PDA

View Full Version : Gitaar kopen in USA via Internet



Surfbob
29 november 2002, 23:02
Heeft iemand weleens een gitaar gekocht via het Internet in UK of USA?? Wil een Washburn EA18 of EA20 kopen...

blues_traveller
30 november 2002, 13:11
Hoi Surfbob,
Ik heb een paar maanden geleden een Martin HD-28 gekocht uit Amerika. Het is me achteraf 100% meeggevallen. Als je, je ogen goed de kost geeft dan kun je echt veel geld besparen. Je moet er ongeveer op rekenen dat er zo'n $300 bijkomt aan verzendkosten en betalingsopdrachten. Wat je zeker moet doen is een verzekerd bedrag doorgeven wat zo laag mogelijk is anders moet je over de volle prijs invoerrechten betalen. Als je een waarde van 400 dollar opgeeft zijn de invoerrechten ongeveer 100 dollar.Het is dan wel een risico als er onderweg iets gebeurd met je gitaar. Het gebeurd zelden maar soms kun je er stukjes over lezen. En je moet goed opletten van wie je de gitaar koopt. Mijn gitaar kostte in zijn geheel zo rond de 1750 euro. hier staan de HD-28 vaak te koop voor 3000 euro, dus voor mij was het de moeite waard. Het heeft dus eigelijk alleen zin als je een duurdere gitaar koopt

Surfbob
30 november 2002, 14:45
Bedankt voor de reaktie Blues-T, de bijkomende kosten van ca $ 300 kan ik helaas niet goedmaken op een gitaar met een listprice van ca $ 900,-.

Dylan61
29 december 2002, 13:21
Hi blues_traveller,

niet verkeerd een Martin HD28 rechtstreeks uit de states, waar heb jij hem gekocht?

blues_traveller
30 december 2002, 08:20
Ik heb hem gekocht van een persoon uit Los Angeles. Ik heb eerst gecheckt of hij goede feedback gekregen had van de personen die van hem hadden gekocht (zie E-bay)
Ik zie dat er nu veel HD-28 te koop staan en ik zou er max. $1400 voor geven als ik jou was. Dat is toch het bedrag wat de gemiddelde amerikaan er voor wil hebben
Je kunt natuurlijk ook via winkels kopen op E-bay maar die zijn meestal zo'n 200 dollar duurder.
Laat het me weten of ik je nog ergens mee kan helpen.

Dylan61
30 december 2002, 09:58
Hi blues_traveller,

Bij de grote Amerikaanse zaken heb ik de HD 28 nieuw nog niet lager kunnen vinden dan 1699$ (kan door de feestdagen komen).

Heb hem 2e hands gekocht ?

Ik heb geprobeerd bij Verspuy muziekinstr. door aantonen enorme prijsverschil met de USA een deal te maken maar ze zakken niet. Verschil:

USA 1699 $ prijs in Ned 2899 E, oftewel ze zijn niet meegegaan met het 'zakken' van de dollar, jammer.

Dylan61
30 december 2002, 10:04
Even gekeken, bij E-bay worden er inderdaad veel Martin aangeboden, zelfs typen uit 1938 en 1964. Bij die leeftijd durf ik ze niet zonder in mijn handen gehad te hebben kopen, ik zie wel dat ze aardig waardevast zijn.

Leen Kap
30 december 2002, 22:33
kijk ook eens op de duitse ebay http://www.ebay.de

blues_traveller
31 december 2002, 09:14
Ja, ik heb mijn 2e hands gekocht.
Inderdaad, op de duitse e-bay kun je af en toe ook een goede tweedehandse vinden. Ik heb daar een maand geleden ook een HD-28 gezien die voor 1900 euro wegging. Je moet wel geduld hebben hiervoor.
Wat jij zei met die stelling ik kan hem daar voor zoveel kopen, verkoop jij hem dan ook voor zoveel: ik had zijn gezicht wel eens willen zien haha.
Nee wat betreft gitaren is Nederland echt duur