PDA

View Full Version : Nu al kopen?



Corduroy
18 augustus 2006, 01:53
Goedenavond,

Ik heb twee maanden geleden een akoustische gitaar gekocht, om te kijken of ik het echt wel wat vond, daarop hard aan het oefenen, het lukt aardig, en ik weet zeker dat ik ermee door wil gaan.

Nu wil ik een elektrische gitaar kopen, maar mijn vraag is of het verstandig is dat nu al te doen. Ik kan een paar basics goed spelen, zoals;

Corduroy van PJ,
Better Man van RW,
Everybody Hurts van R.E.M,
Poep in je Hoofd van Raggende Manne,

dat niveau. Ik vind het leuk, maar ik weet niet of het nu nog te vroeg is al een beslissing van 400-500 euro te maken, wellicht kunnen jullie mij helpen, de voor- en tegenargumenten noemen, en me helpen af te wegen,

Alvast bedankt!
-Sander.

RS-Rik
18 augustus 2006, 02:20
Je bent nooit te vroeg met een (electrische) gitaar. voor 500 kun je leuk spul krijgen en mocht je het niks vinden is het zo weer verkocht. Vooral als je 2e hands koopt verliest het geen waarde.

Gitaro
18 augustus 2006, 02:33
Wat mij betreft is het na 2 maanden nog niet bepaald nodig, maar als je het geld en de passie hebt, waarom niet? Doen dus! Zeker als je een beetje wil rocken op elektrisch weet ik dat je met een akoestische niet veel opschiet.

Ik heb zelf voordat ik m'n eerste elektrische gitaar veroverde een half jaar metal gespeeld op akoestisch, en ik ben daar wel blij mee. Is goed voor de ontwikkeling van je techniek/kracht in de vingers, zo'n moeilijk spelende gitaar. Maargoed, dat is achteraf praten.

(Beginnen met elektrisch is trouwens wel een klap voor je studentenportemonnee als je een beetje fatsoenlijke gear wil (dat sluit m.i. al die €100-200 starterkits uit). Je kan met een budget van €500 niet meteen een strijdbijl van €450 kopen, want daar moet ook nog een versterker naast. Kom je al gauw uit bij o.a. deze merken - Squier, Epiphone, Richwood, London City, Dean, Ibanez. Maken allemaal degelijke budgetgitaren. Mijd de merken B.C. Rich en Stagg, over het algemeen zijn die van lagere kwaliteit. Qua versterker: Roland Cube 15 ofzo)

Veekeren
18 augustus 2006, 03:03
better man van wie?

glacius
18 augustus 2006, 03:04
.

Mijd de merken B.C. Rich en Stagg, over het algemeen zijn die van lagere kwaliteit. Qua versterker: Roland Cube 15 ofzo)

er is helemaal nix mis met bc rich . mijd de goedkopere modellen !! die zijn echt kut .. de neckthru modellen zijn wel erg okee als je ze voorziet van goeie pickups !!!

Gitaro
18 augustus 2006, 04:22
er is helemaal nix mis met bc rich .

Toch niet?


mijd de goedkopere modellen !! die zijn echt kut ..

Oh, toch wel :P. Het gaat hier om goedkope gitaren, ik ga niet op alles een uitzondering lopen maken van 'ja maar hun dure shit is wél goed'. :)

California Jam
18 augustus 2006, 07:40
Ik zou zeggen; als het nu kriebelt, nu kopen! Kijk eens uit naar een Standard Strat van Squier ofzo, dat zijn prima plankies en kun je misschien nog een Cube erbij kopen (anders heb je nog niks aan een electrische gitaar ;))

Nickname
18 augustus 2006, 08:00
Gewoon doen! waarom niet als je het leuk vindt? :)

G.G.
18 augustus 2006, 08:45
Je bent nooit te vroeg met een (electrische) gitaar. voor 500 kun je leuk spul krijgen en mocht je het niks vinden is het zo weer verkocht. Vooral als je 2e hands koopt verliest het geen waarde.

Ja, gewoon tweedehands, dat behoud zijn waarde redelijk. Je weet in het begin nooit procies wat je wilt, dat komt met de tijd. Leuke Squiers en Epi LP's staan er zat voor een mooie prijs. Die kan je later altijd voor hetzelfde geld wegdoen of upgraden.

Corduroy
18 augustus 2006, 10:15
Bedankt! Ik zat zelf te denken aan een London City Spitfire II, en een Hughes & Kettner Edition Blue 30 (al dan niet de DFX).

Kritieken over de gitaar zijn superlovend, de versterker heb ik HIER nog niets over kunnen vinden.

