PDA

View Full Version : Wéér een nieuw pedaal(Dit keer de Boss AC-2)



robert-gitarist
17 augustus 2006, 18:14
Tsja GAS krijg je nooit onder controle :D
vanmiddag was ik met mijn moeder een dagje wezen winkelen in Enschede.Uiteraad moest ik even na American Guitar Store toe.Ik was een tijdje terug al daar geweest en zag een occ. Boss AC-2 Acoustic Simulator staan en die heb ik toen ook uitgeprobeerd en vond hem wel goed klinken veder.Leuk ding.Nou was het geval dat mijn akoustische kapot is(hals gebroken) en ja zocht dus iets anders en vond opzich een pedaaltje wel erg handig dan ivm switchen.Nou,vanmiddag heb ik dan het pedaaltje gekocht :D in goeie staat en met orgineel doosje.Best tevreden mee en scheelt me weer paar 100 euro voor een akoustische gitaar.
Net thuis en uitgeprobeerd met me Randall Combo en Epiphone LP.Erg mooi geluid.Vooral het type Enhance vind ik erg fijn klinken.Als je je amp en het pedaal goed op mekaar afsteld krijg je echt een mooi akoustisch geluid.Valt me echt niet tegen.
Dit is het pedaal:
http://www.stevesmusiccenter.com/BossAC-2Big.jpg
;) Foto is van internet trouwens.
Nou zag ik dat de nieuwe Acoustic Simulator(AC-3) reverb er op heeft.Kan handig zijn.Maar na mijn idee is ie veder het zelfde alleen zal ie misschien wat anders klinken.Ik ben overgens zeer benieuwd hoe mijn AC-2 het doet op een PA.Hij heeft namelijk een apparte uitgang daarvoor.

stumpy
17 augustus 2006, 21:49
Ik ben overgens zeer benieuwd hoe mijn AC-2 het doet op een PA.Hij heeft namelijk een apparte uitgang daarvoor.

Is dat waar die E.G. out voor dient? Ik heb hem ook ooit uitgeprobeert, is zeker niks mis mee. Gefeliciteerd

the sure thing
17 augustus 2006, 22:41
De accoustic simulator o de Boss ehhh. .. Roland combo'tjes klinken echt ruk!

bluegate
17 augustus 2006, 22:48
Ik denk dat EG staat voor Electric Guitar en dat daar het originele geluid
ter beschikking staat?

up-guitarman
18 augustus 2006, 00:40
Nog mensen die ervaring hebben met dit pedaaltje? Het ziet er wel interessant uit, of zijn er betere simulators ???
(Die van mijn Zoom vroeger was echt heel slecht maar dat is natuurlijk geen referentie ...)

EDIT: PS: Congrats trouwens en veel plezier ermee !!!

robert-gitarist
18 augustus 2006, 23:27
De accoustic simulator o de Boss ehhh. .. Roland combo'tjes klinken echt ruk!

Hmm.. :???:

Rest van den heren:
bedankt ;)

Hoe het pedaal klinkt als ik me kabel in de EG output plug weet ik nog niet.Heb het pedaal hier thuis nog niet veel kunnen uitproberen helaas.Maar morgen heb ik tijd en ga ik eens even kijken.Ben erg nieuwsgierig.Het geluid is echt wel leuk.Zeker wel bruikbaar voor mij.Kijk als je een compleet akoustisch nummer wilt spelen is een echte toch veel beter maar om even gauw een akoustisch solo'tje te spelen ofzo iets anders is het pedaal erg geschikt voor.En daar voor heb ik hem ook.Ik speel regelmatig nummers van Soulfly,dat gaat van onwijs heavy zo in eens over na mooie flamingo gitaarsolo's etc. daar gebruik ik hem veel voor.

dunnoaname
19 augustus 2006, 11:14
LOL Flamingo http://www.ics.uci.edu/%7Eflamingo/images/flamingo.jpg

Ik denk dat je flamenco bedoelt

almarvk
19 augustus 2006, 13:09
Wanneer moet ik die van mij 's een keer naar jou opsturen??


En is zo'n pedaaltje nog een beetje bruikbaar?

robert-gitarist
19 augustus 2006, 13:18
Wanneer moet ik die van mij 's een keer naar jou opsturen??


En is zo'n pedaaltje nog een beetje bruikbaar?

Next week ;) Deze heeft me pa overgens voorgeschoten haha
Pedaal is opzich wel bruikbaar maar zoals ik zei,niet echt geschikt voor mooie akoustische nummers.Enkel voor nummers waarin je even vlug een stukje akoustische gitaar nodig hebt.

almarvk
19 augustus 2006, 18:29
Mooi, dan hoor ik het vanzelf wel :)

Have fun iig met die AC-2 :)

Nocki
21 augustus 2006, 22:09
Leuke pedalen. maar gaan gauw je preamp oversturen waardoor het niet meer super is. ik probeer dat nu netjes op te lossen maar ben er nog vvoor bezig.

als je de 1 outputs alletwee aansluit dan zal als je pedaal uit staat het geluid naar amp 1 gaan waar je normale geluid heen gaat. zodra je je ac2 aantrapt dan wordt het signaal naar de andere uitgang gestuurt die bijvoorbeeld speciaal voor je acoustic soundje klaarstaande amp is.
dus een ingebouwde a/b pedaal

Nocki

robert-gitarist
21 augustus 2006, 22:29
Ach leuk pedaal voor even gauw een akoustisch gitaartje ;) Ik wil zelf een Ovation gaan halen maar eerst even een tijdje sparen.Wil namelijk niet een gewone Ovation hebben.(mijn oog is gevallen op een dubbelhals of z'n jaartal geval).

Maare met die outputs,hoe bedoel je eigelijk?
Ik snap namelijk niet zo heel veel van je verhaal.

Gear Slut
22 augustus 2006, 03:04
Ik heb 'm ook maar op een of andere manier hoor je toch het karakter van je gitaar erdoor,b.v de dubbelstandjes van een strat.
De eg out is om het onbewerkte signaal naar je versterker te sturen.
In pluggen in een mixerkanaal kan, maar omdat je de gain nogal moet opschroeven is een goede ruis onderdrukker haast onmisbaar.
De mijne wordt nu gebruikt door onze zangeres die ook eens wat met pedaaltjes wilde klooien.

hoofd
22 augustus 2006, 09:55
De mijne wordt nu gebruikt door onze zangeres die ook eens wat met pedaaltjes wilde klooien.

Dus jullie hebben nu een zangeres die klinkt als een akoestische gitaar? :o

Gear Slut
22 augustus 2006, 16:56
Nee, gekkie.. het wicht heeft gewoon geen zin om met twee gitaren te zeulen. Wel een interessante gedachte:een stem door een ac2... :p (moet mogelijk zijn b.v. met een hoog ohmige mic).