PDA

View Full Version : software om opnames te masteren ?



Fluffy
18 augustus 2006, 10:36
Ik zag wel eens op forums dat sommige programma's hebben om mc opnames om te zetten naar vrij goede (beter) klinkende opnames, dus ik weet dat zoiets moet kunnen in principe.

Nou ik ben hier een beetje aan het opnemen met iemand, we hebben bestaande muziekgepakt, en daar heeft hij dus over gerapt/ gezongen etc,
maar dit klinkt vervolgens niet echt als 1 samen, en in de auto valt de zang dan ook heel erg tegen tegenover wat je op de computer hoort.

iemand een oplossing ?

thankyou

hidde630
18 augustus 2006, 14:40
Op aparte sporen opnemen. Probeer Adobe Audition. Laad je in het ene spoor je mp3 met muziek in een rap je op spoor 2. Vervolgens kun je met die aparte sporen het balans in volume zoeken zodat het beter een geheel wordt.

succes!

nielsduursma
18 augustus 2006, 15:11
Op aparte sporen opnemen. Probeer Adobe Audition. Laad je in het ene spoor je mp3 met muziek in een rap je op spoor 2. Vervolgens kun je met die aparte sporen het balans in volume zoeken zodat het beter een geheel wordt.

succes!

en nog een galmpje en een equalizertje hier en daar:D

adobe audition vind ik het prettigst werken met meerdere sporen. gewoon op spatie (afspelen) raggen, en dan Alt+2 indrukken voor een uitgebreide mixer waar je iets van 140 sporen tot je beschikking hebt, incl. bussen, en pan en heel de zooi.

Fluffy
19 augustus 2006, 10:51
bedankt voor jullie andtwoorden.

Ik heb die rap ook op track 2 opgenomen, ik heb er reverb aan gegeven en een kleine chorus, maar dit vind ik toch nog beetje tegenvallen via de cd playert. Ik gebruik trouwens Cool edit 2

Ic3gl0vE
19 augustus 2006, 10:59
misschien moet je ook eens naar een compressor/limiter kijken.
op www.kjaerhusaudio.com staan wel wat gratis dingen die helemaal niet slecht zijn.

nielsduursma
19 augustus 2006, 11:00
volgens mij is cool edit (pro?) de voorloper van audobe audition, toen het nog gratis was volgens mij.

Ic3gl0vE
19 augustus 2006, 11:03
eerst heette het cooleditpro ja, maar die was niet gratis!
foei ;)

nielsduursma
19 augustus 2006, 11:09
eerst heette het cooleditpro ja, maar die was niet gratis!
foei ;)

dan bedoel ik waarschijnlijk een ander programma wat eerst gratis was en daarna niet meer.....

[edit] HOLY MOLY!!! (http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1003004000057703&Section=SOFTWARE&lgl=1&plid=ZA2R5Lc_lHYAAAENcM9EaCWx&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1)

Ic3gl0vE
19 augustus 2006, 12:07
pff voor zoveel geld heb je ook cubase SL en dan houd je nog over ook. Dan heb je tenminste wèl midi support

DarknessAwaits
19 augustus 2006, 12:37
Adobe Aud. 2.0 heeft ook midi support volgens mij. Maar verder is het veel langzamer en onhandiger dan versie 1.5.

Han S
19 augustus 2006, 13:48
Adobe Aud. 2.0 heeft ook midi support volgens mij. Maar verder is het veel langzamer en onhandiger dan versie 1.5.

Het heeft dan wel weer een geautomatiseerd mengpaneel en dat heeft 1.5 niet.
En ik weet uit ervaring dat automatisering extreem handig is.