PDA

View Full Version : goeie basversterker



bakker
17 augustus 2006, 15:56
Ik ben aan het rondkijken voor een goede basversterker voor een redelijke prijs.
Heeft iemand suggesties?
Alle input is welkom

groet

datsun
17 augustus 2006, 16:07
wat is het dat je nodig hebt? een beginnersversterker of al iets voor in een band? het toeval wil dat ik net mn mn Laney RBW300verkoop, goede versterker hoor, je moet maar ns googlen.

bakker
17 augustus 2006, 16:09
wil er op termijn mee kunnen optreden voor rond 200 man publiek.
hij moet door te prikken zijn naar pa/zangversterking en verder niet teveel poespas

groet

kwante
17 augustus 2006, 16:30
Peavey TNT115
Leuke combo voor zijn prijs, klinkt goed (vooral die met black widow speaker), kan goed mee op optredens en repetitie.
moet voor 350€ wel tweedehands te vinden zijn.

Groet

datsun
17 augustus 2006, 17:08
wil er op termijn mee kunnen optreden voor rond 200 man publiek.
hij moet door te prikken zijn naar pa/zangversterking en verder niet teveel poespas

groet

200 man lukt zeker, kheb heb nog niet hoger dan 6 moeten zetten! Hij heeft een D.I uitgang, perfect voor PA. hier is wat uitleg:

The RBW300 features 165 watts RMS output into a specially designed HH 15" bass driver and a switchable horn. Equipped with an Active & Passive input for maximum flexibility the RBW200's pre amp is packed with features such as, channel gain, an onboard compressor, variable Enhance, three band EQ including a parametric Lo- mid and a Parametric Hi mid, Presence, switchable limiter, volume and HF in/out switch for the on board horn. There is also an XLR DI output for connecting to an external power amp/PA or recording device, a global FX loop a headphone socket and a tuner out facility. For maximum flexibility the RBW300 features a unique dual position carpet covered cabinet, which allows it to be used in a conventional position, or kicked back as a monitor. This amp is ideal for home use, rehearsal, or full-blown stage use.


RBW300 specs:

Output: 165 Watts RMS
Speaker: 15" HH Driver & Horn
Input: Active & Passive
Gain: Yes
Compressor: Yes
Enhance: Yes
Bass: Yes
Para-Mid: Hi Mid & Lo Mid
Treble: Yes
Volume: Yes
Di: Yes
Limiter: Yes
FX Loop: Yes
Switchable Horn: Yes
Tuner Out: Yes
Dual Position: Yes
Carpet Covered: Yes

:zz:

guitartub
17 augustus 2006, 17:40
Mijn favoriete basversterker: ASHDOWN.
Maak je die keuze dan ga je daar geen spijt van krijgen!

Daniël_san
17 augustus 2006, 18:26
Ashdown is idd erg goed! Klink lekker ''vol''.
EBS klinkt ook erg lekker, maar van het geluid moet je een beetje houden.
Gallien-Krueger klinkt ook wel goed. Maar ik vind dat de amp je bas te veel kleurt. Ik hoorde vrijwel geen verschil tussen een jazz en een stingray...

Dude
18 augustus 2006, 10:49
Ik heb een ashdown mag300 combo gekocht een jaartje of wat geleden. Prima ding, heerlijk en gaat gruwelijk hard met zn 300 watts... 15 inch speaker en weinig regelbare knopjes, ideaal dus !

Kim Wilson
18 augustus 2006, 10:59
Ampeg B15http://www.musik-service.de/bass-amp-Ampeg-B-15-R-Portaflex-prx15276en.aspx

Meesterlijke combo. Een 15" speaker, 100 watt buizen en een direct out met XLR. Het versterkergedeelte zit vast op de bovenste plank, die je in zijn geheel kunt omdraaien. Tijdens vervoer is het dus gewoon een vierkante kist. Mijn broer, onze bassist, heeft hem ook, en het is echt een heerlijk ding, met genoeg power.