10:57
(Jan Akkerman heeft er 1)

Die heeft ook meer geld als mij

Ik ga binnenkort wel eens prijsvragen (ben verliefd aant worden denk ik)

mijn vriendin zal blij zijn :)

jimihattricks
18 augustus 2006, 11:09
Wow! een overdrive switSh!

http://www.langcaster.com/Lancaster.Images/L13-Lo-BIG.jpg

fred dons
18 augustus 2006, 11:10
ik weet niet wat je verdient maar ik denk dat het wel mee valt (dat je minder geld zou hebben dan Jan)
hij heeft hem overigens gratis gehad en dat gaat ons helaas niet lukken

Nickname
18 augustus 2006, 11:43
" For this Hendrix tour I had to play a Strat. I generally dislike Fenders but this Langcaster was something else. Good appearance with 35.000 years old Swamp Kauri wood, very appealing.
The feel of this Langcaster is good, and the hardware is of superb quality.



Wat moet je toch in godsnaam met hout van 35.000 jaar oud? Wat heeft dat nou nog voor nut behalve pure verspilling van zulke bomen? En ik vind em nog spuug en spuuglelijk ook, vooral die headstock.... bah, walgelijk, of het door de ratten nog niet besnuffeld zou worden. :stop:

zonniewiw
18 augustus 2006, 12:09
Het lancaster model vind ik ook maar niks , maar als je het zelf maakt kan je je fantasie de vrije loop laten niet ??

35000 jaar oud , als dat niet vintage is ....

fred dons
18 augustus 2006, 12:51
dat hout lag 34000 jaar lang begraven dus ik denk niet dat we ons zorgen hoeven te maken over de bomen die hiervoor gesneuveld zijn ;)

zonniewiw
18 augustus 2006, 13:42
Wat voor klank zou dit hout kunnen produceren
??

fred dons
18 augustus 2006, 14:01
dat is moeilijk te zeggen op basis van de langcaster alleen, als je zo'n gitaar wel eens in het echt gezien heb zul je zien dat de grote gaten in het hout met een epoxy zijn opgevuld en je eigenlijk met geplastificeerd hout speelt

de stukken die op de website staan zien er gaaf uit en gezien de dichtheid van het hout denkt ik dat je qua klank richting koa of misschien zelfs walnoot/maple zou moeten gaan (als in redelijk veel hoog)

rinaldo
18 augustus 2006, 14:15
toevallig is een kennis van mij afgelopen jaar voor een paar maanden naar new zeeland geweest, en kwam dol enthausiast vertellen dat hij bij een houtzagerij gewerkt had waar ze hout hadden wat een paar duizend jaar onder de grond gelegen had.

kauri dus..

Of ik niet een paar stukjes wilde hebben, zou zo geregeld zijn .
Hij had een goede band met de man, dus dat zou geen probleem zijn.

hoefde ik aleen de verzend kosten te betalen, dus zo gezegd zo gedaan
hij zou alles regelen en dan kwam het vanzelf wel goed.

het is intussen zon 3 a 4 maanden geleden en heb nog steeds niks gezien of gehoord, dus ik ga hem binnenkort maar weer eens bellen.

maar met die kennis weet je het nooit, hij kan ondertussen wel weer aan de andere kant van de wereld zijn, hij is nogal ongedurig van aard.

Maar mocht het onverhoopt toch allemaal nog goedkomen , en is er genoeg hout om meerdere gitaren te bouwen, dan laat ik het wel even weten.

Rinaldo

fred dons
18 augustus 2006, 14:33
mocht het ooit binnen komen dan hou ik mij wel aanbevolen voor een stukkie

zonniewiw
18 augustus 2006, 14:50
ik ben ook wel geïnteresseerd

G.G.
18 augustus 2006, 15:17
Stuur mij ook maar een mailtje, wil ook wel zo'n stukkie.

rinaldo
18 augustus 2006, 15:35
Zo gauw ik het binnen krijg en er is genoeg, dan selecteer ik wel wat ik kwijt wil en wat ik zelf wil houden en dan moeten we maar even zien,
ik zal eerst even proberen contact met hem te krijgen, dan weet ik in ieder geval meer.

