PDA

View Full Version : zoom 505II



tabmaniac
18 augustus 2006, 08:28
hey,

andere gitarist van mijn band heeft vorige week zijn zoom 505II pedaal binnengekregen. het gaat om een multieffect pedaal met 2 pedalen, 39 effecten ,12 distortion types, 9 effecten tegelijk en een stemkastje.

nu vind ik m helemaal geweldig klinken maar ik weet niets over de kwaliteit van die dingen (trap je ze zo kapot of?) brand maar los als je ervaring hebt met zoom:D

yellowsun
18 augustus 2006, 08:59
De Zoom 505 was mijn eerste multi-effecten-pedaal. Leuk om als beginner mee te klooien, en uit te zoeken wat de vershillende effecten nu precies allemaal doen, afzonderlijk én in combinatie met elkaar.

Maar daar blijft het zowat bij voor mij. De kwaliteit van de effecten vind ik (als ik er nu op terugkijk) ondermaats. Vooral de overdrives/distortions.

Leuk speeltje voor de slaapkamergitarist, maar ik zou er niet mee gaan optreden (vanwege de kwaliteit van de effecten én de constructie dus).

up-guitarman
18 augustus 2006, 13:55
Ik heb em ook een tijdje lang gehad, ook als 1 van mijn eerste pedalen. Ondertussen is hij al lang weer de deur uit. Ik vind em wel heel bruikbaar om uit te zoeken welke FX je waarvoor kan gebruiken. Heb em ook wel op het podium gebruikt en als je er wat zorg voor draagt is hij best stevig genoeg, zolang je er niet op ramp zoals je op een bossje oid kan doen ...