PDA

View Full Version : Beschadigde binding



Punt
17 augustus 2006, 23:47
Kent iemand een gitaartech in de buurt van Dordrecht die dit zou kunnen repareren?

http://members.chello.nl/triekwel/Binding.jpg

Reel Big Fish
17 augustus 2006, 23:48
AUW!! Pijnlijke wond. Beterschap! ;)

Luke-wannabe
17 augustus 2006, 23:48
Gewoon laten zitten!

Anders Destium
17 augustus 2006, 23:58
In de buurt van Dordrecht niet, maar je kunt altijd naar Sander de Gier in Schiedam, voor jou een half uurtje rijden maximaal.

Keesz
18 augustus 2006, 01:12
hoe anaal wil je je gitaar hebben zeg...jezus!

RS-Rik
18 augustus 2006, 02:21
wat zeur je hoe groot is dat putje? 2 mm?

California Jam
18 augustus 2006, 07:45
Kun je het zelf niet proberen? Zo moeilijk lijkt me dat niet. Je kunt het ook als het begin van 'relic mijn gitaar' kunnen noemen....

Josdevos
18 augustus 2006, 08:50
Nou, ik veronderstel dat dat z'n R9 is... Die zou ik niet wild gaan relicen... :stop: en ook door een bouwer laten fiksen.

dirty-harry
18 augustus 2006, 11:57
Ik heb zulke dingen al eens gerepareed, namelijk door te verwarmen met een verfbrander waar je de tempetaruur mee kan regelen.
Eens het warm ik kan je het op zijn plaats duwen.
Maar als je het nog niet gedaan hebt , of wilt doen doe hem dan gewoon bij een reperateur binnen.
Hij kan hier geen groote kosten vragen.
Is in geen tijd opgelost
Ps: een haarblazer of zoals de nederlanders zeggen een feun lijkt me mischien veiliger om het zelf eens te proberen.Kijk wel uit voor de lak, als het niet gaat stop erdan ook mee.
Sterkte.

BLOK182
18 augustus 2006, 13:00
Mij lijkt het een beetje onvoorkoombare schade...

DarknessAwaits
18 augustus 2006, 13:38
Mij lijkt het een beetje onvoorkoombare schade...

Hoezo? Als je gewoon oppast met je gitaar hoeft dit niet te gebeuren hoor.

fred dons
18 augustus 2006, 14:04
tuurlijk voorkomen is beter als genezen maar de functie van de binding is om de klappen op te vangen dus zo gek zijn beschadigingen hieraan niet
(overigen is zo'n beschadiging door een bouwer met een beetje aceton makkelijk onzichtbaar te repareren)

BLOK182
18 augustus 2006, 19:34
Hoezo? Als je gewoon oppast met je gitaar hoeft dit niet te gebeuren hoor.
Zo'n dingen gebeuren gewoon in de jaren, hoe voorzichtig je ook bent. Alleen als je je gitaar in een vitrini zet blijft ie 100% onbeschadigd. Natuurlijk is het wel een verschil als je je gitaar elke week meesleept naar optredens of dat je 1x per week heeeel voorzichtig thuis in een stoel wat plingelt, maar dan nog, minimale putjes, deukjes en krasjes zijn praktisch niet voorkoombaar.

Punt
18 augustus 2006, 19:47
Ik treed gewoon met die gitaar op en er zitten zat putjes in, ik doe daar totaal niet moeilijk over. Deze beschadiging zit me niet lekker omdat er een haakje aan zit dat ergen achter kan blijven haken en afbreken of een stuk van de binding meenemen. Aangezien dit inderdaad m'n R9 is wil dat toch wel proberen te voorkomen.

Axl Rose
18 augustus 2006, 19:52
Ik treed gewoon met die gitaar op en er zitten zat putjes in, ik doe daar totaal niet moeilijk over. Deze beschadiging zit me niet lekker omdat er een haakje aan zit dat ergen achter kan blijven haken en afbreken of een stuk van de binding meenemen. Aangezien dit inderdaad m'n R9 is wil dat toch wel proberen te voorkomen.

En als je dat 'haakje' dan gewoon via de andere kant wegsnijdt ? Lijkt me sterk dat de binding op het spel staat zo te zeggen. Daar is de wond te klein voor. ;)

Hector_Tsolodimos
18 augustus 2006, 19:54
hoe doe je dat? microscoop-foto's maken? via een digitale microscoop ofzo? of gebruik je een superlens met een vergrootglas? dat wil ik even weten, want ik wil ook zo ver in kunnen zoomen, dan kan ik zien of de ogen van een mug er echt zo uit zien:
http://www.naturephoto-community.net/articles/mplonsky/vlieg.jpg
(je snapt natuurlijk dat dit een grap is, en niet vervelend bedoeld.. ik wil hier mee zeggen: het stelt toch niks voor!?)

Punt
18 augustus 2006, 20:54
(je snapt natuurlijk dat dit een grap is, en niet vervelend bedoeld.. ik wil hier mee zeggen: het stelt toch niks voor!?)

Voor mij stelt het wel wat voor.

AART
18 augustus 2006, 22:54
ik snap het wel, gewoon naar de gier of vd haar ofzo gaan, die fiksen dat zo.

Fumi SG
18 augustus 2006, 23:07
Hector... ik hóóp voor je dat je ziet dat dat beest op je plaatje GEEN mug is!:o

Verder snap ik je probleem ook wel. Als je gitaar zo goed als puntgaaf is doet dat altijd pijn, zeker bij een R9!;)