Geld is sinds kort geen probleem meer. :rockon:

(Better Man is van RW, Robbie Williams. Ben daar fan van geweest, het ligt nu niet meer in mijn normale straatje van muziek, maar ik ben naar z'n concerten geweest en die show die er van gemaakt wordt, wauw, met zo'n show luister zou ik nog naar een RnB concert gaan (bij wijzen van spreken ja :P))

Jax
18 augustus 2006, 10:40
Oh, toch wel :P. Het gaat hier om goedkope gitaren, ik ga niet op alles een uitzondering lopen maken van 'ja maar hun dure shit is wél goed'. :)

Dan kan je net zo goed zeggen dat Ibanez ook een kutmerk is, aangezien hun instap modelletjes ook best wel ruk zijn.... Niet zomaar zeggen dat een merk als BC Rich kut is dus.

TS, je kan nu gewoon een electrische gitaar kopen. Ik ben blij dat ik een tijd lang eerst akoestisch gespeeld heb, maar dat was niet echt mijn eigen keuze. Als het aan mij had gelegen had ik gelijk een electrische gekocht. Dit wil niet zeggen dat je moet wachten met het kopen van een electrische, maar overweeg eerst even de voordelen van de basistechnieken op een akoestische gitaar leren. :)

Veekeren
18 augustus 2006, 14:47
(Better Man is van RW, Robbie Williams. Ben daar fan van geweest, het ligt nu niet meer in mijn normale straatje van muziek, maar ik ben naar z'n concerten geweest en die show die er van gemaakt wordt, wauw, met zo'n show luister zou ik nog naar een RnB concert gaan (bij wijzen van spreken ja :P))

Ik vond het bizar dat iemand zich naar Corduroy van Pearl Jam vernoemt, en dan bij Better Man een andere band zet :D Niet wetende dat Robbie Williams ook een nummer zo genoemd heeft hoor.

Gitaro
18 augustus 2006, 17:34
Bedankt! Ik zat zelf te denken aan een London City Spitfire II,

Kijk, jij snapt het :D


Dan kan je net zo goed zeggen dat Ibanez ook een kutmerk is, aangezien hun instap modelletjes ook best wel ruk zijn.... Niet zomaar zeggen dat een merk als BC Rich kut is dus.

Zucht. De instapmodellen van Ibanez zijn veel consistenter in hun kwaliteit dan crap van BC Rich. Sterf, zeikerds, mierenneukers.

Corduroy
18 augustus 2006, 21:22
Dan kan je net zo goed zeggen dat Ibanez ook een kutmerk is, aangezien hun instap modelletjes ook best wel ruk zijn.... Niet zomaar zeggen dat een merk als BC Rich kut is dus.

TS, je kan nu gewoon een electrische gitaar kopen. Ik ben blij dat ik een tijd lang eerst akoestisch gespeeld heb, maar dat was niet echt mijn eigen keuze. Als het aan mij had gelegen had ik gelijk een electrische gekocht. Dit wil niet zeggen dat je moet wachten met het kopen van een electrische, maar overweeg eerst even de voordelen van de basistechnieken op een akoestische gitaar leren. :)

Ja, dit zei een vriend van me ook. Ach, het hoeft ook niet morgen te gebeuren, ik wilde alleen weten of het echt pure onzin was zo snel al een elec gitaar te kopen.

Ander vraagje, heeft iemand ervaring met de genoemde versterker, de Hughes & Kettner Edition Blue 30 (DFX)?

Wimvdb
19 augustus 2006, 09:02
Ik vind de blue edition wel toffe bakken ! De 60 watter al gehoord en die was erg goed qua prijs/kwaliteit. Je krijgt er wel geen footswitch bij. De DFX zou ik niet nemen omdat je veel meer betaald voor effecten die je niet kunt opslaan als patch ( geloof ik )

Corduroy
19 augustus 2006, 11:46
Ik vind de blue edition wel toffe bakken ! De 60 watter al gehoord en die was erg goed qua prijs/kwaliteit. Je krijgt er wel geen footswitch bij. De DFX zou ik niet nemen omdat je veel meer betaald voor effecten die je niet kunt opslaan als patch ( geloof ik )

Ah oke! Dan moet ik maar uitzoeken of je idd een effectenpatch kunt opslaan.

Bedankt!

Aron Maiden
19 augustus 2006, 16:30
Goedzo, jij snapt het idd, London city!!!,

Ik heb de comet, telecaster versie dus, echt geweldige gitaar! speelt en klinkt zo goed, voor rond de 200 euro,

ga gewoon naar de winkel en probeer em uit zou ik zeggen, en je weet waar over ik praat!:);)