Mocht ik wat kwijt willen, dan hou ik iig de volgorde van reageren aan dus

1 fred dons
2 zonniewiw
3 G.G.

dat lijkt me het eerlijkste. Mits er genoeg is uiteraard.
dus pin mij er niet op vast, want het zullen denk ik geen grote partijen zijn

Ik hou jullie op de hoogte.

zonniewiw
18 augustus 2006, 15:51
ik ga ook eens prijs vragen op die site in nieuw zeeland . je weet maar nooit

G.G.
18 augustus 2006, 15:57
ik ga ook eens prijs vragen op die site in nieuw zeeland . je weet maar nooit

Als je een antwoord mailtje krijgt. Ga dan eerst ff zitten voordat je die opent.

niekb
18 augustus 2006, 17:51
Ik vind t niet mooi! veel te druk, wel bijzonder dat t zo oud is...
Denk wel dat t een duur stukje hout is...als je voor zo'n doosje al 300 nogwat euro betaald...

Ik ben eigenlijk benieuwd waar die foto van jan akkerman gemaakt is....heb ooit een keer zijn lichtshow mogen doen in Hedon (poppodium Zwolle) was wel leuk om te doen...Hij zou nogal zeurderig zijn over het licht maar ik heb m niet gehoord dus ik neem aan dat t ok was8-) Ik weet niet of hij op die gitaar speelde, het fotodeel van de Hedonsite is ff offline...kan dus niet kijken...

oh zie net dat de foto genomen is bij een Hendrixtour...dat was dus een andere show...zou leuk geweest zijn als die pic van mijn showtje was...

anywayz....doe mij maar wat rustiger ogend hout, ben wel benieuwd naar de sound van dat spul..

G.G.
18 augustus 2006, 17:56
Wat voor klank zou dit hout kunnen produceren
??

Geen idee, maar het is een hele mooie soort om een topje van te maken. Als de top maar duun genoeg is, beinvloed die de klank niet echt erg. Zou bijvoorbeeld een elzen ,korina of mahonie body prachting afmaken. De rest van de klank regel je wel met de hals/toets/elementen.

rinaldo
19 augustus 2006, 10:52
heb net, mijn "kennis" aan de telefoon gehad, en het worden waarschijnlijk een paar gebookmatchte topjes van een centimeter dik.

maar hoeveel en waneer is nog niet helemaal duidelijk

word vervolgd...................

jan jansen
19 augustus 2006, 10:58
heb net, mijn "kennis" aan de telefoon gehad, en het worden waarschijnlijk een paar gebookmatchte topjes van een centimeter dik.

maar hoeveel en waneer is nog niet helemaal duidelijk

word vervolgd...................


Mischien wat laat maar blijft er nog een over heb ik altijd belangstelling,

jan jansen

rinaldo
19 augustus 2006, 11:01
zal zien wat ik kan doen, maar zoals gezegd pin me nergens op vast want ik heb geen idee wat of hoeveel er op me afkomt

jan jansen
19 augustus 2006, 11:45
zal zien wat ik kan doen, maar zoals gezegd pin me nergens op vast want ik heb geen idee wat of hoeveel er op me afkomt


oke...wordt het niks..dan mis ik ook niks..oftewel..heb zoveel andere ideen maar veel te weinig tijd.Bovendien als mn 2 tele`s helemaal af zijn moet ik maar weer eens kijken hoe dat ging...gitaarspelen...is ook alweer 25 jaar geleden... :sssh: :sssh:

G.G.
19 augustus 2006, 17:06
heb net, mijn "kennis" aan de telefoon gehad, en het worden waarschijnlijk een paar gebookmatchte topjes van een centimeter dik.



Heel erg cool, ben benieuwd, en hoop dat je minimaal 3 extra setjes hebt :)