PDA

View Full Version : Vreemd probleem met wah-wah



stumpy
17 augustus 2006, 21:47
Ik heb een Dunlop Dimebag wah. Deze staat in een keten:

Gitaar -> dimebag wah -> whammy -> Marshall ED-1 (damn wat ben ik daar tevreden over) -> Boss CE-2 -> Amp (fxloop)

Als ik de wahwah inschakel, gebeurt er eigenlijk praktisch niks. Op en neer bewegingen hebben totaal geen effect.
Plug ik mijn gitaar rechtstreeks in de wahwah, wahwah rechtstreeks in amp, dan doet hij het wel.
De rest van de pedalen doet het in de keten wel gewoon. Ze krijgen allemaal constante voeding, alles is bekabelt met george l ( daar kan het ook niet aanliggen dacht ik, want dan zou er toch geen gewoon signaal meer door moeten komen?)

Wat kan het zijn, en verbeter mij als er iets niet klopt over mijn kabel hypothese. Ik vind het maar vreemd. Hij heeft het altijd gedaan.

Rhythm Machine
17 augustus 2006, 21:50
Zit de wah in de FX loop van de amp? Niet doen.

RM

stumpy
17 augustus 2006, 21:54
Zit de wah in de FX loop van de amp? Niet doen.

RM

Persoonlijk vond ik hem daar wat lekkerder klinken ja, maar zou dat dit probleem veroorzaken? Ik zal het eens proberen..

up-guitarman
18 augustus 2006, 00:55
Ik vind een wah in de FX loop echt kut klinken persoonlijk MAAR dat kan normaal gezien het probleem niet zijn ...
Krijgt de Wah mss iets te weinig mA binnen met die andere FX aangesloten? Wat voor voeding gebruik je ???

stumpy
18 augustus 2006, 09:37
Na heb nogmaals vergeleken te hebben wel/niet in de fxloop, is hij er nu inderdaad uit. Nu hij uit de reeks is doet hij het wel weer. Maar ik vraag me toch nog steeds af wat het probleem was. Hij krijgt een 100 mA uit een aparte geisoleerde voeding.

wanna1
18 augustus 2006, 10:07
Tom morello zweerde bij de wah in de effectloop.

Dit werkt echter niet bij alle versterkers goed.

up-guitarman
18 augustus 2006, 13:53
Tom morello zweerde bij de wah in de effectloop.

Dit werkt echter niet bij alle versterkers goed.

Mja, idd, en bij hem klinkt het fantastisch, bij mij klinkt het kut ...

robert-gitarist
18 augustus 2006, 22:57
Ik heb ook een keer me wah in de FX loop gehad..nee voor mij geen tweede keer. ;)